Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 19/11-2008, 13:47
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Neste R.I.S.K.?

Tradisjonen tro begynner jeg å mase om RISK-konkurransen i november.

Blir det RISK neste år også? Når da?

Blir det noen endringer? Nye priser? Pris for "beste nykommer" og "beste gamlis"? Pris for "beste Håken"?

Kommer jeg noensinne til å vinne, eller er jeg dømt til evige andre- og tredjeplasser?

Skal vi ha et tema? Kosedyr, for eksempel? Eller drager og huler?
Gammel 19/11-2008, 13:51
Gomle sin avatar
Gomle Gomle er offline
Valgkomiteen

Standard Sv: Neste R.I.S.K.?

Jeg synes tema kunne vært gøy, men er også bra med en helt åpen greie.

MvH Lasse Lundin
Svar med sitat
Gammel 19/11-2008, 13:54
matthijs sin avatar
Medlem

Her er en idé til premie:

Vinnerspillet vinner et spillskaperteam. Teamet kommer til å spillteste spillet (i hvert fall et par-tre ganger), hjelpe til med redigering og språkvask, og hjelpe forfatteren å legge det opp til salg (f. eks. på Lulu).

Hadde det vært kult? Det vil kanskje anspore folk til å produsere litt større/mer ambisiøse spill også; vinner man, får man drahjelp til å ferdigstille.
Gammel 19/11-2008, 14:26
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Jeg foreslår at vi begrenser mengden bidrag til ett pr reelle bidragsyter (det vil si ikke fler bidrag fra fiktive forumpersonligheter).

Du har ett forsøk, konsentrer deg om det og ferdigstill det skikkelig.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 20/11-2008, 00:04
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Sitat:
Blir det RISK neste år også? Når da?
Ja da masa Blir vel i januar/februar en gang.

Sitat:
Her er en idé til premie:

Vinnerspillet vinner et spillskaperteam. Teamet kommer til å spillteste spillet (i hvert fall et par-tre ganger), hjelpe til med redigering og språkvask, og hjelpe forfatteren å legge det opp til salg (f. eks. på Lulu).

Hadde det vært kult? Det vil kanskje anspore folk til å produsere litt større/mer ambisiøse spill også; vinner man, får man drahjelp til å ferdigstille.
God idé Matthijs. Bronsestatuen til Håken blir aldri ferdig uansett

Sitat:
Jeg foreslår at vi begrenser mengden bidrag til ett pr reelle bidragsyter (det vil si ikke fler bidrag fra fiktive forumpersonligheter).

Du har ett forsøk, konsentrer deg om det og ferdigstill det skikkelig.
Ja, det høres også fornuftig ut. Eventuelt la konkurransen gå over litt lenger tid enn vanlig?

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 12/01-2009, 17:17
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Neste R.I.S.K.?

Jeg har litt lyst til å bli med i år, så sant det ikke blir noe restriktivt tema og så sant det blir akseptert rollespill med tradisjonell GM/spiller dynamikk. Når det gjelder tema så tror jeg at folk kommer på best ideer hvis det ikke blir langt en masse begrensninger på hva de kan lage. Mulig jeg er for vant med tradisjonelle spill, men jeg greier ikke å se for meg så veldig mange rollespill jeg kunne tenke meg å spille som handlet om bamser.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 13/01-2009, 10:10
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Vinnerspillet vinner et spillskaperteam.
Hvem skal være i spillskaperteamet? Allerede utgitte spillskapere? Hvem som helst? Aliens?

Og hvis en av dem vinner, hva da? Skal han/hun få en dårligere premie!?

Sist endret av Tomas HV Mørkrid; 13/01-2009 kl 10:10
Svar med sitat
Gammel 13/01-2009, 10:20
matthijs sin avatar
Medlem

Jeg kan godt være med på spillskaperteamet, hvis folk ønsker å vinne et slikt. Det jeg da vil tilby er:
- 1 spilltest med tilbakemelding til spillskaperen
- 1 gjennomlesning av teksten med redaksjonsnotater
Men det må selvsagt være noe folk ønsker å benytte seg av. Noen vil bare lage et lite spill til RISK og så være ferdig med det, og det må jo være helt greit! Tilbudet er til dem som ønsker å gå videre med det etterpå.
Gammel 13/01-2009, 11:31
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Neste R.I.S.K.?

Jeg vil gjøre mye for å vinne om det er aliens på spillskaper teamet. Jeg har altid hatt lyst til å møre et romvesen.

Men seriøst det høres ut som et bra tilbud, det kan gjøre at et nytt Norsk rollespill blir bragt litt frem i lyset. Men hva med å gjøre det slik at hvis ikke vinneren vil ha spillskaper teamet så får andre plass vinneres det og så videre?
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 13/01-2009, 14:41
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Om en ikke går for et veldig prestisje-team så kunne jeg godt tenke meg å være del i et slikt spillskaper team. Trives godt med å "jobbe" på andres prosjekter
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:15.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia