Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Vis meningsmålingsresultat: Drikker du når du spiller?
ja 6 18,75%
nei 26 81,25%
Velgere: 32. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28/06-2004, 19:37
Kråka sin avatar
Kråka Kråka er offline
Medlem

Standard

Jeg tror nok stikkordet er "med måte". Jeg tar gjerne en pils eller to når jeg spiller, eller et glass whisky, for den saks skyld, men kjenner jeg at jeg begynner å bli brisen, så går jeg over til noe alkoholfritt. Det er bare hyggelig å kose seg med noe godt å drikke, men for store inntak gjør sjelden underverker for rollespillet (med mindre man har gått inn for fyllespilling, som i og for seg sikkert har sine øyeblikk ).

Ingrid S. Windsland,
Datter av Kjell!
Svar med sitat
Gammel 29/06-2004, 00:00
Leif Kjønnøy Leif Kjønnøy er offline
Medlem

Standard

En øl eller to: OK for typisk sprilling (def: spilling + grilling). Blir ikke brisen av så lite.

Mer ordentlig fyll: Bare for total rølpespilling. Har prøvd med Macho Women og det funka helt fint.

Men vanligvis drikker vi bare vann, kaffe og cola. Så "ofte"? Nei.
Gammel 1/07-2004, 02:28
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Standard

drikker helst rødvin (men har også drukket konjakk) når jeg leder Vampire, føler at det hele går saktere nok til at jeg kan lene meg tilbake og få med hva spillerne driver med... spiller uansett lange sessions, så ikke akkurat snakk om grøftefyll.

som spiller, og derav ufattelig mye teitere enn som spilleder, drikker jeg dog ikke... eneste gangen jeg har gjort det mistet jeg Humanity i Vampire, - det var da iallefall jeg som fant ut at karakterens logikk var drøy, så....

ellers setter jeg pris på rollespill og avholdenhet, muligens fordi det er billigere, men også fordi .... eh, vet ikke helt, rollespill har vel alltid vært et godt alternativ til byturer.
Gammel 2/07-2004, 09:02
ulf ulf er offline
Medlem

Standard

Vanligvis ville det ikke fallt meg inn å kombinere alkohol og rollespill, bl.a. fordi alkohol gjør at en blir trøttere - og da blir det jo mindre spill... Men det har hendt at jeg har vært med på rollespill av mer beer & pretzels typen, der det å slappe av med øl/vin er helt greit.
Grøftefyll har det aldri vært i nærheten av...

/Ulf

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
[Artikkel] Terapi i rollespill - artikkel matthijs Rollespill generelt 22 1/07-2004 16:40
Rollespill i undervisningen? matthijs Rollespill generelt 32 24/06-2004 14:33
Rollespill i media Ole Peder Giæver Rollespill generelt 60 12/03-2004 21:40
Belønninger for godt rollespill matthijs Spillskaping 48 10/02-2004 19:43
d20 Modern: I skyttergraven for D20 Regnbue Utenlandske rollespill 126 29/01-2004 10:41

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:07.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia