Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 2/02-2009, 01:32
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Sv: Vinneren av R.I.S.K. 2009

Sitat:
Opprinnelig postet av Njordi Vis post
Det var jo merkelig få, kun en fler en deltagerne!?
Synes igrunn det var et ganske bra tall jeg. Det krever sin mann (og en del tid) å sette seg ned og lese alle spillene grundig nok til å danne seg et inntrykk (eller bare skumlese dem, slik jeg gjorde), og det er jo ikke så rart at det er deltakerne selv som er mest motivert for den jobben.

Kanskje vi faktisk har vært litt for strenge i forhold til det med grundighet i tilbakemelding osv? Hvis jeg ikke var så fanatisk RISK-fan som jeg er tror jeg bare jeg ville kikket på de to-tre-fire spillene jeg syntes så mest spennende ut. Kunne sikkert avgitt stemmer på grunnlag av det også, men det ville jo ikke vært like "presis"..... Vet ikke helt.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 2/02-2009 kl 01:34
Svar med sitat
Gammel 2/02-2009, 01:33
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Gratulerer også til RISK-general Gorby, som har fått til denne flotte konkurransen så mange år på rad nå. Den har vært en viktig del av min utvikling som spillskaper, ihvertfall. Ekstra gøy at du stakk avgårde med pallplassering i år!
Svar med sitat
Gammel 2/02-2009, 02:12
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Sitat:
Gratulerer også til RISK-general Gorby, som har fått til denne flotte konkurransen så mange år på rad nå. Den har vært en viktig del av min utvikling som spillskaper, ihvertfall. Ekstra gøy at du stakk avgårde med pallplassering i år!
Takk takk, gode venn. Det er fint å se at det fortsatt er behov for denne konkurransen, noe vi ikke var helt sikre på etter fjorårets konkurranse. Om jeg skal oppsummere hva jeg synes var ekstra fint denne gangen:

* Maja leverte et spill. For få jenter i miljøet lager spill, ihvertfall etter hva jeg skjønner. Håper dette på et eller annet vis bidrar til å inspirere andre jenter til å lage spill i Norge.

* Kaare vant. Det var på tide føler jeg. Han var med for et par år siden med Mørke steder, som ikke gjorde det så sterkt, men nå fikk han laget et spill som vant folkets stemme. Gratulerer!

* Vi har vært flinke til å kommentere spillene denne uka. Litt krangling har det jo blitt, men sånn går no dagan.

* Herman, Michael (ikke meg), Anders og Maja har ikke vært med i konkurransen før nå. Det er flott å se at det kommer nye bidragsytere.

* Jeg synes det klaffet godt med spillet mitt i år og det er flott å se at folket er enig også.

* Folk snakker om å skrive videre på spillene. Bra! Det var mye bra i år, og det ville være synd om man ga opp spillene etter konkurransen. En del av de er nok spillbare og fine som de er, men en uke er ikke alltid nok tid til å finslipe et spill. Bruk spillskaping-forumet, test spillene og ferdigstill dem skikkelig!

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 2/02-2009, 04:03
Kjellen sin avatar
Kjellen Kjellen er offline
Medlem

For å vere ei stemme på vegne av dei som ikkje stemte (wow, heftig setning), eller i alle fall for å snakke på mine eigne vegne, så føltest det litt skummelt å skulle stemme, då eg korkje stolar på min eigen kompetanse til å vurdere spela så sakleg som dei fortener, og ikkje berre gå etter magekjensla som sjølvsagt ropar i retning av dei spela eg sjølv får mest lyst til å spele utifrå personlege preferansar angåande setting og tematikk (vart det der berre éi setning? Eg skuldar på kl 03:59). Sjølv om eg las gjennom alle spela, så følte eg meg ikkje kompetent/sikker/intelligent/røynd nok til å skulle bedømme desse arbeida utan å føle meg redd for å begå spedbarnsdrap eller justismord.

Men, uansett om det var få som stemte, så var det likevel fleire (minst éin) som las spela, og koste seg med det.

"Jeg skulle ønske jeg var deg." - Erlend S. Bruer

Litt ymse musikk
Svar med sitat
Gammel 2/02-2009, 07:53
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Gratulerer til vinnerne!!!

Utrolig kult at så mange nykommere deltok i år! Og jeg syns anonymiteten fungerte kjempebra - ante ikke hvem de fleste var. (Kaare visste jeg, og Ole Peder - men jeg ante ikke hva f. eks. Gorbys spill var).

Håper vinnerspillet videreutvikles!
Gammel 2/02-2009, 08:10
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Gratulerer masse!!!

Håper vinnerspillet videreutvikles!
Håper i grunnen det samme for de andre spillene også!

Gledelig å se nye spillskapere bli født! Hurra!
Gammel 2/02-2009, 09:20
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Gratulerer! Godt med gode innslag som dette

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 2/02-2009, 10:07
Magnus Jakobsson sin avatar
Magnus Jakobsson Magnus Jakobsson er offline
Medlem

Gratulerer til alle, og aller mest til Kaare! Jeg gleder meg til å prøve Harde Menn, og regner med at det dukker opp en mulighet om ytterst kort tid. (Jeg slutter meg også til hylekoret som sier: Ikke la det ligge! Jobb mer med det! Det er det verdt!)

Stor hyllest også til Michael, som alltid! R.I.S.K. er en super greie, og Michael er en super fyr.

Angående bedømming: Jo flere som stemmer, jo kulere er det, så jeg tror det er viktig å fortsette å vektlegge at avstemningen er åpen for alle som vil delta, og at ingen spesielle kvalifikasjoner kreves, med et unntak: Jeg tror det er klokt å forvente at de som stemmer i det minste har skumlest alle spillene. Uten å ha oversikt over alle spillene kan man jo heller ikke vurdere kvalitetene deres rettferdig. (Derfor har jeg heller ikke stemt selv i år - jeg har ikke fått lest alle spillene ennå. Bot og bedring til neste år!)

Svar med sitat
Gammel 2/02-2009, 10:31
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Jeg syns det må være plass for alle - både som deltakere og stemmegivere. Konkurransen er ganske uformell og løs i snippen, og det tror jeg bare er bra for kreativiteten.

Noen spill kikket jeg bare såvidt på. Andre leste jeg nøye gjennom. Noen ganger spilte andres vurdering inn på min bedømmelse, andre ganger inne. Noen ganger stemte jeg frem spill jeg bare syns virket kule og snodige, framfor spill jeg skjønte var gjennomtenkte og godt designede. Andre ganger stemte jeg på godt håndtverk og ambisjonsnivå, ikke på personlig preferanse.

Det er ganske befriende å kunne bare stemme på det man selv vil, av sine egne grunner. Det gjør det lettere å stemme også. Det gjør det også lettere for meg å lage litt rare spill, i stedet for å fokusere på å vinne - jeg vet at selv om vinneren alltid pleier å fortjene å vinne, så er det litt tilfeldig hvilken rekkefølge spillene havner i. (Hadde spillet et pent forsidebilde? Passet det tilfeldigvis inn i tidsånden? Leverte noen andre et ganske likt bidrag? Husket X å stemme i år? Leverte Y ingenting i år?)

Med andre ord, jeg syns vel at alle bare skal stemme som de vil. Det er jo fint om folk faktisk har lest spillene før de stemmer, men hovedmålet med konkurransen er uansett å få lagd noen spill, og det er først i ettertid vi ser hvordan de funker.
Gammel 2/02-2009, 10:52
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Hiver meg på gratulasjonsbølgen..

Morsomt at jeg klarte å tippe på skaperen av tre spill..
Det var en flott Risk komkurranse i år
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:12.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia