Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28/01-2009, 15:18
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 5 - Vi har visst mistet kontakten med studio

Jeg liker:
* forsidetegninen
* bruken av en gammel klassikerfrase som tittel -og som i hine fordums dager skjulte utrolige konspirasjonsmuligheter
* spøken med alkoholiserte nrk-ansatte (som er ufarlig så lenge etter)
* instrukskort-idèen
Gammel 28/01-2009, 16:06
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Virker som en slags tyngre utgave av Dagsrevyen, uten at spillet er noe bedre av den grunn. En noe svakere og tyngre kopi, til tross for at begge er originaler.
Svar med sitat
Gammel 28/01-2009, 23:17
Ane sin avatar
Ane Ane er offline
Storesøster

Det som slår meg med dette spillet, er at det er mye mer nybegynner-vennlig enn de andre spillene i årets RISK. Rollene er klare og tydelige, det er en klar tidslinje i spillet, og alle har mye å spille på. Sendingsansvarlig er kanskje litt vanskeligere enn de andre å gjøre mye ut av, men jeg tror ikke det er umulig.

Jeg er enig med en del av det som er nevnt over når det gjelder presentasjonen. Den første instruksen blander inn en del elementer som kunne ha vært plassert utelukkende i rollekortene. Her tror jeg forfatteren kunne ha holdt seg utelukkende til spillets gang, altså de konkrete rundene spillet skal gjennom, uten så mye "småprat". Rollekortene kan også presenteres før spillets gang - da jeg leste instruksen lurte jeg på mye som ble forklart senere i rollekortene. Det gjorde det hele litt rotete for meg. Det kunne ha vært greit med noen eksempler for å gjøre hver runde litt mer levende i presentasjonen.

Rollekortene er morsomme, og gir alle mye å gjøre. Jeg tror som sagt dette er et spill man kan introdusere relativt ferske rollespillere til, og det har jo sin funksjon. På den andre siden trengs det jo litt "guts" for å spille, man må gi av seg selv og alle rollene må levere.

Klarer spillerne å finne en morsom katastrofe, kan dette blir veldig gøy.

Kort sagt: morsomt konsept, rotete layout og instruks, savner eksempler, fine rollekort, potensiale for nybegynnere.
Gammel 29/01-2009, 19:38
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Jeg liker dette spillet, til tross for de åpenbare problemene som ligger i dets utforming.

Forfatteren er alt for ivrig etter å fortelle spillerne hva de skal gjøre, hvordan de skal reagere, og hva som skal skje. Det kunne blitt gjort på en veldig mye mer elegant måte, som gir spillerne mye større frihet, og som likevel skaper et lignende drama av større kvalitet.

Men elementene forfatteren har med er gode. Det mangler litt her og der (nyhetsankerne burde få ei liste med "uviktige saker" til kveldens sending), men stort sett er elementene på plass og fantasieggende. Det liker jeg veldig godt.

Så dette spillet vil jeg vurdere å stemme på ...
Gammel 31/01-2009, 18:45
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Ok, this is how I roll:

Leser kjapt gjennom og noterer punkter etterhvert som jeg snubler over dem. Redigerer kanskje gjennom kommentarene på slutten hvis jeg gidder. Leser ikke andres kommentarer nøye før jeg poster mine:

- Søt logo.
- Liker konseptet. Veldig usikker på hvordan det vil funke med en "seergruppe"
- Lurer på hvordan flyten i spillet vil være, om man vil ha lett for å huske de ulike fasene eller om man er nødt til å stadig sjekke reglene
- Veldig usikker på hvor godt instrukskortene vil fungere. Tror fort det kan bli en del rot og surr.
- Summa summarum: en grei skisse, men veldig usikker på om instruksene er entydige nok til å fungere. Spilltest, sjekk, skriv om.
Svar med sitat
Gammel 1/02-2009, 11:57
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Jeg er ganske enig i mye av det som ble nevnt, og egentlig alt det Ole Peder sa...

Instruksjonskortene er rotete for meg. Og rollene virker mer påtvunget spiller; kanskje det er noe mer tekst rundt de som mangler, slik jeg føler det.

Jeg vet ikke helt om jeg ville prøvd dette spillet slik det er nå.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:39.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia