Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19/02-2009, 14:16
Bubonic sin avatar
Bubonic Bubonic er offline
Medlem

Standard Sv: Morgenritualer

Jeg tror mitt beste øyeblikk var den gangen jeg våknet av at samboern ropte "JEG HAR EN ØKS!" ganske høyt i det vekkerklokka sang sine vakre toner. Svaret på hvorfor var at hun trodde hun var med i en episode av Buffy, og var på vei for å drepe vampyrer. Jeg døde nesten av latter
Svar med sitat
Gammel 19/02-2009, 14:27
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Sitat:
løp ut rampa og MG-gjengen snudde seg 90 grader mot høyre .... Snikskytteren satt lengst inne med fronten mot rampa, og var sistemann ut, men kunne altså løpe rett fram
Hva hva det dere drev med? MG 1 skal sitte der hvor skarpskytteren satt.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 19/02-2009, 14:37
Even Tømte sin avatar
Even Tømte Even Tømte er offline
Medlem

Jeg våknet en gang av at samboeren min sto foran meg og brølte "JÆVLA FITTETRYNE"!

Så viste det seg at hun hadde en telefon i hånda, med Lånekassen på tråden.
Svar med sitat
Gammel 19/02-2009, 15:21
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Morgenritualer

Jeg slo til forloveden min i ansiktet så han begynte å blø i søvne en gang, men hva jeg drømnte det husker jeg ikke. :O
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 20/02-2009, 09:57
Obiken sin avatar
Obiken Obiken er offline
Medlem

Nå klarte jeg å sno meg unna storm, men var vognfører sanitet på M113 (pansret beltevogn av typen som USA brukte for infanteri i Vietnam), som da er grunnmodellen som den gamle stormpanservognen var bygd på. I den kapasiteten så var jeg på en demo som skulle vise Panserbataljonen i all sin herlighet for en del tilskuere, blant annet kongen. Og vi som sanitet følger etter stormpanservognene for å kunne yte førsthjelp og ambulansetjeneste helt framme i fronten.

Det viser seg at Storm raser avgårde i så høyt tempo at de får mye bedre tid enn forventet når de kommer fram. Da tenker en av vognførerene på en av stormpanservognene at han skal være litt grei mot gutta baki, og rygger opp til der de skal hoppe ut, så de kan lett jogge og finne stillingene sine.

Men som de andre har nevnt så går alt på trening og rutine, så istedenfor å løpe ut vogna og rett fram til der de skal ligge, så løper de ut og rundt vogna. Og vi i saniteten som står bak linjen blir ganske overrasket når ett stormlag kommer løpende mot oss istedenfor mot fienden..

Sist endret av Obiken; 20/02-2009 kl 09:58
Svar med sitat
Gammel 20/02-2009, 10:07
Obiken sin avatar
Obiken Obiken er offline
Medlem

Mer on topic så er dette mine morgenritualer for tiden.

Jeg står opp ganske mange ganger i løpet av natten, og på morgenkvisten så begynner jeg å vurdere om hvor mye lengre jeg kan få junior til å sove. Cirka 06.00 +/- en halvtime så er det ingen nåde lengre og han lar seg ikke lure i søvn igjen.

Henter junior opp i voksensenga så han kan ammes, ligger litt i koma mens det skjer. Så bytter jeg bleie, kler på litt tøy junior, og finner fram leker i stua. Legger han fra meg der, går og dusjer. Prøver å få dusjet ferdig uten for mye hyl og grin da junior har fulgt etter inn på badet, og står langs badekaret og klager over at pappa har dratt for dusjforhenget.

Tar så med junior på kjøkkenet og lager grøt til ham, tømmer oppvaskmaskinen, skjærer frukt til madammen og smører frokost til meg selv. Gir grøt til junior, setter han ned for å leke videre. Spiser frokost mens jeg skanner noen forumer og nettaviser. Junior vil etterhvert sitte på fanget, og når frokost er spist så setter jeg meg ned på gulvet med han og leker en stund.

Avhengig av hvor trøtt han er så kan jeg etter hvert legge ham, eller så må jeg overlate en hyper liten gutt til madammen før jeg går på jobb.

Er egentlig en person som liker god tid om morgenen for å gjøre min faste greie i fred og ro, men for tiden er det styrt av en helt annen person enn meg..
Svar med sitat
Gammel 20/02-2009, 16:10
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Jeg snoozte aldri før, nå etter at jeg ble arbeidsledig gjør jeg det hele tiden. Jeg snoozer minst tre ganger, selv når jeg VET jeg må opp og rekke noe. Det er plagsomt, en dårlig uvane.

Av en eller annen grunn får jeg alltid mageknip hvis jeg står opp før klokka ni om morgenen. Det gjelder uanfaen; om jeg spiser, om jeg ikke spiser, om jeg drikker kaffe eller ikke, om jeg har snoozt, om jeg dusjer, om jeg har gått på do, om jeg har vært oppe i løpet av natta eller ikke... what the fuck, lizzm?

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 21/02-2009, 10:36
Martichoras sin avatar
Martichoras Martichoras er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Morgenritualer

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
[EDIT] Med andre ord: Morgenstund bør railroades. [/EDIT]
Og dette seier du medan du siterer meg i signaturen din? Det er nettopp railroading som er problemet. Eg har prøvd å forklara at det ikkje samsvarar med rollekonseptet mitt i det heile å stå opp kl 0630, og at eg ikkje er interessert i den typen speling, men GMen truar med alle slag konsekvensar om eg ikkje står opp 0630 likevel...
Ymirea, den heimesmidde verda mi, som eg stundom refererer til
Spelleiarfilosofien min (eit utkast)
Svar med sitat
Gammel 22/02-2009, 14:54
Veronica sin avatar
Veronica Veronica er offline
Medlem

06:00 - Alarmen går av, i form av at Tom Waits synger "Make It Rain."
06:07 - Alarmen går av igjen.
06:14 - Alarmen går av igjen.
06:21 - Alarmen går av igjen. Jeg tenker at jeg sikkert burde stå opp nå.
06:28 - Alarmen går av igjen. Jeg knøvler meg ut av senga, drar på uniformen som den samvittighetsfulle fortids-Vero la fram kvelden før, røsker med meg den ferdigpakkede sekken (takk, snille og smarte fortids-Vero!) til badet for å pusse tenner og vaske trynet. Klarer endelig å åpne øynene.
06:38 - Fomler med yttertøy. Av en eller annen grunn går dette tregere nå enn til alle andre døgnets tider.
06:42 - Snubler ut døra, forbanner vær og temperatur, og går i litt raskere tempo enn ønskelig for å være på sykehuset innen klokka 7.
Gammel 22/02-2009, 15:16
Bubonic sin avatar
Bubonic Bubonic er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Veronica Vis post
06:00 - Alarmen går av, i form av at Tom Waits synger "Make It Rain."
Sånn alarm vil jeg ha - for øyeblikket har jeg en mobiltelefon som skriker "STÅ OPP!!!!!!!!!!" om og om igjen.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:36.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia