Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 22/01-2007, 06:10
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Runde 3 - Den fulle mannen i hjørnet/Mr. Happy Loveshine diskusjon

Diskuter spillene”Den fulle mannen i hjørnet" og "Mr. Happy Loveshineav Gilbert Kraag og Bolla Pinnsvin her

Jeg ber dere holde dere til saklig kritikk.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 22/01-2007, 10:10
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Den fulle mannen i hjørnet/Mr. Happy Loveshine diskusjon

Dritbra!

Jeg vil spille Den fulle mannen med... ingen.

Mr. Happy Loveshine vil jeg spille med bare jenter
Gammel 23/01-2007, 00:09
Erling Rognli sin avatar
Erling Rognli Erling Rognli er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Den fulle mannen i hjørnet/Mr. Happy Loveshine diskusjon

Pinnsvin og Kraag bidrar med en tohodet spissformulering av et spill. Jeg vet ikke om jeg tør spille det Den fulle mannen i hjørnet, men jeg håper. Det gjør jeg virkelig. Det andre har jeg vært med på før, og det kan være superfint, men også nesten like fælt som den fulle mannen. Det kommer an på folka. Glad for bidraget, det er bra noen tøyer oss litt.
Gammel 23/01-2007, 00:46
Martin Bull Gudmundsen sin avatar
Martin Bull Gudmundsen Martin Bull Gudmundsen er offline
Medlem

Har heller ikke videre lyst til å spille den fulle mannen i hjørnet. Å bli den fulle mannen tror jeg ville vært enda mer ubehagelig enn å bli utsatt for ham.

Kunne tenke meg å spille mr. Happy Loveshine sammen med noen jeg har lyst til å si noe overveldende vakkert til, men så langt ikke har turt; men bare så lenge ingen av de andre spillerne har lyst til å si noe av det samme til vedkommende.

Og, ja, veldig enkelt, men likevel spill, og med regler og føringer som kan sette i gang litt av hvert.

Sist endret av Martin Bull Gudmundsen; 23/01-2007 kl 00:47
Svar med sitat
Gammel 23/01-2007, 21:21
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

FULL MANN

Et farlig spill, med evne til å affektere det virkelige liv. På samme måte som "Nødt eller sannhet".

Men det er to ting som gjør dette mye, mye hardere:

1. Det skal vinkles negativt, og fortelles på en kjip måte.

2. Og ikke minst: Man finner selv temaet. I "Nødt eller sannhet" skal spørreren gjette hva slags tema som vil være spennende; her har man ikke sjanse til å unngå å si det man kanskje aller minst vil si.

Jeg ville spilt dette med mennesker jeg ikke kjenner godt. Da kan man slenge ut hard kritikk, og den andre vil kunne tenke: "Pah, han kjenner meg ikke, jeg driter i det", eller "Jo, det stemmer, men det er ikke så farlig at han sa det, vi treffes jo ikke igjen".

HAPPY PLAPPY

Snodig. Hvor, når skal man spille noe slikt? Blir det bare klamt? Skal vi prøve på HolmCon, over en whisky?
Gammel 24/01-2007, 00:43
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
FULL MANNSnodig. Hvor, når skal man spille noe slikt? Blir det bare klamt? Skal vi prøve på HolmCon, over en whisky?

Tja, jeg ser for meg at begge spillene kan fungere, bortsett fra at man må ikke finne på å spille "den fulle..." til noen går, blir dødelig fornærmet eller trekker en kniv, som spillet foreslår. Det kunne kanskje vært gøy å spilt det med "forumbrukeren" vår, og ikke våre egentlige personligheter.

Jeg klarte å lese hele teksten i ett, det skal både spillskaperene og jeg være stolte av.
Gammel 24/01-2007, 02:07
Martin Bull Gudmundsen sin avatar
Martin Bull Gudmundsen Martin Bull Gudmundsen er offline
Medlem

Jeg er uenig med Maleficum. Spillet er for farlig til at jeg har lyst til å spille det, men skal man først spille, bør man prøve å ikke ufarliggjøre det.
Gammel 24/01-2007, 13:13
Kaia Kaia er offline
Medlem

Den fulle mannen i hjørnet/Mr. Happy Loveshine er på ein måte eit antirollespel. Ein skal ikkje eingang spele roller, men vere ûberærlig. To snodige små spel, der Den fulle mannen i hjørnet på ein måte er Mr. Happy Loveshine sin onde tvilling. Spelet/spela har ekstremt enkle regler, men kan nok likevel vere forferdeleg vanskeleg å spele.

"Vil du vere med heim til meg og spele Mr. Happy Loveshine?"

Eg ville ikkje ha spelt den fulle mannen i hjørnet med ein pistol mot tinningen eingang...
Svar med sitat
Gammel 24/01-2007, 13:19
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Nok et spill som fikk meg til å le så tårene trillet da jeg leste det.
Gammel 24/01-2007, 13:32
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Martin Bull Gudmundsen Vis post
Jeg er uenig med Maleficum. Spillet er for farlig til at jeg har lyst til å spille det, men skal man først spille, bør man prøve å ikke ufarliggjøre det.
Joa. Ordtaket "Den som har venner, trenger ikke speil." slår meg som aktuelt. Er enig i at spillet har fallgruver.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:47.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia