Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 8/06-2010, 14:09
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Standard Råd mot juniforkjølelser?

I dag, med kulde og regnvær klør ikke øynene, men nesa renner og bihulene tettes. Bortsett fra å droppe styrketrening og spise frukt, grønt, vitaminer og variert? Air-condition skylda?
Gammel 8/06-2010, 15:30
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Standard Sv: Råd mot juniforkjølelser?

Har du blitt utredet for polleallergi?
Det er mulig at jeg spør dumt, men jeg kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke øyekatarr og ble forkjølet hver sommer helt til jeg skjønte at jeg faktisk var allergisk, ikke syk.
Gammel 8/06-2010, 16:15
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Hva med fire uker tørrhoste med pustebesvær?

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 8/06-2010, 18:37
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Spør du meg? Jeg kan godt være lege, men da må du kle av deg og si "aaah"...

Jeg har ingen råd mot, eller diagnoser på tørrhoste...
Gammel 8/06-2010, 20:11
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av krhip Vis post
Har du blitt utredet for polleallergi?
Ja, jeg har det, men ikke nå. Te med melk og honning. Tror jeg rett og slett har blitt forkjølet av å kjøre tynnkledt med air condition. Pollenallergi gjør vel ikke ting bedre heller.

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Hva med fire uker tørrhoste med pustebesvær?
Da ville jeg vel, som min gamle biologilærer så fort noen hostet, foreslått amputasjon. Eventuelt kan du sjekke deg for pollenallergi.

"Av alle ting som ikke hjelper mot en forskjølelse er konjakk det beste" -- gammelt salongordtak
Gammel 8/06-2010, 20:51
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Drikk jäger.
Svar med sitat
Gammel 8/06-2010, 23:17
Martichoras sin avatar
Martichoras Martichoras er offline
Medlem

Standard Re: Råd mot juniforkjølelser?

Om du skal drikka brennevin for fysiske plager eller av andre grunnar, som drikk noko skikkeleg, til dømes ein god cognac.

Som Christopher Hitchens seier "Cheap booze is a false economy."
Ymirea, den heimesmidde verda mi, som eg stundom refererer til
Spelleiarfilosofien min (eit utkast)
Svar med sitat
Gammel 9/06-2010, 06:54
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Råd mot juniforkjølelser?

Lavendel, Peppermynte og Eukalyptus eterisk olje er bra for forkjølelser. Ha dem i en oljebrenner eller ha dem i en base olje, som for eksempel oliven olje og ha dem i badekaret. Du må bruke baseolje og ikke mer enn en fem dråper hver av de eteriske oljene for de er så sterke at de vil irritere huden ellers.

Kjylling suppe er bra for forkjølelse, egentlig er all suppe bra for forkjølelse fordi de er varme og slikt liker ikke virus, spesielt supper med mye grønnsaker er bra siden det gir viktige vitaminer.

Hvis du har hatt fire uker tørrhoste med pustebesvær så bør du gå til legen. Når en sykdom vedvarer eller er virkelig plagsom så bør man alltid gå til legen for å sjekke at det ikke er noe alvorlig galt, så kan man snu seg til kjærringråd. Ellers så kan det nevnes at jeg synes at Bergens Bryst Balsam er et utmerket hostesaft.

Hvis man har lyst til å bevege seg over i det okkulte så er dette en enkel liten lys magi mot forkjølelse og andre småplager.

Ta et bilde av en selv, eller hvem nå enn som er syk, hvis du ikke har et bilde så skriv navnet ditt på en lapp. Sett en lysestake med et lyseblått lys i, blått er en healende farge, lyseblått affekterer hals chakra som ofte er hvor problemet sitter under en forkjølelse. Se på lyset og si.
"Dette lyset brenner sykdom og sott ut av meg, når lyset er brent ned så er sykdommen borte."
Så lar du lyset brenne helt ned. Ting som dette pleier å fungere for meg, men om det er magi som gjør meg frisk eller placebo, det vet jeg ikke, og ikke spiller det så mye rolle bare det fungerer.

Ellers så er mat med mye hvitløk i, ja presset hvitløk ikke pulver i fra en krukke, bra for forkjølelse. Solhatt dråper fungerer bra. Appelsiner og annet med mye C vitaminer er bra å spise. Faktisk noe som både er godt og effektivt er å lage appelsinsaft toddy med honning.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:17.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia