Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 11/02-2008, 02:37
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Runde 4 - Appetite for Destruction

Diskuter Appetite for Destruction av kandidat 06

OBS, hvis du er forfatter av dette rollespillet: kommenter gjerne ditt eget spill, men ikke røp at du er forfatteren i avstemningsperioden.

Jeg ber dere om å holde dere til saklig kritikk.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 04:07
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 4 - Appetite for Destruction

Synes konseptet virker spennende. Og det er meget mulig at å spille dette spillet vil kunne gi en gripende opplevelse. Jeg har dessverre av førsteinntrykk litt problemer med å like spillet. Dette rett og slett fordi jeg så veldig gjerne skulle sett dette spillet med en vesentlig forandring: En måte slik at rollenes brudd på sine verdier blir presset frem som en nødvendighet av det som skjer i spillet. Da hadde dette vært et spill jeg er bra sikker på at kunne spregt grenser.

Dessverre spørs det om dette er mulig. Slik spillet er nå bærer preg av at verdibruddene blir presset frem av at reglene tvinger spillerne til å fortelle om rollenes forfall. Dette tror jeg i alle fall i mitt tilfelle ville ført til en slags frustrasjon imot reglene; i alle fall om jeg gjør en emosjonell invistering i rollen min (noe jeg antar at er "anbefalt"). Og dette er stort sett ikke en bra ting for et spill.

Men jeg trenger nok litt tid for å la det synke ordentlig inn før jeg kan gi noen ordentlig dom til dette spillet. Jeg vet at jeg kan være disponert for å reagere negativt til ting som har med moralsk forfall å gjøre. Og det viktigste er egentlig om dette spillet greier å formidle den følelsen av tragedie som den ønsker, og ikke bare frustrasjon? Tror det kan være noe individuelt. Og antageligvis vrient å kunne slå fast sikkert uten spilltesting.
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 10:49
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Jeg liker ideen veldig godt!
Det eneste jeg reagerer på er at det som driver spillet er konkurranse mellom spillerne. Det er en personlig preferanse, men en form for konkurranse som drivkraft for en annen form for samarbeid skaper en merkelig dissonans for meg som jeg ikke tror jeg kunne spille ut fra.
Gammel 11/02-2008, 11:45
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Jeg syns det burde vært svensk, og hett "Destruktions-appetit". (Se for deg at Joey Tempest sier det).
Gammel 11/02-2008, 13:02
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

+ Bra Tema
+ Greit språk

- For få eksempler
- Fargebruken gjør det lite utskriftsvennlig
- Ingen Umlaut i tittelen på et rockespill!

Jeg likte det men det var forvirrende og kunne gjort seg med flere/bedre eksempler.
Gammel 11/02-2008, 16:07
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Jeg synes faktisk at etter kun en gjennomlesning har jeg et ålreit grep om hvordan spillet spilles. Eksempler er kult og sånn, men jeg tror ikke nødvendgvis at det er et minus at det ikke er flere av dem. Teksten formidler greit hva den vil, etter min oppfatning.

Jeg liker måten man må ofre noe som er viktig for en. Minner meg litt om The Day We All Died av han Atarashi Games (Panty Explosion) fyren.
Gammel 11/02-2008, 22:21
Kaia Kaia er offline
Medlem

"There are more love songs than anything else. If songs could make you
do something we'd all love one another."
Frank Zappa

Kul grunnidè som reglane ser ut til å støtte opp under. Eg likar også sitata som dukkar opp innimellom. Dette er godt handverk og har potensiale til å gje bra spelopplevingar. Eg ville ha endra litt på kapitteloversikta, kanskje kutta ut eit steg på stigen og gjort den nedovergåande spiralen meir tydeleg. Layouten med svart bakgrunn gjer det litt tungt å lese, og tilfører ikkje noko særskilt så vidt eg kan sjå.
Svar med sitat
Gammel 12/02-2008, 02:21
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Sitat:
Layouten med svart bakgrunn gjer det litt tungt å lese, og tilfører ikkje noko særskilt så vidt eg kan sjå.
"It's like it could be none more...black!", Spinal Tap

Av en eller merkelig grunn falt jeg pladask for dette spillet Rart det der.

Jeg har prøvd å lage et spill som dette, men feilet. Dette vil jeg spille! Vanskelig å si hvordan metoden vil funke i praksis, men det ser ut som det skal kunne gjøre jobben.
Let there be rock!

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 12/02-2008, 08:30
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Det sier rock. Bruken av sitater er godt gjennomført, og løfter teksten betydelig. Litt vage spilleder-tips - man blir hjulpet halvveis i mål, men så står man der plutselig og vifter i løse lufta. Mer konkrete systemer for å bringe inn bakgrunn osv hadde vært kult.
Gammel 12/02-2008, 10:09
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Jeg tror spillet funker, og jeg ville spilt det. Liker sitatene og stilen godt. Jeg liker at konfliktene hele tiden trekker mot et gitt endepunkt. Det er veldig kult at alle konflikter på default trekker bandet opp og folka ned.

En liste på ti ting man ikke vil gjøre er kanskje litt mye? Jeg tror man kunne kuttet listen og kuttet hvor lang tid spillet tar. En kveld er for meg 5-6 timer og jeg tror spillet godt kunne vart maks 2 timer.

Sikkert festlig å være spilleder og hele tiden kaste inn ubehageligheter. Jeg tror dette spillet avhenger veldig av å ha en kreativ og litt ondskapsfull person som spilleder.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:18.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia