Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 31/01-2006, 11:32
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Standard Re: R.I.S.K. Runde 2 - "Krutrøyk" diskusjon

Sitat:
Opprinnelig postet av Enrahim
Dette er derosom en antar at fortellerrettigheten er noe spillerne ikke setter noe spesielt pris på (noe som ikke virket til å være utgangspunktet for spillet). Dersom en derimot regner med at fortellerretten er noe spillerne trakter etter får man følgende analyse: Spillteoretisk lønner det seg faktisk alltid å utfordre. Og en bør aldri jekke seg. Det vil si at spillsystemet belønner det glade kaos. En serie med dueller der en bare rekker å fortelle resultatet av forige duell før neste duell kommer. Jeg tror ikke det var slik spillet var tenkt å skulle være.
Så spillet funker ikke hvis alle deltagerne bare vil høre sin egen stemme hele tiden, men heller ikke hvis ingen av deltagerne har lyst å si et ord? Uff da.

Hva om spillerne har lyst til å veksle på å bidra til historien? Det er kanskje urealistisk å tro at sånne spillere finnes.
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Gammel 31/01-2006, 11:49
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Som jeg sier, spillet er fatalt i de to ekstrem scenarioene du nevner. Dersom en derimot har den mer ideelle situasjonen du beskriver sier jeg at spillet fungerer omtrent like bra som ren friform (ingen regler, bare blir enige om at en skal lage en fortelling), men dårligere siden reglene kommer i veien. De bidrar ikke til noe særlig såvidt jeg kan se.
Svar med sitat
Gammel 20/02-2006, 00:35
Medlem

Føler nesten at jeg får komme med en unnskylding. Prøvespilte intil vi synker og kruttrøyk i dag, og av de to var det faktisk kruttrøyk som ga den klart beste opplevelsen. Vi hadde litt dårlig tid, så vi kjørte en kort hektisk afere med 3 sølvdollars i starten, og med samme som sist, at potten fanget også ved jenking. Men stemningen var i taket omtrent hele veien! Så beklager for alt stygt jeg har skrevet om dette spillet. Det er utmerket!
Svar med sitat
Gammel 20/02-2006, 14:04
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Det var det jeg visste! haha Magnus - ta den!

Gjorde dere noe anderledes enn sist som gjorde at det fungerte bedre denne gangen?
Svar med sitat
Gammel 20/02-2006, 14:16
Medlem

Byttet ut den spilleren som hadde størst problemer med en annen, og det var 2 som hadde spilt det fra før. Utover det ingenting annet enn at vi bare hadde 3 sølvdollars.
Svar med sitat
Gammel 24/09-2006, 22:39
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 2 - "Krutrøyk" diskusjon

Fikk spillt igjen på mini-arcon. Hadde denne gangen tid til å kjøre fullt spill med 5 sølvdollars, og denne gangen med at man kunne ta imot ante-dollaren. Det ble et bikjeslagsmål uten like med følgende resultat: et lik, to alvorlige lemelestelser, en uskyldig krigsfange, og et horehus sprengt i småbiter. Alle hadde det stormorro. Spillet var veldig inntenst og ble ferdig på ca.1 times tid. Jeg tror vi uansett ikke kunne spillt stort lenger. Av vi som spillte det var det bare jeg som hadde prøvd det før. De andre trengte bare se litt på det før de erklærte at dette var noe de hadde lyst til å spille, og flytskjemaet var ekstremt praktisk for en som var litt rusten på hvordan spillet hang sammen. Det virker som om spillet legger opp til sterkt konkurransepreget spilling (slosskamp hadde brutt ut før min rolle kom inn og begynte å skyte i taket ) og fungerer godt til det. Men det må tas i små doser. Jeg kan ikke uttale meg om hvordan spillet vil fungere om en prøver å få til en noe mer lang og rolig afære.

Ekstra bonus for spillet: Jeg vant
Svar med sitat
Gammel 25/09-2006, 12:39
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 2 - "Krutrøyk" diskusjon

Dette høres fabelaktig ut! Veldig morsomt å lese.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:12.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia