Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 4/03-2009, 09:04
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Fly til USA (GenCon)?

Jeg skal etter all sannsynlighet til GenCon i år! Det blir litt rart og litt gøy, tror jeg, og forbindes nok med et lengre opphold i junaiten.

Men: Hvor får man billige flybilletter til USA? Og er det noen lure tips i forbindelse med reise og opphold? Har aldri vært i USA før.

(Noen her som har vært på GenCon?)
Gammel 4/03-2009, 11:26
Even Tømte sin avatar
Even Tømte Even Tømte er offline
Medlem

Standard Sv: Fly til USA (GenCon)?

Vi fant noen billetter til New York med American Airlines, som kostet i overkant av 2700 kroner via restplass.no. Har ikke sett billigere billetter noe sted.

Nå er vel ikke Gen Con i New York, men likkavæl. Hvis du skal være lenge i USA vil jeg anbefale NY uansett.
Svar med sitat
Gammel 4/03-2009, 12:53
Herman sin avatar
Herman Herman er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Even Tømte Vis post
Vi fant noen billetter til New York med American Airlines, som kostet i overkant av 2700 kroner via restplass.no.
Var det om sommeren, eller i februar?
Den prisen høres i et hvert fall ikke ut som høysesong-priser (les: midt i august.)
Svar med sitat
Gammel 4/03-2009, 13:39
Herman sin avatar
Herman Herman er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Men: Hvor får man billige flybilletter til USA?
Jeg pleier å lete på ulike nettsteder som hevder at de finner de billigste flybillettene, sjekke hvilke flyselskap som kommer best ut, og deretter gå til det flyselskapet som har det beste tilbudet og bestille reise der. På den måten sparer jeg de hundrelappene som nettreisebyråene skal ha i fortjeneste, og jeg får mer fleksible billetter - det er for eksempel få av nettreisebyråene som kan selge "open jaw"-billetter til vettuge priser.

I år vant Icelandair, de fleste år har jeg endt opp på British Airways. En god grunn til å velge BA er at de skifter fra sommersesong til høstsesong, som typisk er en tusing rimeligere, omkring 18. august (utreise), men det får ikke du glede av denne gangen.

Sitat:
Og er det noen lure tips i forbindelse med reise og opphold? Har aldri vært i USA før.
Pass. Det må være utstyrt med datalesbar skrift nederst på bildesiden.
Besøk denne hjemmesiden: https://esta.cbp.dhs.gov/
Fyll ut skjemaet. Skriv ut bekreftelsen. Ta den med deg på flyet.
Du får en grønn lapp i passet når du reiser inn i USA. Den må du ta vare på til du drar, og levere i innsjekkingsskranken på flyplassen, ellers får du trøbbel neste gang du reiser til USA.

Hotell:
GenCon har forhandlet frem avtaler med mange hotell i Indianapolis. Det er nesten helt sikkert at du ikke vil finne rimeligere rom i de hotellene enn den prisen GenCon har forhandlet frem. Du vil finne rimeligere hotell i Indianapolis, men Indianapolis er en stor by. Det kan være langt å reise fra hotellet til kongressen.

I New York bor jeg alltid på dette hotellet: http://www.radiocityapts.com/
(De var hjelpsomme og hyggelige i september 2001. Ellers er hotellet trivelig, har sjel, rommene har kjøkken, og rommene er større enn de aller fleste hotellrom i New York.)

Offentlig transport i Indianapolis: http://www.indygo.net/
(Amerikanere vil sannsynligvis benekte at det eksisterer.)

Eksempel på "open jaw"-billett: Oslo - New York - reise på egen hånd - Indianapolis - Oslo.
Svar med sitat
Gammel 4/03-2009, 13:44
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Takker, Herman! Godt å ha noen ringrever på forumet.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:10.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia