Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12/02-2008, 11:47
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 4 - Appetite for Destruction

Jeg er enig, 10 er litt mye.
Gammel 12/02-2008, 13:34
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

"* I alle konflikter som omhandler suksessen til bandet vil den siden av konflikten som leder til mest suksess vinne (...)
* I alle konflikter som omhandler personenes eget private liv vil den siden som fører til mest personlig tragedie vinne."

Disse formuleringene fortonte seg som ganske kryptiske for meg. Er det noen måte man kunne formulert det på bedre/mer lettfattelig norsk?

Resolusjonssystemet er dårlig lagt frem/upedagogisk forklart. Nå har jeg rett nok en hjerne som kobler ut når den stilles overfor sånne regelsystemer, men jeg tror dette kunne vært ryddigere presentert. Mens jeg leste resolusjonssystemet tenkte jeg: hva er en "trepoenger"? "Hvor kommer poeng fra?" Så måtte jeg tilbake i teksten og finne det ut.

Summa summarum: kult konsept, kult at spillet HAR et konsept og at metoden er giret INN MOT dette konseptet. Sliter med å se for meg hvordan gameplay vil arte seg. Tror det kommer til å funke, men må nesten testes. Resolusjonssystemet er unødig krøkkete presentert.
Svar med sitat
Gammel 15/02-2008, 14:22
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Førsteinntrykk: Dette så ondt og dystert ut. Spillets motiv, rockeband, kommer tydelig fram i tittel og ingress. Jeg skjønner konseptet med en gang. Sitater, bokser og eksempler gjør teksten levende og lettlest. Introduksjonen funker fint.

Rollesnekringen er original og jeg tror det kan funke. 10 ting rollen aldri kunne tenke seg å gjøre er kanskje litt mye?

Spillets gang: denne delen var litt overveldende ved første gjennomlesning. Det er mye på en gang. Ligger hele ansvaret for å holde fortellingen på sporet i spillederens hender?

kapitteloversikten - Det er sterke føringer, men samtidig blir innholdet i kapitlene litt vage. Jeg savner flere forslag til hva som skal skje på selve kapittelarket.

Konfliktsystemet virker interessant og bygger opp under tragedien. Men jeg blir sittende igjen med mange spørsmål. Hvem tolker resultater? Skal man forhandle og bli enige om alle resultater? Det står lite eller ingenting om hva spillederens oppgaver er.

Jeg synes teksten slutter litt brått og jeg savner en skikkelig avslutning.

Alt i alt: Jeg synes det er en god og tydelig ide til et spill, med flere gode og originale teknikker. Fint å ta en generell sjanger (episk tragedie) og gjøre den spesifikk. Likevel fortoner det seg som en skisse til et spill. Konflikt-systemet virker interessant, men noe forvirrende. Med et par runder spilltesting tror jeg spillets svakheter kan fikses. Jeg kunne tenke meg å prøve dette spillet.
You have been pwned by a grue.

Sist endret av Håken; 15/02-2008 kl 14:24
Svar med sitat
Gammel 15/02-2008, 14:35
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Sitat:
Opprinnelig postet av Temple Vis post
Jeg er enig, 10 er litt mye.
Sitat:
Opprinnelig postet av Nigel Tufnel
This one goes to eleven.
Gammel 15/02-2008, 16:49
RISK 08 Kandidat nr.6 RISK 08 Kandidat nr.6 er offline
Medlem

Det ser ut som om mange her mener at 10 ting er litt mye.
Det kan sikkert tenkes. Men det kommer litt an på hvor lenge man skal spille, og dessuten så tenkte jeg at det var bedre med for mange enn for få. Hver og en gir jo litt kjøtt til rollen i rollelagningsprosessen, dessuten så har man litt å velge mellom når man har skal bruke et "tabu" i en konflikt, så det er lettere å finne "en ting man aldri ville ha gjort" som passer med historien.

Enig med Håken at spillet kunne hatt godt av flere føringer for spilleder. Ble dessverre ikke mulighet til å spillteste det ordentlig, tror at mange av de tingene vil komme ganske naturlig og gi en god bakgrunn for å skrive ned spillet i en litt klarere og bedre versjon.

Tror jeg satt litt med følelsen av at dette var en demo til et spill snarere enn et spill, dette spillet er jo på en måte et band som ikke har hatt sin første konsert enda.
Svar med sitat
Gammel 20/02-2008, 14:35
Arvid Falch Arvid Falch er offline
Medlem

Standard Re: R.I.S.K. Runde 4 - Appetite for Destruction

Takk for stemmene!

Gleder meg til å spillteste.

Grattis Håken med et fantastisk spill.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:35.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia