Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Utenlandske rollespill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 31/03-2013, 14:03
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: Västmark

LOL!

Skaff dere en hobby, gutter! Dere har jo mer greie på hva jeg har spilt enn jeg selv har!!!

Men-men, det kan jo hende jeg prøvde DoD på HolmCon et år. Husker ikke Jari, men dere har sikkert rett. Og da kan jeg bare konkludere med at spillet ikke gjorde SÅ sterkt inntrykk ...
Gammel 29/04-2013, 08:35
wilhelm sin avatar
wilhelm wilhelm er offline
Medlem

Standard Sv: Västmark

Jodå. Jag har spelat Västmark några gånger. Lågmäld fantasy, riddarromantik, talande djur, hyffsat enkla regler.

--

Jag har spelat Eon ganska mycket, men det var 1a och 2a utgåvan, sedan 2004 är det 3e utgåvan som gäller och en 4e är på gång.

Det är en lapptäckesvärld, men med något mer trovärdighet än gamla Ereb Altor.

Det är ett otroligt regeltungt spel. Man skall gilla att slå tärnningar. Man slår tärningspölar av t6r och varje 6a ersätts av två nya tärningar (om jag minns rätt, det var några år sedan). Under en stridsrunda slår man 4-5 slag, som i sin tur kan växa och bli fler enligt principen ovan.

Spelet har väl sin starkaste supportergrupp bland yngre killar som ser det som ett realistiskt rollspel. Dessutom finns det som tidigare sagts en fruktansvärd massa expansioner. Om man inte vill/har tid att hitta på egna saker finns allt förberett.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:33.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia