Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 21/06-2010, 11:35
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Dine 15 minutes of fame

Jeg har alltid hatt lyst å få et sånt mini-intervju bakpå en avis. Men jeg er nok for overeksponert i media; redaktørene har lyst å slippe til andre stemmer også. De fyller opp med forsvarsadvokater, politikere og slikt. Og det er jo hyggelig for dem!

Men nå syns jeg altså forumbrukerne her burde få sin tid i rampelyset. Her er spørsmålene - svar etter hjertens lyst!

Hvilken bok har betydd mest for deg?
Er det noe du er god til som ingen andre vet om?
Hva er din dårlige miljøsamvittighet?
Hva er du mest stolt over å ha fått til?
Hva misliker du mest ved deg selv?
Hvis du fikk en helside i avisen i morgen, hva ville du fylt den med?
Hvilken nålevende person gjør deg sinna?
Hvilken film har du sett mer enn én gang?
Hva gjør du når du skeier ut?
I hvilke situasjoner tyr du til løgn?
Hvilken sak er du villig til å gå i demonstrasjonstog for?
Bør Norge inn i EU?
Hva er ditt motto?
Hvem ville du helst stått fast i heisen med?
Gammel 21/06-2010, 12:50
Sciurusaurus Rex sin avatar
Sciurusaurus Rex Sciurusaurus Rex er offline
Medlem

Standard Sv: Dine 15 minutes of fame

Man kan vel ikke være med i et offentlig forum uten å ha et snev av det å være PR-kåt, så jeg får vel tilfredsstille denne trangen i meg selv.

Det må nok bli Bibelen. Både som religiøst og historisk verk. Riktignok har jeg nok et langt mer nøkternt forhold til Bibelen enn det mange forventer av kristne, men den er utvilsomt for meg den mest betydningsfulle boken jeg har lest.

Hmmm. Jeg tror min omgangskrets er ganske klar over mine styrker. Når det gjelder folk utenfor min umiddelbare omgangskrets, er det nok ganske mye. Jeg aner egentlig ikke hvilket bilde de har av meg, det vil si, de som har en forestilling om meg uten å være en del av min umiddelbare omgangskrets.

Jeg har egentlig ikke noe særlig dårlig miljøsamvittighet. Jeg vet jo at jeg ikke er perfekt i miljøsammenheng, men jeg lever egentlig relativt nøysomt, sånn når man ser bort ifra et par samlemanier jeg har.

Det må vel bli de eksamenene jeg besto i første halvår av årsstudium i historie. I seg selv er det å bestå slike eksamener ikke en enorm bragd, men når man setter det i sammenheng med at jeg var veldig syk siste halvdel av semesteret, og at dette ikke egentlig hadde bedret seg veldig mye på eksamen (men det var ikke noe smittsomt, jeg er ikke så teit at jeg smitter 20 andre for å få tatt eksamen), så synes jeg det er ganske bra gjort å få gjennomført det.

Dette blir litt for personlig for offentlig utlevering. Så jeg får svare "ingen kommentar".

Jeg tar forbehold om at det ikke er noe krav om at det skal ha nyhetsverdi eller noe slikt : Jeg har egentlig to alternativer her som jeg synes er vanskelig å velge mellom. På den ene siden har jeg lyst til å bruke en slik mulighet til å få vist fram noe jeg synes er veldig kult. I den sammenheng, så ville jeg nok benyttet sjansen til en positiv reportasje om rollespill, som fokuserte på samholdet i en velfungerende rollespillgruppe og den positive og utviklende opplevelsen det er å spille rollespill. Samtidig er jeg stor tilhenger av dårlig humor. Om jeg kunne fått den siden man ser når man blar om fra forsiden, fylt den med et zombieansikt og satt inn teksten : "BØ! Vart du skræmd no?" så hadde jeg kost meg i lang tid framover

Jeg har en tendens til å fortere le av folk enn å bli sint av de. Men det er likevel en del som gjør meg oppriktig sinte. Du kan plukke enhver person som bruker livet sitt til å påføre andre lidelse, og han/hun vil stå på lista mi om jeg er klar over det. Jeg ønsker ikke å politisere svaret mitt mer enn det.

Mange! Den jeg har sett mest er vel Fellowship of the Ring (Ringens Brorskap). Jeg så den 9 ganger på kino, og har sett den en del ganger på DVD (men der har jeg ikke husket å telle, dessverre).

For meg å skeie ut, er å ta helt av på ting som inneholder sukker, enten det er drikke (brus) eller spiselig (godteri).

Det er ufattelig morsomt å lyve for å se om man kan få folk til å tro på helt usannsynlige ting. Jeg prøver å huske å si i fra etterpå. Ellers så tar jeg meg selv iblant i å forsøke å gjøre ting mindre ubehagelig, både for meg selv og andre.

Nå har jeg en del begrensninger som gjør at jeg neppe kommer til å gå i noe demonstrasjonstog. Hvis jeg først skulle gjort det, måtte det blitt for et budskap som har som hensikt å fremme forbrødring og fred, ikke en kampsak for en side i en konflikt.

Bør Norge inn i EU?
Helt isolert sett, vil jeg si nei. Men pga EØS-avtalen og sannsynlige konsekvenser av en evt. oppsigelse av EØS-avtalen, så er jeg egentlig relativt nøytral til det.

Hva er ditt motto?
Jeg har egentlig litt for mange prinsipper/kjepphester til at jeg kan bli enig med meg selv om et enkelt motto.

Jeg tror kanskje jeg ville valgt Penn Jillette. Tror ikke det hadde vært noe problem å få tiden til å gå da, siden han har veldig sterke meninger, og jeg er uenig med han på veldig mange punkter. Samtidig så har han en integritet rundt sitt utgangspunkt som jeg setter veldig pris på.
Svar med sitat
Gammel 21/06-2010, 13:26
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sannsynligvis "Bazar" av Tor Åge Bringsværd, siden den lærte meg at skjønnlitteratur ikke trenger å ha den oppbygningen man tror den skal. Jeg var sytten da jeg leste den, og den forandret veldig mye for meg.

Nei, det tror jeg ikke. Alt det jeg kan har vel blitt avertert på ett eller annet tidspunkt.

At jeg ikke er mer engasjert. Likegyldighet har drept flere enn rett ut ondskap har.

Jeg er lærer, og har hatt en spesialklasse i ett år nå. Jeg er stolt over å se at jeg har gjort en forskjell.

At jeg er så utålmodig og ukonsentrert.

Krasse og ubehagelige sannheter. No one shall be spared!

Siv Jensen, kanskje?

Øh, let me make a list? Neisj... Løvenes Konge, Fight Club, 5th Element. For å nevne noen.

Kjøper noe som jeg egentlig ikke trenger. Sånn som en kjole. Kjoler er noe herk, og jeg bruker kjole kanskje to ganger i året, men de ser fine ut, da.

Hvis jeg mener løgnen tjener et høyere mål.

Jeg har gått i tog både for Palestina og for Unio i streik. Jeg kan være villig til å gå i tog for mye rart så lenge jeg er i form til å gå i tog og været ikke suger.

Bør Norge inn i EU?

Jeg er ambivalent.

Hva er ditt motto?

Whatever floats your boat.

Sir Ian McKellen. Det var den første som datt ned i hodet på meg. Jeg håper han ikke får hjerteinfarkt eller noe, for da vet jeg ærlig talt ikke hva som kan skje. Jeg har ikke førstehjelpstrening selv om jeg egentlig burde hatt det. Kanskje jeg skal skaffe meg det? Jo, jeg tror det. Sir Ian McKellen.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 21/06-2010, 13:29
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

- Ringenes Herre
- å lyve
- At jeg tar bilen på butikken av og til
- Gode relasjoner til elevene mine
- Min lave moral
- Et slag for det kreative, for skrivingens (og lesingens) kunst.
- Per Sandberg
- Mange. Fire bryllup og en gravferd, Frihetens regn, Ringenes Herre.....
- Tar meg tre glass whiskey for mye
- For å redde mitt gode skinn
- Vet oppriktig talt ikke
Bør Norge inn i EU?
- Ja
Hva er ditt motto?
- "Det går nok over"
- Natalie Portman. Eller Robbie Fowler.

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 21/06-2010, 15:29
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Det er et vanskelig spørsmål. Men du spør om betydning, ikke hvilken jeg har likt, så jeg tror kanskje det må bli the Nazi Dictatorship av Ian Kershaw, som fikk meg til å interessere meg for fascisme som ideologi, og førte til at jeg senere tok master i Historie. Tror jeg.

Jeg er jævlig rå på darts. Som akademiker, avholdende og sportshater burde jeg ikke være flink i darts, men jeg er faktisk det.

Jeg tar for lange dusjer.

Utdannelsen min. Jeg kommer fra underklassebakgrunn uten akademikere i familien, jeg har mildt sagt store konsentrasjonsproblemer og alt det der, men jeg har faktisk to bachelore og en master.

At jeg misliker dumme mennesker. Samme hva slags andre egenskaper de har, om de ikke er smarte gidder jeg ikke ha noe med dem å gjøre.

Informasjon om infoanarkisme, anti-copyright og cyberrettigheter, samt hat mot DLD.

Det er mange det. Den personen som gjorde meg mest sint i går var Barrack Obama. Bush på steroider har han blitt kalt, og jeg er enig. Mannen får ikke halvparten av den negative oppmerksomheten hans forgjenger fikk, og har videreført politikken hans på en rekke punkter - som alle provoserte folk for to år siden. Obama blir bare unnskyldt. Full skjerpings.

Det er veldig mange. Den filmen jeg har sett flest ganger i mitt liv må være Star Wars (Aka episode IV eller A New Hope), Nightmare before Christmas, Hardware eller 2001.

Drikker brus på en fredag.

Siden jeg er en skrekkelig moralsk person, prøver jeg å begrense det.
Men når saker er veldig mye mer kompliserte enn jeg føler for å legge ut om, eller når jeg rett og slett virkelig har noe å skjule, så lyver jeg. Alle mennesker lyver.

Menneskerettigheter, informasjonsfrihet, fri kultur, dyrevern og pasifisme.

Bør Norge inn i EU?
Ja.

Hva er ditt motto?
Do as thou wilt shall be the whole of law. Love is the law, love under will. There is no law beyond do what thou wilt.

En laptop med trådløst nettverk, og en diger flaske vann.
Gammel 21/06-2010, 15:40
Bjørn Are sin avatar
Bjørn Are Bjørn Are er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
-Forelsker meg som regel i forfattere, ikke enkeltbøker, og så leser jeg alle bøkene av dem. En enkelt bok som har hatt mest å si for meg, er kanskje ei dinosaurbok som jeg leste fra perm til perm fra jeg var seks år til jeg var tretten.
Sitat:
nei
Sitat:
har ikke el-bil
Sitat:
familie
Sitat:
magen
Sitat:
HEMA
Sitat:
Enkeltindivider er stort sett greie å ha med å gjøre, det er værre når de opptrer i masser.
Sitat:
Bladerunner
Sitat:
Kjøper middelalderstæsj
Sitat:
Når jeg er for feig eller giddalaus til å ta en fight
Sitat:
-Foretrekker å sitte i en krok og slenge med leppa
Sitat:
Bør Norge inn i EU?
tja
Sitat:
Hva er ditt motto?
"Det skader ikke å prøve"
Sitat:
samboeren min, selvfølgelig

Sist endret av Bjørn Are; 21/06-2010 kl 15:44
Svar med sitat
Gammel 22/06-2010, 00:42
Kjellen sin avatar
Kjellen Kjellen er offline
Medlem

Den er tricky. Kanskje "Days of War, Nights of Love" av crimethinc?
Eg er litt for god til å fortelje folk om mine eigne evner, så nokon veit nok om alt eg er god til. Kuriøse evner er kanskje volleyball og jojo?
Eig ikkje samvit.
Må vere nokon av låtane eg har laga, trur eg. Tenkjer ikkje så mykje på einskildgreier som noko å vere stolt over, men meir på å leve livet på ein bra måte, og å vere stolt over dét.
Mi manglande evne til å ta sjansar, trur eg.
Uhyggjeleg vanskeleg. Kanskje eit essay frå "Days of War. Nights of Love"?
Siv Jensen. Eg blir verkeleg fylt av skremjande mengder sinne og hat når eg høyrer stemma eller ser andletet hennar.
Viktigast: Naked Gun-triologien og Robin Hood: Men in tights.
Eg "skeiar ut" både tidt og ofte, vil eg påstå, men det eg sjølv ser på som utskeiing må vere ugjennomtenkte gitarkjøp (eg angrar aldri, dog).
Eg freistar å unngå lygn, eigentleg. Trur eg heller held meg til å omgå sanninga eller formulere meg diplomatisk.
Usikker, eigentleg. Eg er litt for oppgitt med måten det politiske klimaet (og mediastyringa og -dekkinga av dette) fungerar på, og har eigentleg gitt meg med demonstrasjonstog, og fokuserar på personleg samtale og "leve-som-eksempel"-framgongsmåten for å få fram ting eg bryr meg om.
Bør Norge inn i EU?
Nei.
Hva er ditt motto?
Don't worry, be happy? Trur kanskje det.
Katy Perry, lett.

"Jeg skulle ønske jeg var deg." - Erlend S. Bruer

Litt ymse musikk
Svar med sitat
Gammel 22/06-2010, 00:47
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Kjellen Vis post
Katy Perry, lett.
Not sure she kisses boys though...
Gammel 23/06-2010, 10:34
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Dine 15 minutes of fame

Vanskelig å si, det koker vel ned til disse tre. Wicca a Guide for the Solitary Practitioner ac Scott Cunningham. Jeg brukte systemet i denne boken når jeg først begynte praktisere okkultisme gjevnelig. Dog jeg hadde praktisert før denne så var det først med denne boken det ble et system i det. Mage the Ascension 2 edition hovedboken. Dette rollespillet har virkelig affektert livet mitt på mange områder. Eye of the World av Robert Jordan. Forloveden min leste høyt for meg fra denne boken på vår første date.

Jeg er flink med sex bassert okkultisme.

Jeg er ikke noe flink til å kildesortere.

Det var en gang når jeg trente på okkulte ting at jeg virkelig kom i sonen og kunne forutsi resultatet av et terningkast gjentatte ganger men nesten ikke en eneste feil. Jeg tror vi satt en time og kastet terninger igjen og igjen og jeg gjorde to feil på flere hundre kast.

Jeg har ikke greid å ta tak i vekt problemene mine.

En informasjons artikkel om moderne okkultisme.

James Randi. Ikke så mye personen i seg selv men hvordan enkelte trangsynte bruker hans ideer til å gjøre narr av folk som ikke tror det samme som dem.

Mange, de jeg kansje har sett flest ganger er The Craft, The Matrix og Practical Magick.

Jeg kjøper meg flere bøker i kategoriene science fiction, fantasy, horror, naturterapi eller okkultisme.

For å ikke såre andre. Jeg prøver å ikke direkte lyve, men noen ganger så er det ikke så lett å si ting rett ut hvis det sårer folk å gjøre det.

Stort sett saker som omhandler folk sine rettigheter til å være seg selv. For eksempel hvis Norge prøvde å innføre hijab forbud for Muslimske kvinner i Norge så ville jeg ha gått i demostrasjons tog mot et slikt lovforslag.

Bør Norge inn i EU?

Ja, vi er jo allerede bitchene til EU via EØS avtalen. Vi kan like gjerne bli med i EU fullt ut så vi får vert med å stemme og diskutere tingene som alikevell affekterer oss.

Hva er ditt motto?

Vitenskapen trenger å finne en måte for folk å leve evig, det er for mye å lære på bare en livstid.

Merlin.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.

Sist endret av Hagazussa; 23/06-2010 kl 10:35
Svar med sitat
Gammel 25/06-2010, 10:49
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Matthijs
Men nå syns jeg altså forumbrukerne her burde få sin tid i rampelyset. Her er spørsmålene - svar etter hjertens lyst!
Du er grei, Matthijs.

Albert Camus' "Den fremmede", følelsen av å ikke være alene.

Nei, men ingen vet vel alle områdene jeg har litt ferdighet i.

At jeg ikke forklarer naboene hvorfor de må kildesortere eller at det ikke er noe
triks å bruke kildesorteringsposene til restavfall.

Venter fortsatt.

Meg selv.

En artikkel om fotballens poesi og skjønnhet og gråtende klovner.

Mange.

Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark.

Gjør noe jeg har lyst til, uten spesiell omtanke for andre.

Morsomheter, med pedagogstemmen som innbyr til livets hemmelighet.
"Visste du at rågjengeri er den tredje mest vanlige dødsårsaken i Tyske byer?"

Retten til å gå i demonstrasjonstog.

Bør Norge inn i EU?

Avhenger av motivasjonen. For min del nei.

Hva er ditt motto?

Gode gjerninger forblir ikke ustraffet.

Erik Andersen? ... det hadde vel vært hyggeligst å stå fast med Nina Persson.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:27.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia