Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 19/04-2011, 05:18
Kalender.Ken sin avatar
Kalender.Ken Kalender.Ken er offline
Medlem

Standard Den store internett sluken

Gmail er ikke nødvendigvis en god editor for tekst.

Ett trykk på discard knappen (den som er rett ved siden av send) og ditt vordene mesterverk blir umiddelbart fortapt.

Eneste måte å få den tilbake på er ved å finne den lille "retrieve discarded email" knappen som ligger skjult i interface'en. Skulle du gjøre det naturlige å trykke "Tilbake" i browseren.. vel så er meldingen OG 'retrieve...' knappen borte for alltid.

Takk google. Dere får til alt. Bare ikke dette.

AAAAARGH.

-k
Svar med sitat
Gammel 19/04-2011, 08:24
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard Sv: Den store internett sluken

Sitat:
Opprinnelig postet av Kalender.Ken Vis post
Gmail er ikke nødvendigvis en god editor for tekst.

Ett trykk på discard knappen (den som er rett ved siden av send) ...
Hos meg er det en 'save now' knapp mellom send og discard. Meeen... det var el kanskje ikke til noe hjelp...

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 19/04-2011, 09:52
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Også hvis jeg trykker discard får jeg opp en prompt som sier "er du sikker? Ja/nei"-type ting. Men gjort er gjort og elg er elg.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 19/04-2011, 10:06
Kalender.Ken sin avatar
Medlem

Arrrr...

Jeg er gammel PC mann så jeg pleier være hard på å ta backups. (almost compulsive come to think of it) Denne gangen var det bare en eventyr draft som også inneholdt mye av "lekser lært" fra Holmcon-- mye skriblerier egentlig. Uansett som en 'draft' var det ikke noe jeg stressa så voldsomt med. Regna med at google hadde en litt mer robust ordning.

Det later til at det er slik i gmail at om meldingen ikke er en del av en 'samtale'; dvs meldinger har blitt sent frem og tilbake-- vel så har man ingen sikkerhetsnett.

Feilen ligger helt og holdent på min siden. Men FORBANNET plagsom user interface fra noen som er såpass mye skillz som google. Assumption is the mother of all f*ckups.

Sikkert flere som har vært ute får sånt though. (varmer ett bitter hjerte)

-k
Svar med sitat
Gammel 19/04-2011, 10:20
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Da samboeren min ble utsatt for det samme lærte jeg henne å bruke sånne ting som teksteditorer - i verste fall notepad. Hva med google docs? *gni det inn*
Gammel 20/04-2011, 01:01
Kalender.Ken sin avatar
Medlem

As it would happen så er jeg notepad ninja. Fant akkurat en tidligere backup av det tapte dokumentet i en txt fil også. Har utallige txt filer på bok fordelt over laptop og stasjonær PC fra flere år tilbake.

Er bare slik at jeg jobber over flere PCer i løpet av en dag (ofte på jobb også) og da er gmail rask, effektiv, og alltid tilgjengelig. Google Documents funker bra, men jeg opplever ofte dårlig ytelse fra jobb-konsoller. Voldsomt irriterende når man bare vil få ned noen ord der og da!

-k
Svar med sitat
Gammel 25/04-2011, 08:03
Obiken sin avatar
Obiken Obiken er offline
Medlem

Ser ut for meg at det er temaet man bruker som bestemmer om man har Save now -knapp mellom send og discard. Jeg kan greit lage meg en melding uten mottaker og lagre den for seinere henting.
Svar med sitat
Gammel 29/06-2011, 19:40
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Den store internett sluken

Hos meg så saver Gmailen min hvert så så mange sekunder så jeg tror aldri jeg har mistet noe annet enn hva jeg har greid å skrive på de X sekundene som går mellom at den saver, i tilegg så kan man save manuelt. Gmail er vel ikke den beste programvaren for å skrive lange tekster i, men jeg har ikke hatt noe problemer med å miste text, det er gjerne på forumet jeg gjør slikt. Jeg tror det finnes instillinger på gemail for hvor ofte det saver og da kan du finne igjen utkastet ditt i kladde folderen.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:52.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia