Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 11/02-2008, 03:47
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Runde 4 - Tre fremtider

Diskuter Tre fremtider av kandidat 10

OBS, hvis du er forfatter av dette rollespillet: kommenter gjerne ditt eget spill, men ikke røp at du er forfatteren i avstemningsperioden.

Jeg ber dere om å holde dere til saklig kritikk.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 04:56
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 4 - Tre fremtider

Dette virket ikke som et seriøst bidrag til konkuransen. Ser hverken rolle eller spill i det. Greit nok med eksprimentelle bidrag, ala drømmespillet mitt i runde 2. Men det får da være grenser. Har i alle fall gjort det greit lesbart og kort, så ingen sløser forhåpentligvis bort mye tid på å lese det.

(Håper denne kritikken kan regnes som saklig..)
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 13:37
Anders Nygaard sin avatar
Anders Nygaard Anders Nygaard er offline
Medlem

Virker som om noen rev siden med rollelagereglene ut av et større spill. Sånn sett ser jo dette svært lovende ut, men resten av spillet mangler jo altså.
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 14:52
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Dette har jeg lyst å prøve en gang. Om det er et rollespill eller ikke, er en diskusjon jeg overlater til andre

Sist endret av matthijs; 11/02-2008 kl 15:10
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 16:02
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Fint konsept, som jeg har lyst til å prøve ut en gang. Det eneste jeg savnet/lurte på er om det burde vært noen retningslinjer for å bruke det i fellesskap, altså en slags fase 2 der man fremfører/diskuterer/presenterer sine ulike fremtids-jeg.
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 17:31
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Dette er en fin skriveøvelse, og en fin ting å gjøre som selvutvikling. Man kan lære noe om seg selv hvis man slipper seg løs og skriver, og så kommer tilbake og ser på det eter å ha latt det lige en stund.
Men jeg kan rett og slett ikke kalle dette et rollespill. Den Fulle Mannen er greit. Jeg ga til og med etter på Syremose. Men Tre Fremtider er rett og slett ikke et rollespill.
Gammel 11/02-2008, 22:18
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Kan kanskje med hell kombineres med den fulle mannen i hjørnet \ mr happy sunshine. Skriv en kjip og en fin framtid for hver av medspillerne. Prøv å være så ærlig som mulig.
You have been pwned by a grue.

Sist endret av Håken; 11/02-2008 kl 22:19
Svar med sitat
Gammel 12/02-2008, 00:35
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

har hatt denne formen for øvelser på salgskurs. Bra for bevistgjøring av selvet. Tydlig inpirert av Matthijs sin tråd før konkuransen.

Det er nettopp dette som gjør dette til det mest bortkastete bidraget i år. Jeg finner ingenting orginalt. Ikke engang konseptet.

Da blir det vanskelig å si noe som helst positivt. Kanskje rollespillet her er å pøve å sette seg inn i hva spillskaperen tenkte.

Så som bidrag faller det flatt.

Som selvutviklings øvelse anbefaler jeg alle å prøve.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 12/02-2008, 00:53
Kaia Kaia er offline
Medlem

Det er jo nesten eit dikt!
Det eg ville gjere for å vidareutvikle Tre fremtider ville vere å ha fleire roller, og la fleire av dei alternative framtidsbildene møtast. Kanskje ville eg også lagt litt sterkare føringer på dei tre framtidene, for eksempel eit "alt går galt"-scenario, eit "alt går maks bra" -scenario og eit som er ein plass mellom ytterpunkta. Å så la mitt verste framtidscenario møte ditt beste framtidsscenario, for eksempel...
Svar med sitat
Gammel 12/02-2008, 16:21
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Pent å se på. Som vi alle vet, er rollespillbegrepet dødt, så jeg skal ikke peise videre på om dette er et rollespill eller ikke. Det er et bidrag til RISK, hvertfall.

Jeg liker det og har lyst til å skrive litt i kveld. Men jeg synes ikke det fortjener å komme noe særlig langt i RISK. Dersom spillet la opp til at man skulle drømme litt om seg selv sammen med andre; kanskje skape en lykkelig og to ulykkelige fremtider og være "spilleder" for andre som spiller en selv i fremtiden, hadde jeg likt det bedre. Dette er noe som potensielt kan være veldig ubehagelig og få en til å prate om ting man ikke vanligvis prater om, så det burde være et sosialt element i det.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:54.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia