Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28/02-2010, 20:22
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 6 - Openworld Beta

Sitat:
Opprinnelig postet av spillteksten
Mens dere venter så kan dere få litt av samme opplevelse ved å finne en lur måte å bytte på å «spille» server.
Men denne tekstbiten forklarer jo på ingen måte at det å bytte på å spille "server" er hensikten i spillet. Alt denne teksten gjør er å foreslå at man kan bytte på, ikke at man bør eller skal, eller hvordan dette skal gjøres.

Jeg mener det er en lang vel mellom "ikke gi inn med teskje" og dette her. Denne teksten baserte seg i stor grad på at man skal knytte sammenhenger som ikke å utgangspunktet er åpenbare. På samme måte som det er slitsomt å lese en tekst full av gjentakelser som fornærmer spillernes intelligens, er det også slitsomt å lese en tekst der man må fylle inn store deler av sammenhengen selv. Hensikten er god, men kanskje litt ekstrem.

Det må sies at som tekst var spillet mye mer spennende enn mange av de andre bidragene, men som spillinstruksjon mindre god.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 1/03-2010, 02:23
Martin Bull Gudmundsen sin avatar
Martin Bull Gudmundsen Martin Bull Gudmundsen er offline
Medlem

Jeg vet ikke om det blir på siden, men det er sagt som et velment råd til Rune:

Det virker som du har opplevelsen av at leserne har misforstått teksten din. I en tilbakemeldingssituasjon er det lite hensiktsmessig innstilling.

Leserens tilbakemeldinger vitner ikke om en misforståelse av teksten, men om én (av flere) måter den kan forstås på. Av andre lesere, når den er der ute i verden og du ikke lenger har mulighet til å komme med noen rettledning. Dette er verdifull informasjon, veldig verdifull informasjon, når man jobber med en tekst.

(En annen kilde til verdifull informasjon er dine egne reaksjoner. Dersom du føler for å oppklare noe her i tråden, kan du være nesten sikker på at du bør komme med den samme oppklaringen, i en eller annen form, i selve teksten.)
Gammel 6/03-2010, 12:41
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Martin Bull Gudmundsen Vis post
Jeg vet ikke om det blir på siden, men det er sagt som et velment råd til Rune:

Det virker som du har opplevelsen av at leserne har misforstått teksten din. I en tilbakemeldingssituasjon er det lite hensiktsmessig innstilling.
Ironisk nok er det vist her jeg er blitt missforstått Jeg ser rådet ditt, og er hjertelig enig i at det er et godt råd. Derfor har jeg også fulgt det. Jeg er også sørgelig klar over at jeg er litt famlende i mitt forsøk på å få mer klarhet i problemene mine, og at jeg er alt for dårlig til å vise hvor glad jeg er for det som kommer. Alle tilbakemeldingene har vært veldig velkomne!

Om det er noe jeg kan ha vært litt amper for, så er at endel stort sett bare bekreftet det jeg regnet med da jeg leverte spillet, og i så måte ikke vært veldig fruktbart for videre utvikling (ikke noen kritikk av de som har skrevet slike, vet det er vel ment). Særlig de siste postene derimot har vært veldig oppklarende Jeg ser fortsatt ikke noen god løsning på det overordnede problemet - få til forståelighet uten at det mer eller mindre tilintetgjør bidragets sjel. Og jeg er egentlig kommet til den troen at det ikke går an. (Invitasjon til å vise at jeg tar feil )
Svar med sitat
Gammel 6/03-2010, 12:52
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Men denne tekstbiten forklarer jo på ingen måte at det å bytte på å spille "server" er hensikten i spillet.
Jeg trodde man skulle spille frustrerte betatestere og sitte og 'whine' og legge ut om at "det er det samme hver gang - aldri mer".
Gammel 6/03-2010, 14:10
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Maleficum Vis post
Jeg trodde man skulle spille frustrerte betatestere og sitte og 'whine' og legge ut om at "det er det samme hver gang - aldri mer".
Haha, ja, den oppfatningen fikk jeg også da vi satt og prøvde det. Hvilket er morsomt nok, men har ikke noen stor gjenspillsverdi. Egentlig ble jeg veldig glad for å høre at hensikten med spillet er en helt annen.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 6/03-2010, 15:47
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Maleficum Vis post
Forsto det Tanken var vel heller at dere skulle være så ihugga fanboyz at dere bare må spille det fantastiske spillet - selv når serverne er nede (og uten syn for alle de gapende manglene ved det )

Sist endret av Enrahim; 6/03-2010 kl 15:48
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:00.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia