Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Arrangement > Landsting

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26/10-2009, 10:23
Herman sin avatar
Herman Herman er offline
Medlem

Standard Sv: Protokollmerknad fra delegat 135+139

Sitat:
Opprinnelig postet av Panzergraf Vis post
Ikke for å være frekk eller noe mot de som stakk, men jeg tror kanskje sekratariatet har, i likhet med megselv, vanskeligheter med å skjønne hva Vegetarianere faktisk spiser.

Jeg trodde i allefall det var "bra nok" så lenge det ikke var kjøtt involvert, men så spiser jo jeg knapt nok grønsaker med kjøtt, så jeg har vansker for å fatte hva et måltid uten kjøtt vil innebære.
Det enkleste er nok å tenke på "vegetarianer" som en religion.
Da blir det lettere å forstå hvorfor de reagerer så sterkt som de gjør når folk tramper på religionen deres.
(Og hvis noen vegetarianere skulle ønske å ta anstøt av dette, så anbefaler jeg "Crishna Cuisine" på Majorstua...)
Poenget er ganske enkelt at det må være et større utvalg av grønnsaker, og de må inneholde mer næring enn de avkokte greiene som serveres til catering-kjøtt.
I det hele tatt - delikate grønnsaker som en kjøtteter ville ha forsynt seg av fordi det ser fristende ut, ikke av plikt, er en god start.
Dessuten finnes det ulike grader av vegetarianer, fra vegan til de som spiser fugl, så spørsmål etter vegetarmat bør følges opp med ytterligere spørsmål.
Svar med sitat
Gammel 26/10-2009, 11:51
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Sitat:
Opprinnelig postet av Herman Vis post
Det enkleste er nok å tenke på "vegetarianer" som en religion.
Da blir det lettere å forstå hvorfor de reagerer så sterkt som de gjør når folk tramper på religionen deres.
(Og hvis noen vegetarianere skulle ønske å ta anstøt av dette, så anbefaler jeg "Crishna Cuisine" på Majorstua...)
Poenget er ganske enkelt at det må være et større utvalg av grønnsaker, og de må inneholde mer næring enn de avkokte greiene som serveres til catering-kjøtt.
I det hele tatt - delikate grønnsaker som en kjøtteter ville ha forsynt seg av fordi det ser fristende ut, ikke av plikt, er en god start.
Dessuten finnes det ulike grader av vegetarianer, fra vegan til de som spiser fugl, så spørsmål etter vegetarmat bør følges opp med ytterligere spørsmål.
Vi var et par kokker på tinget som har sagt, at om det skulle bli problemer til neste år så kan vi stille opp og hjelpe til så veganere eller vegetarianere får skikkelig mat
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 26/10-2009, 15:05
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Det er merkelig å kritisere sekretæriatet på denne måten, og bare forlate Landstinget. For meg så det ut som det var et større sekretæriat enn noen gang før, og at de stod på som bare det. At ting allikevel ikke fungerer er det AU og Gen.Sek. som må ta ansvaret for. AU er ansvarlig for den praktiske gjennomføringen av LT, og må passe på at sekretæriatet har nok ressurser til å gjøre jobben de har, og passe på at de faktisk gjør den. Det var et rekordstort landsting, og jeg vil gi honnør til sekretæriatet for jobben de gjorde. Men ting kan alltid bli bedre. Og jeg håper i lys av denne protokollmerknaden at neste års AU er mer oppmerksomme på spesielle behov for deltagerne på Landstinget.
Gammel 26/10-2009, 19:48
Crowax78 sin avatar
Crowax78 Crowax78 er offline
Forbundsstyret (vara)

Cool Sv: Protokollmerknad fra delegat 135+139

Sitat:
Opprinnelig postet av lost and lonely Vis post
Vi var et par kokker på tinget som har sagt, at om det skulle bli problemer til neste år så kan vi stille opp og hjelpe til så veganere eller vegetarianere får skikkelig mat
Eg fikk ikke høre om dette før på søndag, men som Dina sier(som eg fikk høre det av på søndag) så var det folk som jobber eller har jobbet som kokk på landstinget.

Så vist noen hadde kommet til meg med det, kunne eg tatt med dei som var vegis med på kjøkkenet og sammen med dei sikkert klart å lage noe godt i et muntert felleskap
Svar med sitat
Gammel 27/10-2009, 07:53
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Sitat:
Opprinnelig postet av Crowax78 Vis post
Eg fikk ikke høre om dette før på søndag, men som Dina sier(som eg fikk høre det av på søndag) så var det folk som jobber eller har jobbet som kokk på landstinget.
Jeg fikk rede på det på søndagen også, desverre.. og da vart det litt forsent..
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 27/10-2009, 15:18
Ane sin avatar
Ane Ane er offline
Storesøster

Denne kritikken skal ikke rettes mot sekretariatet, men mot sittende Arbeidsutvalg.

Både den mangelfulle serveringen og møteforsinkelsene er forhold som kan spores tilbake til AU, ikke sekretariatet. At planleggingen fra vår side var mangelfull er veldig beklagelig, og det ber jeg om unnskyldning for.

Sekretariatet og sekretariatsleder Svein-Egil Jørgensen har ikke gjort annet enn å jobbe som helter. Dersom vi i AU hadde gjort jobben vår skikkelig hadde alle fått mat og møtet hadde ikke blitt forsinket. At sekretariatet lar frustrasjon over arbeidsforholdene gå utover deltakerne er veldig uheldig, men det jeg tror jeg med sikkerhet kan si at det er veldig kjipt å måtte svare for noe man ikke har hatt råderett over.

Igjen, jeg beklager virkelig at det ble slik for vegetarianerne at dere valgte å gå hjem, men skylden må legges hos oss i AU for det er der den hører hjemme.

Mvh. Ane Marie Anderson,
AU-medlem 2009

Sist endret av Ane; 27/10-2009 kl 15:20
Svar med sitat
Gammel 27/10-2009, 16:20
Inge sin avatar
Inge Inge er offline
Medlem

Det er jo leit at kommunikasjonen mellom noen av deltakerne og sekretariatet og mellom sekretariatet og AU ikke fungerte bra nok. Basert på innspillene som har kommet her virker det som alle har tatt det til seg og at dette ikke vil skje igjen i framtiden.

For å si noe mer generelt om LT, så synes jeg det som helhet var veldig bra (fra et arrangør/praktiskperspektiv vel å merke, det politiske er en annen side). Dette var mitt 7. landsting i Hyperion, så jeg har noe erfaring med dette fra før. Noen korte observasjoner jeg gjorde var følgende:
  • Det var svært få praktiske småproblemerr underveis.
  • Møtet kom i gang kun litt over en time etter planen (det vanlige har vært 1-2 timer+ forsinkelser fredagen)
  • Det var en godt planlagt og gjennomført bankett (med unntak av det som nevnes her), og lunsjene og frokostene var veldig bra. Det beste var at det var mye mindre kø enn jeg har opplevd tidligere pga effektiv servering og oppsett på matbordene
  • Innsjekkingen gikk etter hva jeg kunne se smertefritt og uten store køer
  • Permer, sakspapirer og deltakerskilt var klare i god tid
  • Lyd og bordoppsett fungerte bra, noe som var litt usikkert i forkant grunnet det store oppmøtet
  • Det sosiale gikk ganske bra, men kunne vært bedre fredag ettersom FS var i et langt møte den kvelden og ikke kunne bidra som planlagt
  • Ordstyringen var meget god og både voteringer og debatter ble gjennomført på en svært god måte (igjen, fra et rent praktisk og ikke politisk perspektiv)
  • Det ble gitt god og dekkende praktisk info til deltakerne underveis
Det var selvsagt ting som kunne vært bedre, bl.a. noe knyttet til delegatnummerfordeling i hypersys, oppropsoversikter osv., at rigging av salen kom i gang for sent fredag, samt det som nevnes i denne tråden om vegetarmat. Men totaliteten i bildet mitt av det praktiske rundt årets LT tilsier at det er et av de bedre organiserte landstingene jeg har vært med på. Derfor vil jeg gi honnør til AU for dette og be dere ta med rosen så vel som risen videre.

Inge Carlen

Catapultam habeo. Nisi pecuniam
omnem mihi dabis, ad caput tuum
saxum immane mittam.
Svar med sitat
Gammel 28/10-2009, 16:07
svein-egil svein-egil er offline
Medlem

Standard Svar fra sekretariatet.

Hei.

Registerer at denne protokollmerknaden har avstedkommet en viss debatt om den praktiske gjennomføringen av arrangementet generet, og maten spesielt.

Jeg ser på det som meget beklagelig at deltakere forlater møtet fordi de ikke føler at maten eller servicen er god nok. Hvorvidt dette var en riktig reaksjon får være opp til andre å bedømme, men jeg vil på vegne av sekretariatet beklage dersom noen fikk upassende beskjeder som svar på henvendelser til oss.

Uten å unnskylde eller forsvare uhøflig opptreden fra mine medarbeidere, ber jeg imidlertid for forståelse for at stort arbeidspress og gretne deltakere kan gjøre at man blir litt mindre serviceinnstilt enn hva man bør være. Jeg hevder på ingen måte at dette skyldes dere eller andre med helt legitime krav og ønsker, men at jeg også selv opplevde svært liten forståelse for at ikke alt kan skje samtidig og at dette ble møtt med svært uhøflig og utidig respons fra enkeltpersoner.

Utover dette ønsker jeg ikke å kommentere det videre innholdet i klagen. Dere fortjener virkelig et svar fra oss, men det vil komme etter at vi har evaluert arrangementet sammen med AU. Uten å forskuttere resultatet av denne, vil jeg anta at en del av problemene dere opplevde underveis har helt andre forklaringer enn vond vilje og inkompetanse i sekretariatet.

Et viktig ledd i denne evalueringen vil være tilbakemeldinger fra dere. Jeg ber dere derfor om tilbakemeldinger, både ris og eventuell ros, slik at dette kan danne grunnlag for planleggingen av neste års landsting.

Om dere ønsker å gjøre dette direkte til meg, som svar på innelgget eller i egen tråd er opp til dere.

Mvh. Svein-Egil Jørgensen
Sekretariatsleder, Landstinget 2009
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:03.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia