Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Tegneserier og tegnefilm

Notiser

Trådverktøy Visningsmoduser
Prev Forrige innlegg   Neste innlegg Next
Gammel 22/07-2008, 10:36
punch sin avatar
punch punch er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Re: Sv: [Trailer] Watchmen er her!

Sitat:
Opprinnelig postet av omega1no Vis post
Ble jeg akkurat kalt for en kunstner snobb?
Det betyr slik det står skrevet. Mer tekst enn vanlige tegneserier, som i normalt sett masse mer dialog eller forteller bobler. Grafisk fylde at bildene har tendenser til å ha mer innhold, færre snarveier som ofte blir brukt i tegneserie miljøet, som er nedtoning av bakgrunner. Så er det også da snakk om at bilde sekvensen er hyppigere, flere bilder i handlingen normalt sett enn normalt, som gjør at ildene forteller mer i tillegg.

At dette er noe jeg sier for å gi begrepet en betydning av at det har høyere kunstnerisk betydning, er tøvete. Jeg ser kunst og kunst - likestilt. Men det betyr ikke at det ikke er grun til å dele opp i forskjellige kategorier av kunst.
Så det du skriver er "mer forseggjort" både i tekst og bilde. "Mer arbeid lagt ned i det". Jeg må si jeg ikke hører mye forskjell på det og "høyere kunstnerisk verdi". Uansett, jeg ser ingen grunn til å dele opp kunst i kategorier basert på hvor bra det er, hvor forseggjort det er, eller hvordan du velger å ordlegge det. Har allerede begrunnet dette og både tegnet og fortalt, så det er vel ikke noe poeng å si mer.

Mulig det er jeg og OP som er ordsnobber her, for "graphic novel"-brukerne nå er vel stort sett de vanlige lekmenn, mens de som er imot ordet pleier å være folk med mye kunnskap om emnet (evnt er i bransjen) og altfor mye meninger om det. Paradoksalt nok.
"The Internet is more like a plumbing trap. People pour masses of crap down it, but occasionally you need to reach in and search for a valuable item, and you come out covered in shit." -- found on the Internet
Svar med sitat

Bokmerker

Emner
alan moore, dave gibbons, tegneseriefilmer, tegneserier, watchmen

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:01.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia