Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26/02-2010, 11:03
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 6 - Det store dypet

Jeg liker dette spillet. Førsteinntrykket mitt var "å nei, enda en hvalfiskens buk", men det viste seg fort å være feil. Spilleder-arket er kongelig og byr på masse gode ideer. Jeg er litt bekymret for at disse kanskje drar litt i hver sine retninger, noe som vil kreve en litt displinert gruppe for å få utnyttet til sitt fulle potensiale.

Relasjonene syntes jeg virket litt lite gjennomtenkte. De er igjen med på å fort skape enda et ekstra fokus. Sammtidig ser jeg at det kan oppstå problemer dersom en rolle har en relasjon til rollen til gm-en sin. Svakhetene derimot ser ut til å kunne være et godt utgangspunkt for spill som ikke vil stjele for mye av oppmerksomheten fra kjærnesituasjonen.

Et spørsmål - er det slik at når en relasjon er tatt, så kan ikke andre ta tilsvarende relasjon (altså- at det bare skal være ett sett relasjonskort?) Tilsvarende for svakheter-bare det at maksimalt 2 kan ha samme svakhet?

En ide jeg fikk da jeg las dette spillet, som jeg tror jeg ville like bedre som åpning: La spillet begynne mens u-båten fortsatt synker, og uten noen spilleder. Da kan samtalen mellom de ombord flyte fritt, og vi får en god mulighet til å introdusere rollene og relasjonene de har. Den første som påpeker at den ser bunnen, eller noe i den retningen blir spilleder i andre scene.

Alt i alt ser dette ut som et spill jeg kunne tenke meg å spille - men kun med en gjeng ganske dispilinerte spillere som jeg vet virkelig vil gå inn for å lage en helhetlig historie sammen. Ellers er det for mye rom til at det bare kan bli like mange historier som gm-hovedrollepar uten noen særlig kobling mellom hverandre, og med vidt forskjellig fokus.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:28.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia