Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28/01-2009, 12:48
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 5 - Dagsrevyen

Førsteinntrykk: Dette var friskt!

The good:
- Rasende festlige scenarier, der flere alene kunne vært grunnlag for et helt rollespillkonsept. (Dovre Faller er favoritt)
- Selv jeg som ikke har peil på 60 tallet føler jeg får en ganske bestemt stemning.
- Jeg tror jeg ville elsket å spille nyhetsakner to
- Spillet virker komplett og spillbart.

The bad:
- Untatt nyhetsanker og reporter to virker de andre rollene litt "tannløse" uten noen spesiell agenda. Nyhetssjefen virker helt meningsløs.
- Klipping mellom studio og ute virker til å være vrient å få til ordentlig.
- Fase 1 tror jeg at jeg vil slite hardt med om det skal tas bokstavelig..
- Hadde gjerne sett en rutine for å fordele rolle som reporter 2 interviewer som ikke risikerer å forsterke problematikken med klippingen.

The ugly:
- I "I det sjulte oslo"- kortet virker forfatteren til å glemme at det skal leses høyt av nyhetsoppleseren. Det samme gjelder tildels "Snåsamannen"
- Hva er poenget med å bestemme programmleder?
- "Om du forstår" I slutten av "reporter TO"
Svar med sitat
Gammel 28/01-2009, 13:05
Ane sin avatar
Ane Ane er offline
Storesøster

Dette var et fint spill! Kort og greit, fint, ryddig oppsett, fine roller, nice liste med nyhetssaker på slutten - jeg kan veldig gjerne tenke meg å spille dette.

Det eneste som slår meg umiddelbart, er at rollen til Nyhetssjefen ikke er like fin som de andre. Der er det ikke i utgangspunktet så mye å spille på, bortsett fra værmeldingen. Og det ligger jo allerede i rollen til Nyhetsanker TO. Jeg tror egentlig spillet blir best uten denne rollen, og får følelsen av at den egentlig bare er der for å få til fem spillere. Det kunne kanskje ha vært morsommere å la denne rollen dedikere seg helt til å være intervjuobjekt for reporterne. Og til slutt værmann.

Jeg liker nynorsk-grepet veldig godt. Jeg kan tenke meg at det kommer til å resultere i en del mer eller mindre vellykkede kvasi-nynorske dialekter, men jeg kan likevel tenke meg at det kommer til å skape fin stemning i spillet.

...Og til slutt været. Det er ikke så tydelig poengtert i reglene, men jeg regner med det skal være en værmelding til slutt?
Gammel 28/01-2009, 16:04
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Trenger en mindre oppdatering, men er god som en one-shot dette spillet også. Humor og et relativt lettvint konsept, men dette er en greie som sannsynligvis er artigere i teatersportform enn som rollespill.

Sist endret av BT; 28/01-2009 kl 16:05
Svar med sitat
Gammel 29/01-2009, 10:54
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Jeg liker det enkel oppsettet på dette spillet. Rammen er kjent, så dette kan meget vel fungere helt fint, selv om metoden trekker store veksler på spillernes kreativitet.

Kortene er fantasieggende, og jeg tror de har nok i seg til å skape underholdende "reportasjer" fra reporterne i felten. Trro de vil mate spillernes kreativitet på en god måte, og dermed oppveies den mulige svakheten om vekslene som trekkes på denne, tror jeg.

Dette er definitivt en mulig stemmesanker for min del, og et spill jeg har lyst til å prøve!

Sist endret av Tomas HV Mørkrid; 29/01-2009 kl 10:56
Svar med sitat
Gammel 29/01-2009, 23:54
knakkelibrakkbrekk knakkelibrakkbrekk er offline
Medlem

Da fikk jeg somlet meg til å opprette nok en bruker på dette forumet. Ville bare sørge for å si tusen takk for de mange hyggelige og grundige tilbakemeldingene. Det varmer, og jeg leser med stor interesse. Hvis jeg får hjelp av noen jeg kjenner som er flinke til slikt med layout kan det hende jeg vil gjennomføre endringene som har blitt foreslått og lage en mer komplett versjon i løpet av de nærmeste ukene.

Er glad jeg fikk levert i år. Banket det ut på en og en halv times tid, så artig at det faller i smak. Men jeg har jo gjort sånne her ting av og til tidligere, så flyter vel litt på flesket, kanskje..... vel, vel. Nok om det. Jeg er jo så anonym. Uansett er det gøy å føle at man har surfet seg frem til et mestringsnivå som gjør at det å lage noe sånt som dette kjapt ikke er uoverkommelig. Synes jeg ser noe av det samme i "Harde menn"-spillet: et nytt nivå av mestring. Eller hvordan jeg skal si det.

Jeg skylder en del av inspirasjonen for eventyrideene til Håken Lid og Magnus Jakobsson, særlig med tanke på briliante småspill som 17. mai-serien og Alle spiser middag klokka to. Det er en del referanser og slikt i Dagsrevyen som tør klinge kjent for dem som har spilt disse.

Ellers er selvsagt hele spillet preget av innflytelse fra RSN-miljøet, som Kaare er inne på. Så takk til alle sammen for det.

(Føler også at jeg med dette spillet endelig har tatt skrittet fra, i småspillsammenheng, å levere samtidssatirisk konseptkunst som ikke er spesielt spillbar til å levere samtidssatirisk konseptkunst som er fullstendig spillbar.)

Sist endret av knakkelibrakkbrekk; 30/01-2009 kl 00:34
Svar med sitat
Gammel 30/01-2009, 09:11
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av knakkelibrakkbrekk Vis post
Jeg skylder en del av inspirasjonen for eventyrideene til Håken Lid og Magnus Jakobsson
Hva? Er du ikke Håken Lid og Magnus Jakobsson???

Sitat:
særlig med tanke på briliante småspill som 17. mai-serien og Alle spiser middag klokka to.
Å ja, du er visst Håken lid og Magnus Jakobsson.
Gammel 31/01-2009, 01:52
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

(Fikk et anfall av søvnløshet, så jeg prøvde meg på et kort-design. Huff, legg deg nå, Øivind)
Vedlagte filer
Filtype: pdf DagsrevyenKort.pdf (44,6 KB, 10 visninger)

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 31/01-2009, 06:46
knakkelibrakkbrekk knakkelibrakkbrekk er offline
Medlem

Oj, kult! Det var morsomt at du lagde. :=)

Likte logoen! Litt usikker på om rosa er riktig farge (blått eller grått kanskje riktigere?), og om fonten er kjedelig nok. Men snasen logo.
Svar med sitat
Gammel 31/01-2009, 09:38
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Så flott, Øivind! De kortene ser veldig fine ut! Heldige nyhetsankere som får så fine programkort å lese fra!

Et rollespill som dette blir styrket av slike detaljer, mener jeg. Det er en fryd for spillere å forholde seg til et design som er gjennomført og fiksjons-fremmende i alle detaljer. Det er med på å skape en grunnleggende aksept av spillets premisser.
Gammel 31/01-2009, 11:35
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av knakkelibrakkbrekk Vis post
Oj, kult! Det var morsomt at du lagde. :=)

Likte logoen! Litt usikker på om rosa er riktig farge (blått eller grått kanskje riktigere?), og om fonten er kjedelig nok. Men snasen logo.
Da prøver vi en revidert utgave. Hvordan ser den ut nå? Hvis vi blir enige om et design, skal jeg lage ferdig kortene.
Vedlagte filer
Filtype: pdf DagsrevyenKort2.pdf (31,8 KB, 5 visninger)

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk

Sist endret av Andraax; 31/01-2009 kl 11:35 Begrunnelse: Irriterende skrivefeil
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:37.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia