Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 7/03-2011, 22:17
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Dine ønsketråder

Jaggu stille på forum i kveld...

... hvis DU hadde fått det som du ville, hvilke tre tråder ville eksistert og gått varmt om dagen? (Enten en stemningsskapende trådtittel eller en kort beskrivelse av innhold og deltakere. Eller begge deler.)

Sist endret av Ole Peder Giæver; 7/03-2011 kl 22:18
Svar med sitat
Gammel 7/03-2011, 22:25
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: Dine ønsketråder

Nye Fabula ute i sitt tredje opplag!

Nørwegian Style II - let's do it!
(..med noen andre enn meg ved roret...)

Rituell fysisk friform: Hvem trenger roller?
Gammel 7/03-2011, 22:26
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

- 100-ords eventyr. Skriv et rollespilleventyr på maks 100 ord, valgfritt system.

- I Drømmeres selskab. Vi diskuterer andre selskab, kanskje eldre, kanskje i en parallell verden, kanskje....

- Mat til massene. Oppskrifter som kan passe både in-play, rundt bordet, og i settingmateriale.

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 7/03-2011, 22:30
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

RATS er råttent!
Maja og Jone vikler seg inn i en lang og innbitt diskusjon om steampunk-estetikk, med noen helt vanvittig fete (og vagt erotiske) billedlenker (i postene, ikke bare eksterne lenker) som eksempler. Så kommer Kristian Bjørkelo på banen, og det tar helt av, krydret med innbitte teoretiske utlegninger fra Kaaremann og noe virkelig bisart, men relevant, om “bodyhorror” og steampunk fra Krhip.

Anders lager apehær
Anders Nygaard tar for seg hele jævla apehær-tråden og lager i løpet av en måned et rollespill basert på “nyhetene” derfra, trinn for trinn. Designprosessen justeres av noen urovekkende gode innspill fra Njordi og HOT, krydret med innbitte teoretiske utlegninger fra Kaaremann og et eneste bombastisk, men svært treffende, innspill fra Tomas.

Den store jentetråden
Plutselig viser det seg at forum har en hel skog av lurkende jenter, utenom de vi kjenner til fra før. Disse ULJene (Uidentifiserte Lurkende Jenter) kaprer en hel tråd med et kvinneglam som på nærmest magisk-hypnotisk vis revolusjonerer måten vi betrakter hobbyen. Gutta er så forfjamset at de stort sett holder seg unna, bortsett fra Kaaremann, som kommer med en innbitt teoretisk utlegning som tilbakevises av ei jente som har lurket enda mer på The Forge enn ham.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 7/03-2011 kl 22:46
Svar med sitat
Gammel 7/03-2011, 23:16
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Velger tre trådtemaer

Flere tråder om felles fiksjon/setting skapelse. Synes de trådene er noe av de mest givende her på forumet.

Flere tråder som diskuterer eksisterende rollespill, her snakker jeg ikke nødvendigvis om system prat, men diskutere settingene, hvordan bruke de, Actual Play tråder fra de osv. For jeg ser at når det kommer opp noen aktive slike poster mange for første gang her på forumet...

Flere tråder om design av nye rollespill, hvor prosess, setting og system blir lagt ut for skue - kanskje et større fellesskap av givende opplysninger og friere muligheter til da å spillteste.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 8/03-2011, 07:36
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Dette er greia: En tråd med oversiktlig oppsummering av hvem som har sagt hva av teoretikere og praktikere med tanke på alt indie-rælet jeg ikke gidder å lete opp og sette meg inn i på egen hånd. Make it worth it!

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 8/03-2011, 09:33
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Kroppen er din fiende: Jeg tar opp igjen fantasiene mine om å lage et body horror-spill. Det møtes med entusiasme og tilbud om fullfinansiering. Forumitter som Ole Peder, maja og Matthijs melder seg frivillig som stab. Noen furter over spillet er uspillbart, mens andre roser det i skyene. I løpet av en måned er spillet klart, og flere kampanjer ruller over landet.

Dude, hvor kom det fra: En ny forumitt dukker opp og skaper hakeslipp med sitt fantastiske spill og solide spillbare system. Det viser at vedkommende, en 23 år gammel gutt fra Sortland, tilsynelatende er en inkarnasjon av en gammel assyrisk gud, som nå bruker hele kraften sin på fantastiske spill.

Den store usmakelige tråden:
Noen lager et spill som er så usmakelig og politisk ukorrekt at bare jeg liker det, dvs ikke helt FATAL eller RAHOWA - men temmelig drøyt. Etterhvert blir flere andre også overbevist, og spillet blir faktisk spilt. Alle gleder seg, men føler seg skitne etterpå. Spillet forsøkes utgitt, men blir raskt utsatt for overvåkning fra PST og Det Kirkelige Fellesråd.

Sist endret av krhip; 8/03-2011 kl 09:34
Svar med sitat
Gammel 8/03-2011, 10:57
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

Arcon, den varmeste poteten av alle, i år med X antall deltagere, arrangører og besøkende fra fjern og nær.
Selv svensker kommer i hopetall (midtsommar afton be damned, arcon puben er stedet)

Lage ditt eget spill, hvorfor og hvordan (ja, det er en tråd men den heter noe annet og pokker om jeg leter den opp nå før lunsj, kanskje etter)

strategi spill er hjerneføde

Fred
"The course of history is determined not by battles, but by the actions of the individual. The strongest city at its most basic level is a collection of individuals. Their dreams shape the years to come. If there is any lesson to be learned from history, it is that all too often the fate of entire realms rests upon the actions of one person. In that dire moment of uncertainty, that person's decision, can unwittingly change the world. One never knows who that person is.” A prologue shortened.

Sist endret av sunszu; 8/03-2011 kl 14:25 Begrunnelse: eh...kanskje litt for på kanten ja
Svar med sitat
Gammel 28/06-2011, 22:23
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Dine ønsketråder

Jeg ville gjerne hatt en tråd gående om World of Darkness, spesielt Mage the Ascension.

Jeg ville hatt en tråd gående om å bruke settinger som ikke har rollespill, bare settinger fra filmer og bøker og så videre, slenge på et regelsystem og spille.

Jeg ville hatt en tråd om moderne okultisme.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:00.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia