Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 8/01-2011, 14:06
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Standard R.I.S.K Runde 07

Rollespill.nets intensive spillskaperkonkurranse

Hellu Folkens.

Som sjefen for dette årets R.I.S.K erklærer jeg herved datoen for arrangementet.
1.februar

Dette er syvende gang R.I.S.K.-konkurransen avholdes i regi av Rollespill.net. Konseptet til konkurransen er som følger:

Skriv et rollespill i løpet av en uke.
Stem på spillene uken etter
Vinneren kåres og blir automatisk en legende i det norske rollespill-miljøet.

Konkurransen begynner midnatt 1. februar (altså natten mellom 31. og 1.). Innen midnatt 8. februar (altså natten mellom 7. og 8.) skal bidraget ditt være levert. Etter dette følger en uke med stemmeavgivning før vinneren/vinnerne kåres.

Jeg vil delta. Hva gjør jeg?
Hvis du vil delta trenger vi en mail fra deg slik at du kan få et kandidatnummer. Bidragene skal leveres anonymt med dette kandidatnummeret.

Kan jeg levere mer enn et spill?
Nei. Ett spill per reell deltager. Bruk kreftene dine på ett spill. Hvis du ender opp med å skrive flere spill velger du i stedet det beste og sender inn det.

Når jeg har levert, hva skjer da?
Når fristen for å levere er ute begynner avstemningen. Du skal rangere de 5 beste spillene på denne måten: 5 poeng til det du mener er best, 4 til det nest beste osv. Dette sender du til meg på mail. I tillegg nominerer du et spill til hver av tre underpriser - disse blir postet senere, i god tid til stemmegivningen.

Jeg ønsker feedback på mitt spill!
Alle deltagere vil få tilsendt en mail av oss med navn på tre spill de skal gi feedback på. Dette gjøres i R.I.S.K. forumet her på rollespill.net. På den måten sørger vi for at alle får tilbakemeldinger på sitt spill. Det er så klart lov å diskutere alle spillene så mye dere vil, men med denne løsningen sørger vi for at ingen havner helt i skyggen.

Når blir vinneren annonsert?
Avstemningen vil foregå i akkurat en uke, altså til den 15. februar. Resultatet vil bli annonsert her på forumet så snart vi har lagt sammen stemmene.

Regler

Ditt spill skal være:

* En fersk ide. Ikke bruk en gammel ide som du har ønsket å gjøre noe med lenge. RISK konkurransen skal fungere som et eksperiment, og ikke en unnskyldning til å bli ferdig med et gammelt prosjekt.

* Spillet kan være hvor langt du vil. Men, det er smart å begrense lengden da spillene skal vurderes av forumbrukerne og stemmes på. Et sideantall på 2 til 10 sider anbefales. Tidligere vinnere har levert bidrag på 2-5 sider.

* Spillbart og komplett. Meningen skal være at spillet skal kunne leses av en uinnvidd, og gjennom informasjonen presentert, lære seg hvordan spille. Det er ikke lov å bruke et regelsett som allerede eksisterer (f.eks D20, Fudge, Savage Worlds eller for den saks skyld: Inntil vi synker).

* I doc, pdf eller txt format. Det trengs ikke være konvertert til pdf format allerede. Når spillene legges ut på hjemmesiden vil de være i pdf format for lettere gjennnomlesning. Hvis du satser kraftig på layout vil jeg anbefale å konvertere til pdf før du sender det til meg, da endel kan bli tapt i overføring til en annen PC.

VIKTIG: gmail takler maks 10 mb store filer. Hvis du bruker mye grafikk må du sørge for å komprimere pdf-en før du sender den til meg.

Dersom du ønsker å bruke bilder i spillet ditt må du bruke egenprodusert grafikk. Det er ikke lov å bruke bilder fra nettet. Dette spillet skal alene være ditt produkt. Dersom du ønsker å bruke en ekstern til å lage grafikk, må jeg opplyses om det på forhånd. Husk å kreditere grafikeren i teksten.

Konkurransen varer i akkurat en uke. Bidrag må være på min e-mailkonto før 00:01 (midnatt) den 8. februar. (Stemmene skal være inne til 15. februar).

Mailadressen er risk07 (dot) mail (at) gmail (dot) com
I temafeltet skal du skrive ditt navn, kandidatnummer og navnet på bidrag.
F. eks: "Jonas Gahr Støre, kandidat 3, Alle-elsker-alle-spillet".

EDIT:
Kategori 1: mest orginale
Kategori 2: Spillet du ville sett gitt ut
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde

Sist endret av lost and lonely; 10/02-2011 kl 16:33
Svar med sitat
Gammel 8/01-2011, 17:26
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K Runde 07

Dina for the win!

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 8/01-2011, 20:06
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Kult! Jeg er med denne gangen.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 9/01-2011, 02:23
Forbundsstyret (vara)

Det er gått 12 timer, og jeg har forsatt ikke fått noen email med deltakere
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 9/01-2011, 12:25
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Men det er jo lenge til 1. februar?

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 9/01-2011, 17:41
Forbundsstyret (vara)

Men jeg er nyskjerrig på om folk vil delta..
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 9/01-2011, 21:18
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Jeg regner med å delta, men det blir nok en spontan på sparket greie avhengig av tid og inspirasjon.
Svar med sitat
Gammel 9/01-2011, 22:31
Maleficium Maleficium er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av lost and lonely Vis post
Det er gått 12 timer, og jeg har forsatt ikke fått noen email med deltakere
Hva!!???!!! Gå til avisene!!

*tulleengstelig* er Matthijs syk?

Sist endret av Maleficium; 9/01-2011 kl 22:32
Svar med sitat
Gammel 12/01-2011, 17:05
Exar Exar er offline
Medlem

Har sendt inn påmelding. Avventer spent kandidatnummer.
Gammel 13/01-2011, 15:16
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Jeg tror mitt bidrag skal være litt Pervo-inspirert. Det vil handle om å forsøke å få service hos Europeiske Reiseforsikring. Sterkt fokus på blokkering, og lange pauser (type halvtime-tre kvarter) der spillerne må lytte til Enya, som stadig avbrytes av forsikringer om at man kan velge å bli oppringt og allikevel beholde sin plass i køen (hvis spillerne velger dette må alle sitte i taushet frem til noen velger å forsøke å ringe opp på nytt). Det å bli satt over til ulike innstanser og vennligst taste forskjellige nummer vil også være en sentral ingrediens.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 13/01-2011 kl 15:41
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:18.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2017 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia