Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 21/09-2006, 19:18
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Standard Kampskildring mot moralsk gråsone.

I en annen tråd stiller Enrahim dette spørsmålet:

Sitat:
Opprinnelig postet av Enrahim
Er spillet ment å være en hardbarket kampskildring mellom det gode og det onde, eller ment som et dypdykk i de moralske gråsoner, eller litt av begge deler? (disse tingene fremstår for meg som kontraster))
La meg se om jeg kan svare på dette kjapt:

Begge deler.

Har spillet detalj fokus på kamp. Neppe, ikke mer enn det trenger. Men er det en kampskildring imellom godt og ondt? Ja.
Åpner spillet for dypdykk i moralske soner. I teroien ja. Men det er verken spilltestet eller polert nok til å kunne bombastisk svare på dette.
Når det er sagt så har jeg hatt positiv respons på den ene spilltesten vi hadde. Jeg som SL presset ikke konfliktene hardt nok, så testen mislykkets. Samt virkelige tidsfaktorer gjorde at vi avrundet kjappere enn det spillet var tenkt til.
Men at mekanikkene virket. Ja. det gjorde de.

Kontrasten imellom moral absolutisme og disse gråsonene er nettopp det spillet handler om. En ting er å retorisk si: enten er du med oss eller så er du mot oss. Noe helt annet er å praktisere det.

Men det følte jeg var å anta at leserene var idioter.

Derfor ordla jeg meg sånn som jeg gjorde.

Spillet var ment til å belyse litt av problematikken rundt abu graid og gunatanamo. Hvis du bekjemper fienden med dens metoder. Når blir du da den.

Det er det Bak Speilet handlet om.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:14.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia