Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29/01-2009, 22:11
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 5 - Hamartia

Ok, this is how I roll:

Leser kjapt gjennom og noterer punkter etterhvert som jeg snubler over dem. Redigerer kanskje gjennom kommentarene på slutten hvis jeg gidder. Leser ikke andres kommentarer nøye før jeg poster mine:

- Liker lesber og gudommelig lek. Høres kult ut!
- Greske helter! Bedre og bedre!
- Mye Blindern-runking i ordvalgene innledningsvis. Hvem skriver du for/til?
- Ooo.... merker jeg begynner å snuble ved gjennomgangen av system. Dette er ikke spesielt uvanlig for meg, i og med at system er noe jeg er svak på. Men tror i dette tilfellet det har mye med presentasjonen å gjøre.
- Mmm.... vanskelig å konsentrere seg om dette med Outlander på tven ved siden av gitt.....
- Assosiasjon: Morrabla-artikkel som inneholder et eller annet spennende men er skrevet i et tilsynelatende bevisst akademisk pyntespråk som skremmer vekk lesere.
- Tanke: jeg tror det ligger noe spennende her, men det må formidles på en mer folkelig måte. Ta hensyn til leseren.
- Notat: jeg har selv flere ganger skrevet ting i en sånn her språkdrakt, og gjør meg nok skyldig i det daglig både i samtale og tekst. Sånn sett en nyttig påminnelse til meg selv.
- DÅRLIG det der om kvinnelige roller. Gjør meg skeptisk til lesberiet, som jeg opprinnelig var positivt innstilt til.
- Hva har lesber i denne mellomtittelen på s 4 å gjøre? Du sier jo ikke noe om lesbing i det påfølgende avsnittet? Hva f... mener du med at lesber er "viktig utstyr"??? Hæ??? Er dette bare sjåvinistmig?
- Desillusjonert. Gidder ikke finlese, gidder ikke lese resten.
- Konklusjon: tross all negativ kritikk etter min slurvete skumlesning får jeg følelsen av at det ligger noe gøyalt inni her et sted, og håper du vil gjøre spillet ferdig.
- Anbefalinger:
* Spilltest
* Fjern alle fremmedord og erstatt dem med vanlige norske ord fra dagligtalen
* Fjern den merkelige sjåvinistgørra og bruk heller lesbeideen til noe positivt.
* Flere eksempler. Mer fluff. Mer stemning.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 29/01-2009 kl 22:12
Svar med sitat
Gammel 29/01-2009, 22:51
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Ole Peder: Synd det stoppet for deg før slutten (spoiler alert: det blir ikke stort bedre). Vil bare si at om greier å fortsette som du hadde intensjon om her, så gleder jeg meg virkelig til å lese komentarene dine! Liker veldig godt formatet
Svar med sitat
Gammel 29/01-2009, 23:27
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Enrahim Vis post
Ole Peder: Synd det stoppet for deg før slutten (spoiler alert: det blir ikke stort bedre). Vil bare si at om greier å fortsette som du hadde intensjon om her, så gleder jeg meg virkelig til å lese komentarene dine! Liker veldig godt formatet
Takker, skal prøve mitt beste! Men nå er det mulig jeg må køye. "Harde menn" tok på for denne bløte mannen.
Svar med sitat
Gammel 30/01-2009, 14:23
Achilles Achilles er offline
Medlem

Ønsker å takke alle som har forsøkt å følge mitt eventyr. Ole Peder: Ja, kvinner opplært i de edle kunster på Lesbos er faktisk utstyr så viktig at jeg brukte halve boken på å surve over dem og min kjipe konge.

Kandidat 6 ønsker å trekke dette fra konkurransen, og å la like mye bli igjen til å bevitne det, som ble igjen av Trojas murer...

Den som har rablet ned dette ønsker også takke de som har kastet bort tid og krefter på å lese dette. Det hele er som Enrahim lett har gjennomskuet et hastverks"arbeid" som først var til bare for å få noe ferdig. At det hele er skrevet i en bolk, og ikke kapittelvis, med klipping og liming i samme dokument har åpenbart ikke hjulpet på makkverkets tilgjengelighet.

Til dere som har lest det ber jeg dere tenke på det som en teaser scramblet gjennom et kaleidoskopskvern, eller som en trailer etter en Hunter S.Thompson-film intatt blandt hans mens belastede venner og på deres sofa.

En gang bør det bli en ordentlig Spillsalong, eller kanskje en pulje på holmcon 6D6-F-F-F-F-F-FIREBALL!
Svar med sitat
Gammel 30/01-2009, 14:46
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Vreden, Gudinne! besyng, som greb Peleiden Akillevs
Rædsomt, og Qvaler i tusinde Tal Akaierne voldte.
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Gammel 30/01-2009, 15:08
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Achilles Vis post
En gang bør det bli en ordentlig Spillsalong, eller kanskje en pulje på holmcon 6D6-F-F-F-F-F-FIREBALL!
Høres bra ut. Jeg er med, jeg! (hvis forfatteren forklarer rulez )
Gammel 30/01-2009, 15:16
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Achilles Vis post
[I]Kandidat 6 ønsker å trekke dette fra konkurransen, og å la like mye bli igjen til å bevitne det, som ble igjen av Trojas murer...
Spillet er dårlig, som helhet, men det har jo en genial ide i forfatterpersonlighetene og deres ufrivillige sammensmelting til EN forfatter med EN fortelling. Jeg syns du skal jobbe videre med den ideen, og gjør ikke du det kan det godt hende jeg gjør det ...

Så jeg ser ingen gode grunner til å trekke dette! La det stå, og lær av kritikken det får!
Gammel 30/01-2009, 16:46
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Håper du uansett jobber videre med ideen. Det å velge fortellerstemme er en spennende liten nyskaping.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 30/01-2009, 17:06
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: R.I.S.K. Runde 5 - Hamartia

Jeg likte denne ideen, det er få spill med alternative måter å spille på som vekker min interesse, men dette ser gøy ut. Men spillet virker å være litt forhastet, det trenger mer utarbeiding og mer detaljer og trenger rett og slett å bli ferdig. Men ideen synes jeg er knallgod.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 30/01-2009, 17:59
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Jeg forstår godt Achilles ønske. Dette var en potensiell poeng tager for meg i denne konkuransen, men jeg har samtidig forståelse for om forfatteren er skeptisk til å assosieres med noe han selv føler ikke lever opp til hva han kan få til. De gode ideene er bevart i denne tråden selv om spillteksten skulle fjernes herifra, lik fortellingene om Trojas murer består.

PS: Den stormen med komentarer etter trekkingen får meg nesten til å vurdere å trekke mitt eget spill Men det ville vel neppe hatt samme effekt.. (se for seg jubling og "til søpla der den kommer fra" tilrop )
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:10.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia