Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 5/04-2006, 18:34
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Standard Re: Diskusjon av spillet "Inntil vi seirer..."

Bruk fantasien mann! Hva skjer når den selvintresserte skravlebøtta som liker å høre sin egen stemme, og har psykopatiske tendenser vinner i en av omgangene i intill vi seirer? Dette er ikke noe problem i intill vi synker...

Dette er ikke nødvendigvis det beste eksempelet som kan graves frem, men jeg håper det belyser litt de grunnleggende mekanismene jeg savner i spillet. I tradisjonelle rollespill har spillederen en ganske stor mengde ansvarsområder. Kortmekanikken sørger for å ta hånd om en god del av dem, men ikke blant annet den sosialt ballanserende rollen. Disse rollene blir ivaretatt i på en rimelig god måte i intill vi synker, men ikke i intill vi seirer, eller ingen fare flyet styrter (har ikke sett på intill vi scorer eller livets høst)

Og nei, jeg har ikke prøvd spillene og verifisert at teorien min om hvordan ting henger sammen faktisk stemmer. Men jeg mener å ha ganske godt belegg for å komme med påstanden likevel ut ifra det jeg kan om spillanalyse.
Svar med sitat
Gammel 5/04-2006, 21:09
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Re: Diskusjon av spillet "Inntil vi seirer..."

Sitat:
Opprinnelig postet av Enrahim
Hva skjer når den selvintresserte skravlebøtta som liker å høre sin egen stemme, og har psykopatiske tendenser vinner i en av omgangene i intill vi seirer?
Det er mulig du kan fortelle meg hva som skjer. Og fortell meg gjerne hvordan det gjør at dette spillet ikke funker

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Å finne flyten som spilleder Tomas HV Mørkrid Rollespill generelt 33 15/02-2004 21:07
Mørkets frambrudd - diskusjon av spillet Sciurusaurus Rex Spillskaping 11 3/02-2004 23:07

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:36.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia