Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 2/03-2004, 12:11
Regnbue sin avatar
Regnbue Regnbue er offline
Medlem

Standard

Shadowlord nevnte på det i en annen tråd og jeg synes dette må vi finne ut av!

Hvem er den beste skurken?
Gjerne nevn hvilken sammenheng skurken er i. F.eks anime,film, dataspill.
Svar med sitat
Gammel 2/03-2004, 12:44
Gorm_Ormauge sin avatar
Gorm_Ormauge Gorm_Ormauge er offline
Medlem

Standard

Kerghan i Arcanum (pc-spill rpg).

Kerghan var en som studerte Magick Arcana og Necromancy, og ble etterhvert den beste på sitt felt av alle mennesker som levde den gang. men hva betydde det? han var fremdeles kun menneske. en alv kunne fortsette å studere i evigheter, mens Kerghan ville bli gammel og dø. det syntes han var kjipt. så kjipt at han begynte å la sinnet sitt koke over og gjøre en god del syke ting.
det fikk alve-rådet til å gripe inn, og de kastet ham inn i The Abyss. det spenstige var at de allmektige alvene ikke visste HVA de egentlig gjorde, de trodde de bare gjorde en spesiell form av "bli-vekke-for-evig"-rituale. istedenfor gir de ham mer makt og større hat. han vil ende alt liv, for liv er i seg selv kaos. sjelene skriker idet de blir revet ut av The Abyss for å bli gjenfødt. etter at han har endt alt liv, vil han senke seg selv i den glassaktige plasm-sjøen der sjeler og død er ett, for å endelig kjenne fred og vite at freden er evig.
det som er gøy, er hvis man joiner forces med Kerghan. da blir det etterhvert en artig sluttfilm; hele verden brenner, lik og skjeletter over alt..
Gammel 2/03-2004, 13:23
Naroon Shimmerflow sin avatar
Naroon Shimmerflow Naroon Shimmerflow er offline
Medlem

Standard

Rollespill:

Elaith Cronoubel
En meget intelligent alv som vet å utnytte en hver situasjon. ingen som noen gang har blitt med Elaith på reise har kommet tilbake i live

Film:

Owen Crawford
Løytnanten som blir oberst og mer i steven spielsbergs Taken. en helt genial karakter som har alt. Mål, makt, vilje til og utøve den makten og ingen eller ikke noe kan stå i veien for hans mål.

-Kjetil Nordeng

-Durion Hawk i Jaktspillet
-North Hammerfeld i Ærens hånd
-Ethan McCoy i FOX VIII
Svar med sitat
Gammel 2/03-2004, 13:46
Leif Kjønnøy Leif Kjønnøy er offline
Medlem

Standard

Mye å ta av. Noen kandidater:

Dataspill: SHODAN, System Shock 1 og 2. Den alt-seende AIen som plager deg og manipulerer deg og håner deg og prøver å ta livet av deg.

Film: Gandalf, jeg mener Magneto i X-Men 1 og 2. Solid og karismatisk.

TV-serie: Bester i B5. Han var bare best.

Litteratur: Lucifer i Paradise Lost.
Gammel 2/03-2004, 15:04
Simira Simira er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Naroon Shimmerflow
Rollespill:

Elaith Cronoubel
En meget intelligent alv som vet å utnytte en hver situasjon. ingen som noen gang har blitt med Elaith på reise har kommet tilbake i live
Det er nok ikke helt sant. Les f.eks. Elfsong, av Elanie Cunningham. Forøvrig er jeg enig i at fyren er den kuleste skurken, den mest sympatiske tvers igjennom usympatiske fyren jeg har lest om ihvertfall...
Gammel 2/03-2004, 16:02
Shadowlord Shadowlord er offline
Medlem

Standard

ooo, vanskelig.

Emperor Palptine fra Star Wars er en sterk kandidat. Så usannsynlig intelligent, mektig og ren bad-ass.

Gary Oldman i 'Leon' er ufattelig kul

Christopher Lee som Saruman.

I rollespill...det er så mange kule folk å velge mellom. Orcus, Graz'zt, Esmarraf Elderforce (hjemmelagd villain som DM min i Dragonlance slenger på oss),

for å nevne noen få

det er så mange å velge mellom.

Og hvordan skal man regne med Cthulhu? Han er egentlig mye kulere enn alle de andre, men han er så alien at han ikke kan regnes som god eller ond. Og andre folk som blir karakterisert som onde, som kanskje ikke er det (Elric? Duke Rowan Darkwood? osv)
Gammel 2/03-2004, 16:03
Postbud sin avatar
Postbud Postbud er offline
Medlem

Standard

Irenicus fra Baldur's Gate 2!

"No matter, they will only prove a slight delay..."
Gammel 2/03-2004, 16:39
Exar Exar er offline
Medlem

Standard

FILM:
-Jeg støtter Palpatine fra Star Wars. Darth Vader gies også hederlig omtale for å være litt mer enn 2-dimensjonal.

BØKER:
-Sauron fra Tolkiens verker er en bra skurk i det at han er en skremmende skikkelse som ligger i bakgrunnen uten egentlig å delta selv. Men som sådan er han kanskje bedre som et litterært virkemiddel enn som skurk.

TEGNESERIER:
-Crud Puppy fra User Friendly slår alle!

ROLLESPILL:
-Hovedskurken i Power Behind the Throne. Unngår å nevne navn av spoilerårsaker. At fyren har tegna opp hvem han har kontroll over på en tegning som ligner et edderkoppnett sier vel alt...

DATASPILL:
-Mannen Med Koffert i Half Life... aldri hatt så seriøst lyst til å drepe noen før!
-Hong Long i Archimedean Dynasty... ikke egentlig en skurk, men... vel... spill spillet!

Men den største, ondeste, slemmeste, bædeste skurken av ALLE må bare være vår kjære utdanningsminister, og mer sier jeg ikke om det.
Gammel 2/03-2004, 16:59
olav the unholy sin avatar
olav the unholy olav the unholy er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Exar

-Mannen Med Koffert i Half Life... aldri hatt så seriøst lyst til å drepe noen før!
mannen med koferten (G-man) er din venn. din venn sier jeg!!!!!!!

men kom igjen agent Smith is the man (jeg mener program(jeg mener programmer))
Svar med sitat
Gammel 2/03-2004, 18:12
Exar Exar er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av olav the unholy
Sitat:
Opprinnelig postet av Exar

mannen med koferten (G-man) er din venn. din venn sier jeg!!!!!!!

men kom igjen agent Smith is the man (jeg mener program(jeg mener programmer))
Om vi skal snakke om vennlige programmer så er vel Datamaskinen i Paranoia også en seriøst bra skurk, eller har i hvertfall potensiale...

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Beste utgitte kampanje/saga og eventyr/scenario deeweef Rollespill generelt 28 30/09-2004 09:58

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:28.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia