Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 4/01-2006, 20:49
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Re: Rollespillenes ordliste

Anja! Anja! Du kan da ikke bare gå! Jeg mente det ikke! Vær så snill; kom tilbake! Jeg skal være snill! Du skal få være med på tråden!

Eh... forresten: hva mener du med "oversette engelsk til norsk" tråd? Kaller du det det bare fordi jeg fortalte deg hva tabletop betyr? Det er dårlig! Jeg ville jo bare hjelpe!
Gammel 4/01-2006, 22:55
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Oh det har ikke noe med deg, jeg er bare praktisk, jeg bare for det første har lese og skrivevansker og for det andre så liker jeg engelske ord i norsk språk, så jeg tenkte at jeg ikke hadde så myhe å bidra med og ville ikke forstyrre. Min mor sier alltid, hvis man ikke har noe positift å bidra med til en diskusjon, hold deg ute av den, og jeg regner min mor som en meget klok kvinne.
Svar med sitat
Gammel 4/01-2006, 23:43
Medlem

Morra di, altså! Bare elsker henne!
Gammel 5/01-2006, 01:34
Hagazussa sin avatar
Medlem

Det gjør jeg også, hun er ei flott dame, henter meg på Arcon vert år så jeg får kommet meg rett hjem til varm mat, et bad og seng etter Connet.
Svar med sitat
Gammel 5/01-2006, 06:08
Medlem

Dragen
Kallenavn i spillmiljøet. Brukes om kjærester som ikke spiller.
Gammel 5/01-2006, 10:07
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Dragen
Kallenavn i spillmiljøet. Brukes om kjærester som ikke spiller også kalt Hun Som Bestemmer Alt (HSBA).

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 5/01-2006, 13:53
Hagazussa sin avatar
Medlem

Er også nanvet kjæresten min bruker om Mamma, siden det er en bestemnt dame vi snakker om her.

Jeg ser problemet, jeg har noen venner med kjærester som kke spiller som er helt uforsående til hvorfor han bør få lov til å gå ut å spille når de vil se på dramaserier på TV. Godt ord.
Svar med sitat
Gammel 5/01-2006, 13:55
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

"Drama-drager", med andre ord.
Gammel 5/01-2006, 14:49
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Hmm. Jeg synes ikke poenget med en ordliste er å innføre slang eller kodespråk. Vi trenger ord som beskriver det vi driver med, men når det finnes helt greie allmenne ord, så er det ikke vits i å innføre slang i ordlista.

"Dragen" er et kodeord som brukes for at utenforstående ikke skal skjønne hva man snakker om. Det har heller ikke noe med rollespill å gjøre. Jeg antar at gutta som samles på pubben for å se fotball også kaller umedgjørlige kjærester for "dragen" eller tilsvarende.

Jeg synes det er god skikk å i størst mulig grad bruke vanlige ord, og bruke spesiell terminologi bare der det er nødvendig å være ekstra presis, for eksempel å skille mellom regler og metode.
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Gammel 5/01-2006, 15:47
Medlem

Det er helt riktig at det ikke er noe poeng å innføre slang eller annet her. Poenget er å dokumentere.

"Dragen" er et spesielt uttrykk som brukes i rollespillmiljøer, og som har en spesiell betydning i disse miljøene. Det er nok til at det bør stå her. Det kan hende at det brukes slik i andre miljøer også, men folk flest bruker ikke dette ordet slik.

Er enig med deg at det er bra å bruke alminnelige ord.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:57.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia