Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25/01-2007, 15:14
Bolla Pinnsvin Bolla Pinnsvin er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Den fulle mannen i hjørnet/Mr. Happy Loveshine diskusjon

Tusen takk for mange hyggelige tilbakemeldinger! Veldig fornøyd med at det ble litt røre rundt denne lille installasjonen vår!

Er enig i mye av det som blir sagt over. Dere er spot on i forhold til våre egne refleksjoner rundt spillene.
Svar med sitat
Gammel 25/01-2007, 15:15
Gilbert Kraag Gilbert Kraag er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Den fulle mannen i hjørnet/Mr. Happy Loveshine diskusjon

Tja. Disse tilbakemeldingene vekker i grunn kun en smule avsky hos meg. Banalt, skoleflinkt og feigt. Se lærer, se! Vi fant fasitsvaret! Har vi ikke vært flinke nå? Får vi medalje?

Sørgelig, avdanket og vulgærbanalistisk.
Gammel 25/01-2007, 15:24
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Gilbert har bare 2 flere meldinger enn Bolla nå. 57 mot 55. Aner vi at balansen holder på å tippe?
Gammel 25/01-2007, 15:50
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Gilbert har bare 2 flere meldinger enn Bolla nå. 57 mot 55. Aner vi at balansen holder på å tippe?

Er de egentlig Norges svar på Jekyll & Hyde og faktisk deler I.P.????!???
Gammel 25/01-2007, 17:28
Storekjegle sin avatar
Storekjegle Storekjegle er offline
Medlem

Standard Re: Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Den fulle mannen i hjørnet/Mr. Happy Loveshine diskusjon

Sitat:
Opprinnelig postet av Gilbert Kraag Vis post
Tja. Disse tilbakemeldingene vekker i grunn kun en smule avsky hos meg. Banalt, skoleflinkt og feigt. Se lærer, se! Vi fant fasitsvaret! Har vi ikke vært flinke nå? Får vi medalje?

Sørgelig, avdanket og vulgærbanalistisk.
Gilbert, du fortjener en klem!
Svar med sitat
Gammel 25/01-2007, 17:51
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

I stedet for å spille dette kan man jo bare drikke seg full sammen med folk man kjenner.
Svar med sitat
Gammel 25/01-2007, 17:51
Storekjegle sin avatar
Storekjegle Storekjegle er offline
Medlem

Standard Re: Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Den fulle mannen i hjørnet/Mr. Happy Loveshine diskusjon

Sitat:
Opprinnelig postet av Bolla Pinnsvin Vis post
Tusen takk for mange hyggelige tilbakemeldinger! Veldig fornøyd med at det ble litt røre rundt denne lille installasjonen vår!

Er enig i mye av det som blir sagt over. Dere er spot on i forhold til våre egne refleksjoner rundt spillene.
Skal vi slåss, eller?
Svar med sitat
Gammel 4/02-2007, 23:14
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av meg selv
Spillene fungerte omtrent som jeg hadde tenkt meg, men man kan ikke riktig tenke seg til hvor intenst ubehagelig det første av dem er. Likevel var de nødvendige for hverandre. Den postive, oppbyggende prosessen i Mr. Happy Loveshine ville vært mindre sterk uten den negative, nedbrytende prosessen i den fulle mannen i hjørnet. Den fulle mannen i hjørnet varte også mye kortere tid før en av spillerne forlot spillet (en av tre forhåndsdefinerte måter spillet kan slutte på). Mr. Happy Loveshine ble avsluttet med en klem. Jeg synes det var interessant hvor intens stemning og spenning det var i rommet, i og for seg under begge spill, og lurer på om noe av dette kan overføres til mer tradisjonelle rollespill. Loveshine ga meg noe av samme opplevelse som Reisen til månen. Følte meg nærmest fylt av kjærlighet. Full mann var mer mørk, katharsisk renselse. En ting er det åpenbare psykiske, men jeg lurer på i hvilken grad adrenalin, stresshormoner, feromoner og den slags i rommet kan ha bidratt til spillopplevelsen. Weird shit. Glad vi prøvde. Oppvarmingen, før vi gikk ned, var en omgang med Den feige mannen i hjørnet, en improvisert variant der man spiller en full person som prøver å si noe negativt til andre, men ikke riktig klarer det...
(Fra denne tråden)

Sist endret av Ole Peder Giæver; 4/02-2007 kl 23:19
Svar med sitat
Gammel 13/08-2010, 10:48
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Det har visst blitt laget en engelsspråklig variant av dette spillet...

http://davidartman.com/games/rpg/fyayah
Svar med sitat
Gammel 13/08-2010, 12:33
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Liker faktisk bedre den todelte greia, der vi får anledning til å være ubendig fæle med hverandre først, og så entusiastisk positive!

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:13.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia