Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 8/03-2004, 11:31
Exar Exar er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av HOT
Forbanna borgerlige byråd!!!
Væpna rævlusjon nå!
Gammel 15/03-2004, 21:14
Gandalv Gandalv er offline
Medlem

Standard

Facts remain...Tiden skal slutte å utgi en hel masse bra fantasy..rett den væpna revulusjonen ditover..
Svar med sitat
Gammel 9/04-2004, 00:05
Medlem

Standard

Noen som har lest Dark elf trilogy an R.A Salvatore?hørt at den skal vær veldig bra....
Svar med sitat
Gammel 9/04-2004, 00:10
Sciurusaurus Rex sin avatar
Sciurusaurus Rex Sciurusaurus Rex er offline
Medlem

Standard

Har hoert baade og om den serien, men den er saapass "sentral" i litteraturen til (A)D&D universet at den staar paa lista mi
Svar med sitat
Gammel 9/04-2004, 00:18
Medlem

Standard

står på lista mi åsså...problemet er at den er i godt selskap....vanskli å vite hva man skal lese førs å sist å sånn.....i tilleg så er det jo et must å lese ringenes herre et par-tre ganger årlig og der forsvinner jo litt tid... derfor er det fint om noen kunne si noe om boken....om den er sånn typisk "må lese,må lese,må lese" eller om den bare er dull....
Svar med sitat
Gammel 9/04-2004, 00:27
Sciurusaurus Rex sin avatar
Sciurusaurus Rex Sciurusaurus Rex er offline
Medlem

Standard

Tja... hvis den er av samme klasse som Ravenloft eller Dragonlance boekene, saa er den definitivt verdt aa lese... har lest "alt" av Ravenloft romaner og nesten like komplett av Dragonlance.
Svar med sitat
Gammel 9/04-2004, 00:42
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gandalv
Noen som har lest Dark elf trilogy an R.A Salvatore?hørt at den skal vær veldig bra....
Slukte den mens jeg var i militæret faktisk. Jeg husker at jeg fikk et vist utbytte av den da, men jeg kan vel knapt anbefale disse bøkene. På den annen side så er de skrullete lettlsest, så du bør kunne lese ut hver bok på et par ettermidager.

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 9/04-2004, 15:11
Medlem

Standard

hmm.....det kan vell også være fint å ha lest litt forgotten realms når man er DM i D&D.....
Svar med sitat
Gammel 9/04-2004, 17:38
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gandalv
hmm.....det kan vell også være fint å ha lest litt forgotten realms når man er DM i D&D.....
Vel, nå spiller jeg ikke D&D, men om jeg hadde gjort det så ville jeg nok ikke brukt FR settingen, da jeg synes den suger bare litt mindre enn regelsystemet i seg selv.
Hvis man spiller FR. så er det jo et utvalg av bøker å søke informasjon fra, og føler at Darkelf (DE) triologien bare blir marginalt nyttig i så måte. Det blir hvis man gm'en planlegger å bruke dark elves som motstandere til pc'ene, eller hvis man skal la spillerne lage darkelf roller (litt ekstremt synes jeg).
Når jeg tenker meg om så var det sannsynligvis Crystal Shard (CS) triologien jeg har de værste minnene fra. Den kom ut før DE, men handlingen i DE er lagt til før CS.
Såvidt jeg husker så var første boken i DE ganske fasinerende i sin framstilling av darkelf samfunnet, og den machiavelliske ekstrempolitikken som ble utøvd mellom familiene i byen som Drizt kom fra.
Vil uansett ikke anbefale boka, mener bestemt man kan bruke tiden sin bedre med å lese andre bøker som, samtidig som de kan gi inspirasjon til rollespill generelt, kan i tillegg gi en andre minneverdige opplevelser og erfaringer.

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 9/04-2004, 18:12
Medlem

Standard

okok....da stoler jeg på det....
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Fantasy Atreides Spillskaping 2 31/03-2004 15:31
Bøker til salgs. kUa Kontakt/ Kunngjøringer/ Annonser 1 15/03-2004 23:17
Noen som vil selge bøker???? Gandalv Kontakt/ Kunngjøringer/ Annonser 2 12/02-2004 13:02
Bytte av bøker elns? mrlee Kontakt/ Kunngjøringer/ Annonser 3 27/12-2003 01:14
for mye fantasy? hobgoblin Spillskaping 32 19/12-2003 13:50

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:54.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia