Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Vis meningsmålingsresultat: Er folk negativt innstilt til rollespill?
Ja 13 48,15%
Nei 14 51,85%
Velgere: 27. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 7/03-2004, 20:00
Zatharee sin avatar
Zatharee Zatharee er offline
Medlem

Standard

Er også meget mulig (hvis dette er en videregående skole) å gå gjennom elevorganisasjonen. De skal ha flykeslag i alle fylker, og kan legge press på skoleadministrasjonen på mange måter. De har god kontakt med media og tilgang på egen advokat, og meget god oversikt over elevers rettigheter og hvorfor akkurat dette er et ovetramp.
"God does not play dice with the universe; He plays an ineffable game of His own devising, which might be compared, from the perspective of any of the other players [i.e. everybody], to being involved in an obscure and complex variant of poker in a pitch-dark room, with blank cards, for infinite stakes, with a Dealer who won't tell you the rules, and who smiles all the time." -Good Omens
Svar med sitat
Gammel 7/03-2004, 20:37
deeweef deeweef er offline
Medlem

Standard

Jeg synes det blir for mildt å bare gi dem info. Det er nok lurt å bynne med det, men folk som bedriver sensur på den måten er gjerne så blåst at det skal mere til enn et par artikler for å overbevise dem.
Fortell oss om hvordan det går hvis du tar det videre, folk her kan sikkert gi gode tips seinere også.
Gammel 7/03-2004, 20:40
Gandalv Gandalv er offline
Medlem

Standard

Hehe...fint å vite at jeg har folk med meg....takk for tipset om å kontakte hyperion frstn...her skal det svinges me kølla! Skolen heter frstn Møre ungdomskole...hjemmesiden er www.moreuskule.no for dem som vil klage direkte....bare ikke nevn for direkte akkurat denne situasjonen.. da får jeg høre d på mandag...feel free viss dåkke vill sjelle dem ut... Rektor'n påsto også at tolkien var Nazist....han e litt av en kødd...
Svar med sitat
Gammel 7/03-2004, 21:10
hobgoblin hobgoblin er offline
Medlem

Standard

faen, ikke rart avalon i ålesund gikk til helvet
er jo jaggu meg hjemfylket mitt det bråk i jo. hvorfor i pokker la jeg ikke merke til det før nå?
Svar med sitat
Gammel 7/03-2004, 21:10
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gandalv
for dem som vil klage direkte....bare ikke nevn for direkte akkurat denne situasjonen.. da får jeg høre d på mandag...feel free viss dåkke vill sjelle dem ut...
Hva? Jeg skjønner at dette er en drit irriterende situasjon, og sympatiserer sterkt - men... mener du virkelig at folk skal kontakte skolen og skjelle dem ut uten å si grunnen? Og tror du det har noen som helst positiv effekt for skolens syn på rollespill?

Jeg syns absolutt du skal kontakte Hyperion. Da kan skolen bli kontaktet av folk som er voksne, saklige, og med en organisasjon i ryggen. Det øker troverdigheten, og styrker din sak på alle måter.

Det dummeste som kan skje er at skolen oversvømmes av mailer som "øøøh kuk-skole rollespill er bare dritbra!!! dere hakke skjønt noe! nazi-rektor!"
Gammel 7/03-2004, 21:33
deeweef deeweef er offline
Medlem

Standard

Jepp, hør på Matthijs, han er smart.
Gammel 7/03-2004, 21:37
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard

Jepp, hør på Dag, han er smart.
Gammel 7/03-2004, 21:58
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Standard

Hør på Matthijs og Dag, de er begge smarte! *seriøst!* (i alle fall i dette tilfellet )

Til tross for at skolen tar en usaklig tone til deg er det ingen grunn å svare tilbakke på en like ille/være måte. Vis dem at rollespill miljøet er stort og "voksent", og ha en profesjonell tone med skolen. Det kommer du (og rollespill miljøet) mye lengre med.
Gammel 7/03-2004, 23:25
Exar Exar er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Matthijs
Kanskje lurt å ikke ta helt av her. Politianmelde en skole fordi de beslagla en bok og det manglet noen sider i den etterpå? Vel. Hva er målet?
Å fortelle skoler at vi ikke godtar sånn oppførsel. Mulig det ikke er viktig for deg, men for meg er det VELDIG viktig og relevant, helt uten at det har med rollespill å gjøre. Dessuten, når sånt skjer skal fyren ha erstatning! Basta!
Gammel 7/03-2004, 23:44
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard

Det ser ut som en kristen skole, så jeg tror man ture litt diskret frem, for vi har jo ikke lyst til å stigmatisere Gandalv på skolen hans. Uansett synes jeg du skal snakke med foreldrene dine om saken (hvis de er nogenlunde oppegående) og fortelle at skolen ødela din eiendom uten noe spesiell grunn. Da blir det foreldrenes oppgave å ta kontakt med skolen og fortelle dem at slik oppførsel ikke hører hjemme i skolen. Hvis det ikke hjelper så ta kontakt med skolemyndighetene i kommunen, så evt. Fylkesmannen og Utdannings og Forskningsdepartementet. Det er i klagesaken at eventuell informasjon fra Hyperion og forskning.no hører hjemme.
Uansett hjelper det ikke for oss å komme med kritikk foreløpig. Hvis vi skal komme med kritikk/underskriftskampanjer så bør dette skje etter at klagen er innlevert og da bør det være et saklig standardbrev skrevet på en slik måte at det ikke sverter deg eller vår hobby. Hvis vi skal gå til det skrittet så må brevene være konkrete og rett på det aktuelle tilfellet. Jeg synes vi uannsett ikke bør engasjere oss nå men la Gandalv klage og se an resultatet.
Så Gandalv det store spørsmålet er: Tror du dine foreldre vil forstå situasjonen? Det andre spørsmålet er: Hvor mye bråk vil du lage for 300 kr?
Ikke misforstå meg, jeg synes du har all rett til åvære forbanna, men jeg tror du vinner mere frem med saklighet og gode argumenter enn med sinne og aggresjon.
Lykke til videre!!

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
[Artikkel] Terapi i rollespill - artikkel matthijs Rollespill generelt 22 1/07-2004 16:40
Rollespill i undervisningen? matthijs Rollespill generelt 32 24/06-2004 14:33
Rollespill i media Ole Peder Giæver Rollespill generelt 60 12/03-2004 21:40
Belønninger for godt rollespill matthijs Spillskaping 48 10/02-2004 19:43
d20 Modern: I skyttergraven for D20 Regnbue Utenlandske rollespill 126 29/01-2004 10:41

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:21.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia