Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 18/02-2010, 01:55
Anders Nygaard sin avatar
Anders Nygaard Anders Nygaard er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Runde 6 - Livets mysterier

Her kan vi prate om Livets mysterier av kandidat 14.

Spillet kan du lese her.

OBS, hvis du er forfatter av dette rollespillet: kommentér gjerne ditt eget spill, men ikke røp at du er forfatteren i avstemnings-perioden.

Hvis du ønsker å kommentere, kan du lage deg et alter-ego på forumet, som ingen vet hvem er.

PS!

Svar med sitat
Gammel 18/02-2010, 10:59
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 6 - Livets mysterier

Et pedagogisk spill! Lurer på hvem av alle RSN'erne med ped-bakgrunn som har laget dette...

Liker tanken på et spill laget kanskje mest for yngre spillere. Jeg synes teksten var litt tung å lese, og lang, men det var mange fine ting å ta tak i når man evt. spiller.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 18/02-2010, 11:32
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: R.I.S.K. Runde 6 - Livets mysterier

Når jeg var småjente så hadde jeg problemer med å lære å lese. Mamma kjøpte en smart start til meg, en liten dataspill dings med bøker med spørsmål til hvor man må lese spørsmålene, slik lærte jeg å lese uten å en gang vite det selv. Jeg tror at om jeg hadde vert 7 år så ville jeg ha elsket dette rollespillet, det er jo veldig kjekt for å lære barn å lese og slikt. Men nå som voksen så ville jeg nok ikke ha spilt dette spillet. Det er umulig for meg å si om spillet er bra eller ikke, jeg har ikke barn selv om har ikke noe erfaring med barn. Men det ser ut som noe jeg kunne ha likt selv som barn. Det som trekker litt ned er at teksten ser litt rart formatert ut, spillet er litt tungt å lese.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.

Sist endret av Hagazussa; 18/02-2010 kl 11:33
Svar med sitat
Gammel 18/02-2010, 15:25
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Ved første gjennomlesning.*

Jeg sliter litt med å lese det, da jeg føler meg veldig lite i målgruppen, selv om jeg innser at jeg nok egentlig er det. Jeg liker hvordan Lærer Vinges oppgave er definert som veileder og pedagog i ordets direkte betydning. Jeg må innrømme at jeg ikke helt får grepet på de forskjelliger rikene.

Jeg skulle veldig gjerne visst hvorfor 15 år var valgt?

Livets mysterier er et bra spill, det er mulig det er som Grand Prix-bidrag plukket ut av en fagjury, man må liksom høre det noen ganger først.

Lakmus: Jeg hadde nok hengt meg med på å spille det, men vet ikke om jeg hadde gjort det for min egen del.

*) Jeg tar fortsatt ikke helt ansvar, jeg har forøvrig et system på tilbakemeldingene, som jeg opplever som rettferdig og fint.
Gammel 18/02-2010, 15:31
Lærer Vinge Lærer Vinge er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Maleficum Vis post
Jeg skulle veldig gjerne visst hvorfor 15 år var valgt?
Ungdomsskolealder. Niende (nå tiende) klasse. Det året det er en del valgfag.

Sist endret av Lærer Vinge; 18/02-2010 kl 15:33
Svar med sitat
Gammel 18/02-2010, 16:11
Exar Exar er offline
Medlem

Min vurdering av "LIVETS MYSTERIER"

Førsteinntrykk: Basic layout, barnslig, langt

Etter gjennomlesning:
Spennende variant som såvidt oppfyller mine personlige krav til at noe skal kalles rollespill, men bare såvidt... Får meg til å lure på hva slags skole som ville hatt et så sært valgfag. Og jeg ble overrasket når jeg hørte at man skulle ha det når man var 15, jeg ville regnet med at 8 eller 12 var en mer naturlig alder for dette...

Nok om det. Spillet, eller i hvertfall spillteksten, lykkes med å bringe tankene hen på barndommens magi. Og det er bra. Utover det klarer jeg ikke helt å begeistre meg selv for spillet, og har vondt for å forstå hvor det vil. Og det er kanskje litt av poenget, siden det tydelig er snakk om en selvutviklingsteknikk.

Jeg er usikker på om jeg er glad eller lei meg for at jeg antagelig aldri vil spille dette spillet.

Subjektivt D6-kast: 3
Objektivt D6-kast: 4
Gammel 18/02-2010, 19:11
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Maleficum Vis post
Jeg må innrømme at jeg ikke helt får grepet på de forskjelliger rikene.
Slik jeg forstår dem så er det de klassiske: Mot(bryst), hode og hjerte.

Sist endret av Enrahim; 18/02-2010 kl 19:13
Svar med sitat
Gammel 26/02-2010, 12:31
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Jeg syntes dette spillet var helt fantastisk. Flott stemning, bra konsept. Bra med eksempler på tankeeksperimenter bakerst. Et spill jeg virkelig skulle ønske noen hadde ledet for meg da jeg var 15.
Gammel 26/02-2010, 13:40
Magnus Jakobsson sin avatar
Magnus Jakobsson Magnus Jakobsson er offline
Medlem

Jeg tror kanskje ikke jeg ville likt det så godt da jeg var femten - da foretrakk jeg å spille voksne roller - men jeg kommer helt klart til å like det . Jeg mistenker at det funker minst like godt for voksne (med barndomsnostalgi) som for ungdom (som kanskje kunne ønske seg mer konflikt/dramatikk, og færre pedagogiske tablåer?). Jeg er temmelig sikker på at det dukker opp en mulighet til å spille det, og det gleder jeg meg til!

Jeg likte spesielt godt de fargerike og velskrevne settingbeskrivelsene. Samtidig tenkte jeg at det kanskje var litt mye tekst som alle skulle lese gjennom før spill. (For en tenkt annen-person-enn-Magnus, da. For Magnus var det jo slett ikke for mye. Faktisk virker det litt absurd å synes at ti sider er for mye når tusenvis av rollespillere leser hele bøker som rollespillforberedelse.)

Svar med sitat
Gammel 26/02-2010, 14:19
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: R.I.S.K. Runde 6 - Livets mysterier

Sitat:
Faktisk virker det litt absurd å synes at ti sider er for mye når tusenvis av rollespillere leser hele bøker som rollespillforberedelse.)
Det er jeg enig i, jeg liker spill med litt lengde, får mer plass til å beskrive spillet og settingen bedere da.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:47.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia