Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11/02-2009, 18:51
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: Rasisme kan trenes bort

Sitat:
Opprinnelig postet av krhip Vis post
Jeg skal forakte statssosialisme og kapitalisme til de graver meg ned eller kremerer meg. Sjelen min får de aldri.
Jeg tror de er fornøyde bare de får arbeidskraften din.
Gammel 11/02-2009, 19:02
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Rasisme kan trenes bort

Jeg hadde aldri noe ungdomsopprør heller hvis man da ikke regner det at jeg senk meg til å se noen horror filmer Mamma ikke ville at jeg skulle se som opprør. Min mor og jeg er ikke enige om alt, men det har mer med at vi har forskellig personlighet en generasjons skille. Men alikevell, veldig mange opplever et tid med opprør mot foreldrene sine verdier og meninger når det er ungdommer, det er noe som heter et ungdomsopprør, men selv om det affekterer mange så behøver det ikke å affektere alle.

Det har vel også litt med hvordan foreldrene oppdrar barna, jeg hadde aldri noe å gjøre opprør mot. Min mor har aldri lagt seg oppi min tro, hvordan jeg kler meg eller hvordan verdensyn jeg har, og de eneste reglene hun hadde i huset var jo for å beskytte meg, ikke dra ned til vannet og svøm alene, si i fra hvor du går og så videre, men jeg har aldri måttet sloss med henne for å utrykke hvem jeg er.

Men mange foreldre forsøker å modelere ungene etter slik de vil ha dem og da vil det bli krash før eller senere når ungene blir gamle nok til at deres egen identitet begynner å utvikle seg.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 11/02-2009, 20:27
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Jeg tror de er fornøyde bare de får arbeidskraften din.
Heh. Det har du helt rett i. Og den har de desverre karret til seg.
(Men jeg sprer den anarkistiske giften min innad i bedriften jeg så. Her om dagen gjorde jeg meg upopulær fordi jeg påpekte at det ikke er helt ok å drive å sende ut bilder av antatte kriminelle på mail til alle de ansatte i hele kjeden.)
Gammel 11/02-2009, 20:28
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Sitat:
Her om dagen gjorde jeg meg upopulær fordi jeg påpekte at det ikke er helt ok å drive å sende ut bilder av antatte kriminelle på mail til alle de ansatte i hele kjeden.
Småborger.
Svar med sitat
Gammel 11/02-2009, 20:30
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Ole Peder Giæver Vis post
Småborger.
Jeg ble ikke fornærmet, men jeg tror ikke jeg tok spøken din. Jeg er småborger på så mange måter, men akkurat den referansen føk over hodet mitt.
Gammel 11/02-2009, 20:49
Medlem

Sitat:
Jeg ble ikke fornærmet, men jeg tror ikke jeg tok spøken din. Jeg er småborger på så mange måter, men akkurat den referansen føk over hodet mitt.
Det var ment som en vits. Og et sleivspark. Det er mer småborgerlig enn anarkistisk å reagere på den typen selvtekt. En småborgerlig reaksjon jeg selvsagt slutter helt og fullt opp om.

Da jeg en kort tid var med i trotskistmafiaen Internasjonale Sosialister som 16-åring ble jeg anklaget for å ha "småborgerlige holdninger" siden jeg ikke syntes the LA riots virket som noe bra eksempel på folkelig opprør. Det tenker jeg i dag på som en hedersbevisning og tegn på at jeg tross alt ikke var totalt tett i huet som ungdom.

Selv er jeg politisk liberal, kulturell anarkist. Radikal i hodet, konservativ i hjertet. Ihvertfall akkurat i dag. En kollega sier stadig at han oppfatter meg som en "metafysiker" og "postmodernist." Jeg har aldri helt forstått hva postmodernisme er for noe, men jeg synes det er hyggelig av ham uansett.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 11/02-2009 kl 20:51
Svar med sitat
Gammel 11/02-2009, 21:54
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Jeg skjønte at det var en vits, jeg hadde bare problemer med å koble den til sitatet.
(beklager at jeg ødela vitsen din )

Internasjonale Sosialister tror jeg er den mest dogmatiske gjengen du kunne hengt med. Men jeg hadde en foreleser engang som er med i det internasjonale lederskapet av IS (men det er hemmelig altså), og han var skrekkelig OK og kunnskapsrik. Likevel, det kom frem i blant at han hadde sin egen måte å tolke informasjon på.

På mange måter er jeg veldig konservativ. Jeg tror på evige sannheter (logikk), jeg er tilhenger av respekt for meningsmotstandere og likhet for loven, og å kjenne sin historie og kunne språket sitt skikkelig. Jeg er tilhenger av riksmål (moderat riksmål) og jeg har varmere tanker om EU enn jeg liker å innrømme. Jeg har også høye tanker om markedsfrihet. (Men ikke kapitalisme. Det er faktisk ikke det samme. Det lærte jeg faktisk av han IS-mannen.) Men politisk sett er jeg anarkist. Jeg mener at ingen skal representeres av andre enn seg selv, og jeg mener at man skal råde over sin egen eiendom og sine egne produksjonsmidler. Jeg er motstander av statsdannelser og korporasjoner og tilhenger av lokaldemokrati og kollektiver.

Nok om det.
Gammel 11/02-2009, 22:05
Medlem

Sitat:
Men jeg hadde en foreleser engang som er med i det internasjonale lederskapet av IS (men det er hemmelig altså), og han var skrekkelig OK og kunnskapsrik.
Virker veldig ok han, ja.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:48.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia