Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 11/02-2008, 02:40
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Runde 4 - Ensomhet

Diskuter Ensomhet av kandidat 05

OBS, hvis du er forfatter av dette rollespillet: kommenter gjerne ditt eget spill, men ikke røp at du er forfatteren i avstemningsperioden.

Jeg ber dere om å holde dere til saklig kritikk.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 04:23
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 4 - Ensomhet

Syntes det var litt varierende kvalitet på risiko-kortene.

Selskapslek er for eksempel veldig svevende, og bryter med resten av spillet. Og hvordan kan man få sagt noe om seg med "mitt skip er lastet med"?

Felles interesse virker slik det er formulert til å være en sosial utfordring i seg selv!

Hva er utfordringen i å skulle ha en falsk betroelse? Blir bare en tolmodighetsprøve å holde på den lenge nok til at de andre aksepterer at det er nok oppmuntret så vidt jeg kan se..

Røykepause er uklar; skal spillerne faktisk ut på balkongen, eller skal man bare fortelle om det? Om man bare forteller om det, hvordan skal man da få til Stillheten?

Musikk: Hva om en med svært snever musikksmak (slik som meg) ikke finner noe musikk av rett type der vi spiller?

Klining, Dansing, Uventet vending, og Vits føler jeg derimot er ganske gode kort, som hver for seg kan gi intressante og utfordrende forteller-opplevelser.

Liker også svært godt grepet med at alle skal sitte med ryggen imot hverandre. Tror det kan bygge godt opp under stemningen om at man ikke kjenner hverandre.
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 10:31
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Jeg oioioi liker tittelen "Ensomhet - en drikkelek".

Må nok prøve dette, eller en variant, på HolmCon. Rollespillere drikker seg fulle og spiller ut sosial angst: It is biutiful.
Gammel 11/02-2008, 11:19
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Hmm..

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker det eller ikke. Det er vakkert, og litt underlig, og samtidig rått og brutalt. Som et My Life With Master om hverdagsensomhet, eller en slags avart av Den Fulle Mannen i Hjørnet/ Mr. Happyloveshine.

Jeg tror jeg liker det, men vet ikke om jeg kan spille det. Har ikke noe mer konstruktivt å komme med enn det foreløpig.
Gammel 11/02-2008, 11:41
Arvid Falch Arvid Falch er offline
Medlem

Standard Re: R.I.S.K. Runde 4 - Ensomhet

Jeg liker dette spillet veldig godt. Synes spillet har klart å fange opp mye av den vanlige "handlingen" på en fest, og tror dette kan være alt fra veldig morsomt til ganske sårt å spille. Er litt skeptisk til at man skal sitte med ryggen til hverandre, men den detaljen er det umulig å si noe mer om før man eventuelt får spilltestet det.

Tror spillets regler har noen svakheter, som hvordan avslutningen løses og et par unntak (som risikokortet stillheten, der en med fire hjerter IKKE mister to osv.) som kanskje ikke er nødvendige i lengden, men det burde jo være lett å gjøre noe med hvis spilltesting viser at problemene er reelle..

Alt i alt, jeg liker det veldig godt.
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 14:54
Magnar Müller sin avatar
Magnar Müller Magnar Müller er offline
A new hope!

Standard Re: R.I.S.K. Runde 4 - Ensomhet

Dette spillet fikk jeg lyst til å prøve med venner som er rollespillnysjerrige men som ikke har spilt noe særlig. Kan sikkert også prøves som ice-breaker på fester der alle kjenner noen men få kjenner alle. Jeg tror alle pinlige småflaue situasjoner som gjerne kommer på en fest hvor man ikke kjenner hverandre vil oppfattes som nedtonet når de kommer i en lek og ikke i "virkeligheten".
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 22:10
Kaia Kaia er offline
Medlem

"Dere kan også bruke pepperkakehjerter,
hjertekort fra kortstokken, eller noe lignende. Men ikke spis dem hvis de er spiselige."

Gratulerer med eit fint lite spel, kandidat 05! Eg er veldig nyskjerrig på korleis dette vil fungere i praksis og om det er speltesta endå. Eg grunnar også litt på kven som har skrive det, men denslags får ein jo vite etterkvart. Språket er underfundig og elegant, ideen er original, og tittelen "Ensomhet - en drikkelek" er det vanskeleg å ikkje smelte for. Trist og søtt og merkelig.
Svar med sitat
Gammel 12/02-2008, 11:47
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Mine tanker da jeg leste gjennom reglene var at dette virket ulidelig klamt.

Da jeg leste kortene tenkte jeg at det kanskje ikke ville være så ille. Artig symbolsk grep det med å vende seg mot sirkelen utfra hvor mange "hjerter" man har samlet etc.

veldig usikker på om jeg ville likt å spille dette som meg selv. Kunne kanskje vært morsomt i rolle.

Tror jeg hadde foretrukket om det var litt... løsere i snippen, eller noe sånt. Tematikken blir litt overtydelig. Og klam. For meg.
Svar med sitat
Gammel 15/02-2008, 14:01
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Jeg likte dette spillet og konseptet er artig og originalt. Jeg er litt usikker på om det faktisk funker i praksis.

Det er en del regler som virker overflødige og forvirrende. Jeg tror spillet kunne vinne på å droppe hjerterne og gjøre hele greia tightere. Hvis man følger reglene sånn de står ser jeg for meg at spillet kan vare i timesvis.
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Gammel 15/02-2008, 14:02
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Jeg likte dette spillet og konseptet er artig og originalt. Jeg er litt usikker på om det faktisk funker i praksis.

Det er en del regler som virker overflødige og forvirrende. Jeg tror spillet kunne vinne på å droppe hjerterne og gjøre hele greia tightere. Hvis man følger reglene sånn de står ser jeg for meg at spillet kan vare i timesvis.

Språket er gjennomgående bra, men teksten kunne gjerne vært knappere.
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:15.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia