Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Utenlandske rollespill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 25/08-2010, 17:45
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Standard [ApW]Jeg har spilledet dette, og dette har jeg å si...

Mattern spurte meg hva jeg mente med å spille prinsippene fort. Det var et lite feiltråkk på keyboardet, men når jeg tenker meg om så stemmer det litt dette og. Man må spille prinsippene hardt og fort i ApW.

Her er en liten spillrapport.

Så hva er det med prinsippene i ApW som har fyrt meg sånn opp. Her har mattern gjentatt dem, så jeg gidder ikke å gjøre dette.
Disse er ikke noe annet en hvordan mange av oss styrer spill.

Agenda er jo kort fortalt målsetningen din som spilleder.
Gjør verden levende, skap drama for rollene og se hva som skjer. Hr jeg prekt dette før? Juppers.
Hva gjør prinsippene da...
Jo de lar deg gjør dette umiddelbart. De er en oppskrift for ting som du som spilleder bør gjør. En smørbrødliste over ting og tang.
Ta:
Make your move, but never call it by its name.
og i det henseende ta:
Trade Harm for Harm
Enkelt:
Du, spiller:
Jeg presser gønneren i kjeften på henne. Og trekker av.
Meg, MC:
I det du knuser tennene til Rufe inn i kjeften hennes, kjenner du kniven hennes synke inn i magen din. 2 Harm. Inside av huet hennes dekorer de andre i baren (3 Harm dreper en birolle).

Så enkelt er det.
Her er det flere prinsipper i spill. Look through the Crosshairs og en del andre.

Tingen er at de ligger der. Ikke tenk over hvilken som passer best, bare ta ett prinsipp smell det ut hardt og fort. Så går ting av seg selv.

Det er ikke noe magi i dette.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:01.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia