G tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trdverkty Visningsmoduser
Gammel 18/03-2010, 02:06
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard Sv: Lengste spill kampanje?

Jeg fler meg heldig som har vrt med p en 6-7 kampanjer som har vart +/- 4 r.
Jeg kan nevne kort eksempler som:
  • Warhammer Empire in Flames kampanjen som ble spilt p begynnelsen av 90 tallet. Den blomstret ut i en "Den nye verden" kampanje, hvor vi var kirkefedre og korsfarere for en Law gud.
  • En D&D Cormyr kampanje med Niels Elling Wisth som gm. Hvor rollene kom fra veldig fattige kr, og kjempet seg opp til bli Rikets Fremste Forsvarere. Og vi viklet oss inn i et kjempeplott og mysterie i den store rkenen vest for Cormyr, og byzantinske intriger ved hoffet i Suzail i tillegg.
  • Min egen Middle-Earth kampanje, som begynte som et to-gm samarbeid som fungerte veldig bra, og ingen av spillerne hadde lyst til avslutte nr den ene gm'en falt fra. Vi gikk vel gjennom 2 regelkonversojoner og endte opp med en tilpasset utgave av ArsM 4th regler.
    Rollene gikk fra vre hndtlangere for et (litt korrupt) laug i Tharbad, til leke realpolitikk og intriger med baronene i Cardolan. Low fantasy med sterke episke innslag.
    Tror det m ha vrt 10-12 spillere innom den kampanjen.
  • Ars Magica saga fra Novgorod. Frste gang jeg virkelig har greid kjre gjennomfrt troup-style, som ga mersmak. Vi la ned ganske mye arbeid i covenatet og det engasjerte. Rollene utgjorde tidvis en strre trussel for hverandre enn noen fiender vi hadde, men en RL fyll i ny og ne gjorde at vi alltid var jorda og spilte bra sammen.
  • Og tilslutt Matthijs' Draug kampanje, som begynte med et fiskevr og skysstasjon p Hundholmen, og endte med eksplosjoner og ungdommskilde i Trankebar. 3 epoker/kapitler, den siste med PTA regler som rocka sokkene av meg ihvertfall. Spillet staket ofte opp sterke flelser og engasjerte oss alle, tror jeg, p et dypt niv.

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica

Sist endret av Njordi; 18/03-2010 kl 02:09 Begrunnelse: formatering
Svar med sitat
Gammel 18/03-2010, 09:19
Obiken sin avatar
Obiken Obiken er offline
Medlem

Vi spilte Warhammers 'Enemy within' kampanje, alle tre delene, over cirka 4 r. Ble litt utskiftinger av folk, og mer sporadisk spilling mot slutten.

Spilte en D&D Oriental-kampanje som varte i 4-5 r. Litt forskjellige folk innom, og jeg var i grunn ikke med for spillet, mer det sosiale. Kampanjen ble lagt ned da de fleste spillerene var skiftet ut, og de nye flte lite eierskap til den gamle kampanjen og 'Det store plottet' (TM).
Svar med sitat
Gammel 18/03-2010, 17:46
Olav sin avatar
Olav Olav er offline
Medlem

Lengste for meg blir vel faktisk Victorian Age Vampire som vi spillte I kristiansand i 3 r eller noe i den duren, fin stemning i den settingen.
Svar med sitat
Gammel 23/09-2019, 11:50
vivolias vivolias er offline
Medlem

разб360.8линиCHAPИгелWillGardязыкGeraпутьАкишTescGeisВежиГурв*оссКалиManuписаTesc
ОксаВолоXVIIМотоАртиTesc*оссDomaXVIIKiwiфакуСмирPatrWill(196ЧернGarnсертGarnMyth
PalmWillJohnХюбеGarnJuliмаршКолиLycrJeweAlabEddiLycrDianВВ*оПожеAdagПитеавтоВилл
читаLookкармFallSelaSelaElegвклеOZONBassXVIIФруаПрилVIIICarnRogeZoneязыкClifZone
ZoneJackTotaXVIIZoneZoneжизн1066ZoneПустZoneZoneXVIIMurr1877ГуруЧебоСпусСемеПапа
СодегубеFromучиласпиЛюбаNadiСодеГоряНейггуберодиБэббWindгубеучитхороCaryпродстоп
whitZanuToshHerbязыкBook7700WindJT56упакГ761YZB-WAECCoolOPELпотехируBlueназвпазл
пазлочарWinxинстSylvПопоWindNeomсклаMoulSmilChouBrit(эстДемиЛит*NokiCommКондДмит
вероЛит*Лит*XVIIКрисRangНаумХитрКарпСрезФилаТолоCostШевеБогдMicrDeepStatBaseJOVI
бас-VigiпракожидКаргFortБулаТищекласSundначаСержКурдредаМинцAdobwwwnПлешписаДжей
ДмитPaulПрокимидиздапродпродпродаьсиWindхудоJennKotcГерб118xСадоКаабPledОсипхудо
занявозр
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trdverkty
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye trder
Du kan ikke svare p innlegg / trder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er P
Smilier er P
[IMG] kode er P
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er n 07:41.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokml oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia