Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 25/02-2010, 20:33
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Hvilken musikk hører du på?

Nå som jeg har Spotify kan jeg høre nesten hva som helst gratis. Har du noen musikkanbefalinger å komme med? Hvilke band hører du på og hvorfor?
Svar med sitat
Gammel 25/02-2010, 20:38
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: Hvilken musikk hører du på?

Jeg har nettopp fått meg Spotify Premium, og føler plutselig at jeg må komme på kule ting å høre på hele tiden - mens når det var gratis, bare slengte jeg på ting jeg kom på når jeg følte for det. En litt snål dynamikk.

Uansett, et par nylig pålyttede ting:
- Divine Comedy: Fin de Siècle. Litt dekadent og pompøst og morsomt.
- Gossip: Music for Men. Punk-disco-feministiske greier.
- Justin Timberlake, av alle ting. Han liker damer. Eller, han liker på damer.
Gammel 25/02-2010, 21:10
Kjellen sin avatar
Kjellen Kjellen er offline
Medlem

Popkunstverk er bra ting. Eg er lidenskapeleg glad i slik. Nokre plater er viktigare for meg enn andre. Dei som kanskje gir meg mest hug i sjela er:

Beach Boys - Pet Sounds
Brian Wilson - Smile
The National Bank - Come on over to the other side
John Frusciante - Shadows Collide With People (og gjerne også Curtains, og resten av 'seks-plater-på-seks-månadar'-prosjektet hans)

Eg vil også gjerne nemne Stadium Arcadium-dobbelplata til Red Hot Chili Peppers, sjølv om eg ikkje har heilt like stort irrasjonelt eigedomsforhold til den som dei øvste 4.

"Jeg skulle ønske jeg var deg." - Erlend S. Bruer

Litt ymse musikk
Svar med sitat
Gammel 25/02-2010, 21:17
Exar Exar er offline
Medlem

For tiden blir det mye The Baseballs... Genialt.
Gammel 25/02-2010, 21:33
frank frank er offline
Medlem

Fikk nettopp fem måneder spotify premium i bursdagsgave! Genialt!

Hører akkurat nå på:
- Harrys Gym
- Poor rich ones
- Bob Hund
- Samt mass mimremusikk: Blue Oyster Cult, Black Sabbath, Motorhead, De press, Rush, Deep Purple, DumDum Boys, Raga...
Svar med sitat
Gammel 25/02-2010, 21:36
matthijs sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av frank Vis post
De press
rrrrabotajemrabotajemrabotajemrabotajem
Gammel 25/02-2010, 21:54
matthijs sin avatar
Medlem

Ganske kreisi med spotify. Jeg har det på iPhonen nå (ja, jeg er en slik en), og med trådløst nett hjemme ligger rett og slett den lille dingsen i hjørnet, koblet til stereoen (ledningen føles allerede gammeldags), og kan motta nesten all verdens musikk gjennom luften. Når man er voksen blir alt science fiction.
Gammel 25/02-2010, 21:55
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

For min del går det jo mye i tungrock, har oppdaget og gjenoppdaget mye god musikk på spotify.

Tidlig Alice Cooper til og med ca Alice Cooper Goes to Hell. Detroit rockens foregangsmenn som er mer enn bare streit rock. Spotify mangler Muscle of Love og deres magnum opus Welcome to my Nightmare, men Killer, Shool's Out og Love it to Death er mer enn bra nok.

Britiske Pentagram (må ikke forveksles med de tyrkiske som også kommer opp på søk). Tung stonerdoom fra det tidlige 80-tall med tekster om Satan i Black Sabbath tradisjon. Hør på Sign of the Wolf, Relentless, The Ghoul og Turn to Stone.

Voltaires Death Death (Devil Devil, Evil Evil Song) er hyggelig piratdoom med ramsalt trekkspill.

Rainbows tidlige album med Ronnie James Dio gir en forsmak på det han gjør senere med sitt eget band samtidig som man har litt ekko av Deep Purple fra Ritchie Blackmoore. Hør på Stargazer, Catch the Rainbow, Man on the Silver Mountain, Light in the Black og Kill the King.

Beirut hørte jeg på Cacadou spilt fra spotify. Amerikansk band i litt Kazers still men mer Balkan romanse enn Kaizers skitne kabaret. Hør på Nantes, Guyamas Sonora, La Llorona.

U.F.O. Klassisk 70-talls FM-rock med Michael Schencker fra tidlige Scorpions. Litt langt mellom godlåtene, men Doctor Doctor og Lights Out er obligatoriske.
Gammel 25/02-2010, 21:55
frank frank er offline
Medlem

rabotaje khalosiem....eller noe slikt. Betyr visstnok "jeg jobber på gården"

Fantastisk

edit: og jeg må nesten legge til at jeg mener de press muligens er tidenes norske band. Product er en utrolig bra plate.

Sist endret av frank; 25/02-2010 kl 21:56
Svar med sitat
Gammel 25/02-2010, 21:58
frank frank er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av HOT Vis post
Rainbows tidlige album med Ronnie James Dio gir en forsmak på det han gjør senere med sitt eget band samtidig som man har litt ekko av Deep Purple fra Ritchie Blackmoore. Hør på Stargazer, Catch the Rainbow, Man on the Silver Mountain, Light in the Black og Kill the King.
Har du også eldre brødre?

Selv har jeg oppdaget at Rainbow ikke har eldes like godt som en god del annet. Men som du sier, de tidlige er definitivt det beste.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:56.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia