Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Arrangement > Landsting

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19/10-2009, 15:55
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Standard Sv: Veien videre!

Jeg hadde i begynnelsen litt vanskeligheter med å forstå hva slags rolle forbundsstyret egentlig hadde. Kanskje ikke så rart, siden forbundsstyret for meg ofte har sett ut som den litt tilbakestående storebroren til AU og organisasjonen ellers, som sikkert blir med på det meste bare han får litt sukkertøy. Sier ikke at de som sitter i FS er retards, bare at FS som organ kan se ut som blir behandlet på den måten, til tross for at de, i det minste i utgangspunktet, har mye makt.

Dersom forbundsstyret skal fungere er det avhengig av å få god nok informasjon, gode sakspapirer og tid til å sette seg inn i saker i forkant av FS-møtene. Jeg har ikke inntrykk av at FS har vært noe stort annet enn en vedtaksmaskin. Hvorvidt dette er generalsekretær, leders, AU eller FS sitt ansvar (eller til og med landstinget?) skal jeg ikke uttale meg om, men jeg ser et skrikende behov for endring i måten FS har fungert på. Hadde vært interessant å høre fra noen FS-medlemmer om hva de tenker?
Svar med sitat
Gammel 19/10-2009, 16:30
Ane sin avatar
Ane Ane er offline
Storesøster

Jeg gikk inn i FS som 17-åring på videregående, og skal gi deg to grunner til at jeg var ubrukelig:

1. Manglende erfaring fra liknende organer og lite skolering for å bøte på problemet
2. Stor uvitenhet om Hyperion

Dersom jeg hadde fått bedre opplæring hadde jeg vært evig mye mer nyttig.

Jeg skjønte egentlig ingenting, men med mye pågangsmot, store reservoirer av engasjement, samt koselige arrangementer rundt FS-møtene kom jeg meg over det. Uten det sosiale hadde jeg nok ikke stilt på nytt.

Jeg skjønte ikke at FS egentlig hadde makten før jeg begynte å jobbe i AU.
Gammel 19/10-2009, 17:53
Julie-Andersen sin avatar
Julie-Andersen Julie-Andersen er offline
Medlem

Som FS-medlem 09 vil jeg si at jeg tolker FS som et organ som viderefører og behandler de større sakene i Hyperion. Et organ som er med på å hjelpe og behandle det LT vil at Hyperion skal fokusere på, det er i hvert fall i praksis det vi har gjort i år.

Jeg syns FS har en manglende rolle i Hyperion, jeg har følt meg utelatt på mange måter i Hyperion, dette er kanskje bare meg, men jeg syns at FS burde ha en større rolle enn bare de fire møtene vi har i året. I hvert fall at vi får oppdatert informasjon gjennom hele året, i stedet for noen ganger her og der.

Jeg må si meg enig med Ane at jeg syns at vi burde satse mer på tillitsvalgte i forbundet. Det er viktig at folk føler seg involvert når du tar en viktig rolle som FS medlem, for rollen burde være viktig og krevende. Ikke bare å møte opp, men vise oppriktig engasjement.

Sist endret av Julie-Andersen; 19/10-2009 kl 17:55
Svar med sitat
Gammel 20/10-2009, 11:34
Playmo sin avatar
Playmo Playmo er offline
å det æ faan'm'ække kødd engang

Sitat:
Opprinnelig postet av Julie-Andersen Vis post
Som FS-medlem 09 vil jeg si at jeg tolker FS som et organ som viderefører og behandler de større sakene i Hyperion. Et organ som er med på å hjelpe og behandle det LT vil at Hyperion skal fokusere på, det er i hvert fall i praksis det vi har gjort i år.

Jeg syns FS har en manglende rolle i Hyperion, jeg har følt meg utelatt på mange måter i Hyperion, dette er kanskje bare meg, men jeg syns at FS burde ha en større rolle enn bare de fire møtene vi har i året. I hvert fall at vi får oppdatert informasjon gjennom hele året, i stedet for noen ganger her og der.
Dette er så godt å høre at det er flere enn oss gamle folka som mener det samme som Julie. Ved å miste rekruttering og engasjement dør alle foreninger...
Gammel 20/10-2009, 14:14
Store My sin avatar
Store My Store My er offline
Medlem

Standard Re: Veien videre!

Det er både trist og beroligende å se at flere sitter med samme erfaringer som meg. Jeg brukte enorme mengder med tid i perioden fra landstinget i 2005 til landstinget i 2007, men så orket jeg ikke mer. Når jeg bruker all sin ledige tid på et prosjekt for forbundet, men i etterkant sitter igjen med en følelse av at mange håpte vi skulle mislykkes mister man motet og gir opp. Er det sånn det skal være? Hvordan kan vi holde på folk over tid?
Gammel 20/10-2009, 15:58
masae sin avatar
masae masae er offline
Deploy the fleet. (Generalsekretær)

Standard Sv: Re: Veien videre!

Sitat:
Opprinnelig postet av Store My Vis post
Det er både trist og beroligende å se at flere sitter med samme erfaringer som meg. Jeg brukte enorme mengder med tid i perioden fra landstinget i 2005 til landstinget i 2007, men så orket jeg ikke mer. Når jeg bruker all sin ledige tid på et prosjekt for forbundet, men i etterkant sitter igjen med en følelse av at mange håpte vi skulle mislykkes mister man motet og gir opp. Er det sånn det skal være? Hvordan kan vi holde på folk over tid?
Helt enig med deg der. Det er litt sånn jeg føler det om dagen også.
Gammel 20/10-2009, 19:17
Store My sin avatar
Medlem

Standard Re: Sv: Re: Veien videre!

Sitat:
Opprinnelig postet av masae Vis post
Helt enig med deg der. Det er litt sånn jeg føler det om dagen også.
Hva tenker du om veien videre?
Hvilke visjoner har du for forbundet?
Hva gjør deg engasjer?
Det hadde vært fint å høre noen kloke ord fra fungerende generalsekretær
Gammel 20/10-2009, 19:35
masae sin avatar
masae masae er offline
Deploy the fleet. (Generalsekretær)

Standard Sv: Re: Sv: Re: Veien videre!

Sitat:
Opprinnelig postet av Store My Vis post
Hva tenker du om veien videre?
Hvilke visjoner har du for forbundet?
Hva gjør deg engasjer?
Det hadde vært fint å høre noen kloke ord fra fungerende generalsekretær
Jeg ønsker ikke å debattere det på et forum hvor kun et fåtall av Hyperions medlemsforeninger er aktive. Det kan vi ta på Landstinget.

Forresten, så er jeg generalsekretær i Hyperion. Prefikset fungerende forsvant da jeg ble supplert av Forbundsstyret på FS03/09.
Gammel 20/10-2009, 19:42
Store My sin avatar
Medlem

Standard Re: Sv: Re: Sv: Re: Veien videre!

Sitat:
Jeg ønsker ikke å debattere det på et forum hvor kun et fåtall av Hyperions medlemsforeninger er aktive. Det kan vi ta på Landstinget.
Jeg mener jo at sånne ting ikke kan sies for ofte, men det er ditt valg.

Sitat:
Forresten, så er jeg generalsekretær i Hyperion. Prefikset fungerende forsvant da jeg ble supplert av Forbundsstyret på FS03/09.
Beklager. Visste ikke det.
Gammel 20/01-2017, 13:09
Harriettlot Harriettlot er offline
Medlem

Standard Veien videre

Hei

Fikk en telefon i går om at søknaden min med AAP ble avslått, men har ikke fått vite grunn ennå venter på vedtaksbrev pr post Jeg søkte ekstra tidlig just in case for at noe sånt skulle skje, men de brukte 5 uker mer siden jeg søkte tidlig? Så nå har jeg 4 uker igjen med sykepenger og etter dette er det stopp. Saksbehandleren min har hele veien sagt at det ikke er noe problem da jeg hadde en god sak. Så ble en smule sjokkert, og gikk rett i kjelleren.

Det jeg lurer på er vel om noen har vært i lignende situasjon, og hva dere gjorde? Bare klaget dere, med ny og evt bedre uttalelse fra lege? Hun sa noe om at siden jeg ikke hadde behandling under DPS så kunne de ikke godkjenne søknaden, men DPS har gitt avslag fordi det ikke er alvorlig nok. Er snakk om en depresjon siden jeg har innsett at jeg ikke kan jobbe med det jeg har tatt høgskolestudier i videre. Er sykemeldt hovedsaklig pga en skulderskade etter en fallulykke i slalombakken for litt over ett år siden, men også ME/Utmattelse/generelle sterke smerter i kroppen.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:27.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia