Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 9/11-2012, 21:56
Bubonic sin avatar
Bubonic Bubonic er offline
Medlem

Standard Sv: HolmCon 9d6: Kom med din pitch!

Som en fyr som synes det er ganske greit å røre litt på kroppen:
Exercise for Gamers: Zombieapocalypselaiv blandet med frisk luft og et innfløkt plott som involverer en tur på Spar for å kjøpe mer kaffe, men som slo så inderlig feil. Alle trenger joggesko, refleksvest og ganske mye sceneblod. Førstemann vinner. Og overlever. Fra andremann og bakover er det litt mer usikkert.
Svar med sitat
Gammel 10/11-2012, 02:23
Questor Questor er offline
Medlem

Falitt
Hvordan gjøre en spillopplevelse så frustrerende, langtrukken og meningsløs som mulig? Liker ikke setting eller system? Spill falitt! For trad? Kjør falitt. Indie-tull? Gå for full falitt? Tåler ikke trynet på gm'en eller medspillere? Gi dem en passiv-aggressiv dose med falitt!

Inneholder metoder for å gjøre spillinga så døll, tam, langtrukken, pretensiøs, kverulerende, gjentakende, blokkerende, systemfokusert eller friformet og ikke minst frustrerende for deg selv og alle andre som mulig. Kraftig fokus på å skape et rom som kveler all kreativitet (anti-fruitful void).

Alt du ikke liker med rollespill satt i system.

TRADDD!
Tabeller, miniatyrer, nivåbaserte karakterer, veldefinert setting, magi og monstre.
Etterhvert som alt dette gradvis faller bort gjennom et møysommelig skrevet og railroaded con-scenario sitter dere igjen med kun en ting - TRADDD!

Sist endret av Questor; 10/11-2012 kl 02:24
Svar med sitat
Gammel 10/11-2012, 11:55
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Hah! Rune; Falitt lyder litt kjent. Du har tenkt videre du, fra våre ville funderinger om å spille et annet spill enn det spillederen tror ...

Transe
- vi bruker suggesjons-teknikker for å skape transetilstander i samspillet; selvsuggesjon, felles-suggesjon. Vi tar på hverandre, vugger, synger, skriker, og lar oss lede av rollenes ektefølte liv. Vi slipper løs alle hemninger og ser hvor en inspirert interaksjon kan føre oss.
Gammel 10/11-2012, 12:28
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Tabula: Et spill med en resolusjonsmekanikk basert kun på tabeller. En tabell som ligner på IBs handlingskort, for ja/nei-resolusjon, andre tabeller for hva du gjør, hvordan du gjør det, og mot hvem.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 10/11-2012, 13:47
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Matthijs' liv: Scener fra min barndom og ungdom spilles ut mens jeg ser på. Tungt instruert og scriptet. Garantert ganske krevende for min del, gudene vet hvordan det vil oppleves for spillerne...
Gammel 10/11-2012, 13:48
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Matthijs' liv: Scener fra min barndom og ungdom spilles ut mens jeg ser på. Tungt instruert og scriptet. Garantert ganske krevende for min del, gudene vet hvordan det vil oppleves for spillerne...
Det er jo faktisk en etablert type teater som jeg glemmer navnet på nå... en type der publikum foreslår og instruerer scener fra sine egne liv, som så spilles ut av skuespillere.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 10/11-2012, 14:16
buddha buddha er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Anders Nygaard Vis post
The World Without Slack Et rollespill satt i virkeligheten fortolket gjennom doktrinene til den SubGeniske Kirke. Konspirasjonens Agenter er overalt. De vil frarøve deg din uerstattelige SLAKK! Men du vet råd; du har klokelig sendt dine $35 til J. R. "Bob" Dobbs, galaksens mest vellykkede selger noensinne, for et postordrekurs som vil la deg frigjøre dine latente psykiske krefter og ta opp kampen mot Konspirasjonen!
All hail ERIS!

Jeg er solgt.

Jeg printer ut et pavekort og stiller opp.

Gaute
Svar med sitat
Gammel 11/11-2012, 04:12
Medlem

Sitat:
Finnes to typer teater som gjør noe slikt;
- Forum-teater (flere driver med det, som terapi og konflikt-løsning)
- The Life Game (impro over et menneskes liv på Det Andre Teateret)

De gjør det selvsagt fordi det er en god ide!
Gammel 12/11-2012, 01:12
Medlem

Et rolig rollespill
- et spill hvor vi står og spiller, ikke fordi vi skal spille med store fakter; tvert imot; vi står fordi vi skal kunne spille på små fakter, nyanser, kropps-holdninger som er vanskelige å formidle i ord.

Ser for meg et rollespill med flere fysiske elementer enn vi er vant til, men ikke en laiv. Et verbalt rollespill der vi gir både kropp og ansikt til rollene, og der vi kan ta på hverandre og stille oss i forhold til hverandre, når vi spiller ut scenene der det flettes bånd mellom rollene.

Vi forteller historien om ei gruppe roller vi selv skaper; men som alle på en eller annen måte føler seg fremmede i denne tida, og som nå prøver å skape eller finne noe annet, et alternativ, en trygg havn for sin fremmedhet ...

Sist endret av Tomas HV Mørkrid; 12/11-2012 kl 01:20
Svar med sitat
Gammel 12/11-2012, 11:36
Medlem

Sitat:
Bokplottstorming: Jeg skal (faktisk, på orntli) skrive bok til våren. Bli med, via interaktive metoder og masse gule postit-lapper, å planlegge, brainstorme og mekke om på plottet. En blanding mellom story game og fortellerverksted.
Spennende! Hvilken sjanger?

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:19.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia