Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 31/01-2009, 12:41
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 5 - Dagsrevyen

Dette var hyggelig av deg Andraax!

Sist endret av Ole Peder Giæver; 31/01-2009 kl 12:42
Svar med sitat
Gammel 31/01-2009, 12:42
knakkelibrakkbrekk knakkelibrakkbrekk er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Andraax Vis post
Da prøver vi en revidert utgave. Hvordan ser den ut nå? Hvis vi blir enige om et design, skal jeg lage ferdig kortene.
Kult.

1) Jeg synes titlene ikke bør være fantasifulle på den måten. Fonten er riktigere, men ennå ikke helt i mål. Her bør vi tenke 60-tallsoffentlighet, seriøsitet, korridorer med veggpanel og folk i grå dresser. Sjekk hva slags logoer og typografi Dagsrevyen faktisk brukte på 60-tallet.
2) Blåfargen er riktigere, men ikke helt i mål. Kanskje noe litt dusere? Jeg liker ikke det lilla.
3) Det ser ut som om pixeloppløsningen på jordkloden til høyre har blitt for grov i forhold til jordkloden til venstre.
4) Jeg vet ikke om det trenger å være bokstaver på forsiden av kortet.
5) Dette spillet må omskrives litt før det er helt ferdig, så jeg synes ikke du skal slite deg ut med dette nå, med mindre du har veldig lyst. Mange av kortene kommer - kanskje - til å bli omskrevet. Hvis jeg bestemmer meg for å renskrive det etter konkurransen vil jeg spørre om du er interessert i å layoute hele sulamitten. Hvordan høres det ut?

Sist endret av knakkelibrakkbrekk; 31/01-2009 kl 12:44
Svar med sitat
Gammel 31/01-2009, 12:48
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av knakkelibrakkbrekk Vis post
Kult.

1) Jeg synes titlene ikke bør være fantasifulle på den måten. Fonten er riktigere, men ennå ikke helt i mål. Her bør vi tenke 60-tallsoffentlighet, seriøsitet, korridorer med veggpanel og folk i grå dresser. Sjekk hva slags logoer og typografi Dagsrevyen faktisk brukte på 60-tallet.
2) Blåfargen er riktigere, men ikke helt i mål. Kanskje noe litt dusere? Jeg liker ikke det lilla.
3) Det ser ut som om pixeloppløsningen på jordkloden til høyre har blitt for grov i forhold til jordkloden til venstre.
4) Jeg vet ikke om det trenger å være bokstaver på forsiden av kortet.
5) Dette spillet må omskrives litt før det er helt ferdig, så jeg synes ikke du skal slite deg ut med dette nå, med mindre du har veldig lyst. Mange av kortene kommer - kanskje - til å bli omskrevet. Hvis jeg bestemmer meg for å renskrive det etter konkurransen vil jeg spørre om du er interessert i å layoute hele sulamitten. Hvordan høres det ut?
OK, skal flikke litt mer på kortene.

Jeg gjør gjerne et forsøk på å layoute "hele sulamitten", men tør ikke love noe annet enn en glad amatørs spede bidrag.

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 31/01-2009, 12:52
Medlem

Sitat:
OK, skal flikke litt mer på kortene.

Jeg gjør gjerne et forsøk på å layoute "hele sulamitten", men tør ikke love noe annet enn en glad amatørs spede bidrag.
Det er helt topp. Jeg kan ikke love så mye mer hva gjelder selve spillet heller.

Sist endret av knakkelibrakkbrekk; 31/01-2009 kl 12:52
Svar med sitat
Gammel 31/01-2009, 13:19
Andraax sin avatar
Medlem

Siste utgave av kortene før skitur med onkelbarn. Har fjernet teksten fra forsiden, og skiftet blåfarge. Fant ikke noen eksempler på skrifttyper fra gamle Dagsrevyer i farten, men har forandret fonten i overskriftene.
Vedlagte filer
Filtype: pdf DagsrevyenKort3.pdf (31,5 KB, 12 visninger)

Svar med sitat
Gammel 31/01-2009, 13:30
Medlem

Sitat:
Siste utgave av kortene før skitur med onkelbarn. Har fjernet teksten fra forsiden, og skiftet blåfarge. Fant ikke noen eksempler på skrifttyper fra gamle Dagsrevyer i farten, men har forandret fonten i overskriftene.
Nå begynner dette å se veldig cleant ut! Synes fortsatt vi bør finnende en mer spennende (men konservativ) font, og at konturene på logotegningen til høyre virker litt for uskarpe. Bortsett fra det er vi straks i mål. =
Svar med sitat
Gammel 31/01-2009, 16:06
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: R.I.S.K. Runde 5 - Dagsrevyen

Man må elske et spill med tentakkel monstere. Jeg liker ideen bak spillet, den virker artig, spillet er kansje litt uferdig og det virker på meg som å være et spill som ikke har så veldig høy gjenspills verdi, men alt i alt så virker det artig.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 31/01-2009, 22:13
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Standard Sv: Re: R.I.S.K. Runde 5 - Dagsrevyen

Om kortene: Jeg synes logoen og fargen gir en fin retro-nyhetsvibb som jeg liker. Skriften på baksiden er derimot problematisk å lese. Det er for mye mellomrom mellom ordene. Bildet bak teksten virker forstyrrende. Typesnittet er ikke lettlest. Bruk heller en grotesk. Se på youtube for tidsriktig inspirasjon http://www.youtube.com/results?searc...eel+1960s&aq=f
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Gammel 1/02-2009, 03:10
Andraax sin avatar
Medlem

Standard Sv: Re: R.I.S.K. Runde 5 - Dagsrevyen

Sitat:
Opprinnelig postet av Håken Vis post
Om kortene: Jeg synes logoen og fargen gir en fin retro-nyhetsvibb som jeg liker. Skriften på baksiden er derimot problematisk å lese. Det er for mye mellomrom mellom ordene. Bildet bak teksten virker forstyrrende. Typesnittet er ikke lettlest. Bruk heller en grotesk. Se på youtube for tidsriktig inspirasjon http://www.youtube.com/results?searc...eel+1960s&aq=f
Takk for linken, Håken, skal bruke litt tid der. Ser også poenget ditt med kortets bakside. Skal prøve meg med midstilt tekst, heller enn blokkjustert, tro det retter opp inntrykket. Så får vi se om Youtube-videoene gir meg noen hint om riktig font.

Svar med sitat
Gammel 1/02-2009, 03:28
Andraax sin avatar
Medlem

(Håken: har du forrsten noen konkrete tips til font? Du har jo mer erfaring med dette enn meg.)

Sist endret av Andraax; 2/02-2009 kl 10:56
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:52.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia