Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 4/07-2011, 14:39
Skogvokteren sin avatar
Skogvokteren Skogvokteren er offline
Medlem

Standard POD av pdf.

Jeg har sett at flere sider tilbyr pod av egne verk. Men er det noen som vet om steder der jeg kan få POD av pdf jeg enten har kjøpt eller som er gratis tilgjengelige på nett slik at jeg kunne fått en bok av det.
Svar med sitat
Gammel 4/07-2011, 16:01
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Standard Sv: POD av pdf.

Hvis du spør om tilatelse kan du kanskje få det trykt opp gjennom lulu.com.. men tviler sterkt.

Eneste mulighet er å ta med pdf til et boktrykkeri her, vet at det er minst et i Oslo. Andre mulighet er en kopibutikk og få høykvalitets spiralbinding og print på begge sider - men begge valg vil bli dyrt....

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 4/07-2011, 16:06
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: POD av pdf.

Jeg har lurt på dette selv, jeg har blandt annet lyst til å bare få trykket opp en POD bare til meg og gruppen med spille logger, karakter informasjon og så videre, ha det som en litt tradisjon at når vi er ferdig med en kampanje så lager vi en POD av det som kan stå i hyllen som et momento og som kan leses om noen år og gi gode minner fra spillingen og inspirasjon til fremtidige spillinger, men jeg vet ikke helt om det er lov å gjøre slikt.

Enda mer usikker på om det er lov er å lage en POD av noe man har kjøpt, jeg slkjønner at man ikke kan trykke opp flere eksemplarer, men jeg synes det burde være lov at hvis jeg for eksempel kjøper Witches and Pagans et supplement til Sorcerer's Crusade at jeg får det trykket, bare til meg, jeg mener det er lov hvis jeg sliter ut en pocket bok for eksempel å gå til en bokbinder å få boken bundet skikkelig igjen, så hvorfor ikke få trykket noe, bare til seg selv? Alikevell hva jeg synes burde være lov eller ikke så er jeg ikke sikker på om det er det.

Sitat:
Eneste mulighet er å ta med pdf til et boktrykkeri her, vet at det er minst et i Oslo. Andre mulighet er en kopibutikk og få høykvalitets spiralbinding og print på begge sider - men begge valg vil bli dyrt....
Kan man gjøre det? Få en PDF trykket opp på et boktrykkeri? Ja det blir dyrt men med for eksempel Witches and Pagans som er en av de få tingene jeg ikke har i hyllen til Mage the Ascension siden det aldri kom en fysisk bok så spiller det ikke så mye rolle hva det koster, jeg får heller spise nudler noen uker.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.

Sist endret av Hagazussa; 4/07-2011 kl 16:08
Svar med sitat
Gammel 4/07-2011, 17:24
omega1no sin avatar
Medlem

Standard Sv: Re: POD av pdf.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hagazussa Vis post
Jeg har lurt på dette selv, jeg har blandt annet lyst til å bare få trykket opp en POD bare til meg og gruppen med spille logger, karakter informasjon og så videre, ha det som en litt tradisjon at når vi er ferdig med en kampanje så lager vi en POD av det som kan stå i hyllen som et momento og som kan leses om noen år og gi gode minner fra spillingen og inspirasjon til fremtidige spillinger, men jeg vet ikke helt om det er lov å gjøre slikt.

Enda mer usikker på om det er lov er å lage en POD av noe man har kjøpt, jeg slkjønner at man ikke kan trykke opp flere eksemplarer, men jeg synes det burde være lov at hvis jeg for eksempel kjøper Witches and Pagans et supplement til Sorcerer's Crusade at jeg får det trykket, bare til meg, jeg mener det er lov hvis jeg sliter ut en pocket bok for eksempel å gå til en bokbinder å få boken bundet skikkelig igjen, så hvorfor ikke få trykket noe, bare til seg selv? Alikevell hva jeg synes burde være lov eller ikke så er jeg ikke sikker på om det er det.

Kan man gjøre det? Få en PDF trykket opp på et boktrykkeri? Ja det blir dyrt men med for eksempel Witches and Pagans som er en av de få tingene jeg ikke har i hyllen til Mage the Ascension siden det aldri kom en fysisk bok så spiller det ikke så mye rolle hva det koster, jeg får heller spise nudler noen uker.
Dine egene ting, helt fint på lulu - for Witches and Pagens, har du en kvittering eller et bevis på eierskap av pdf'en (mulig tilatelse av forfatter/selskap) så skal det gå.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 4/07-2011, 18:17
Hagazussa sin avatar
Medlem

Ok takk for informasjonen, hvis jeg fremdeles har den kvitteringen så er den begravet lagt nede i gamle hardisker på tidligere PCer.

Hva med hos en bokbinder, hva trenger mann for å få noe trykket opp der?
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 5/07-2011, 07:59
omega1no sin avatar
Medlem

Standard Sv: Re: POD av pdf.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hagazussa Vis post
Ok takk for informasjonen, hvis jeg fremdeles har den kvitteringen så er den begravet lagt nede i gamle hardisker på tidligere PCer.

Hva med hos en bokbinder, hva trenger mann for å få noe trykket opp der?
Igjen, pdf med bevis på eierskap - vannmerker i hjørnet av boken med navn og kjøpenr bør holde.
Vet at flere i utlandet har fått nei selv med bevis, noe som er merkelig.

Drivethrough har i allefall i retningslinjene at alle kunder har lov til å printe ut et eksemplar av ebøkene de kjøper (kan jo ikke sjekkes da men...) - dette omfatter også til å få den trykket opp profesjonelt.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 5/07-2011, 08:21
Hagazussa sin avatar
Medlem

Det høres bra ut, hvis jeg ikke finner kvitteringen kan jeg alltids kjøpe Witches of Pagans igjen fra Drive Through siden jeg skaffet boken stort sett så fort den var utgitt så det er en stund siden, men det koster ikke så mye å skaffe den på Drive Through så. Men jeg vet ikke om jeg skal vente litt og se om de lager et POD tilbud på denne alla noen av de nyere White Wolf bøkene siden jeg er veldig fornøyd med den Requiem på 80 tallet boken, den er flott trykket opp.

Foresen hva med å slå sammen ting. White Wolf har kommet med en del småting, som for eksempel de reglene for å gjøre Masquerade til Requiem of en del annet som ikke er store nok til en bok for seg selv, kan man kjøpe disse og få flere av dem trykket opp samlet i en bok?
Svar med sitat
Gammel 5/07-2011, 08:36
omega1no sin avatar
Medlem

Standard Sv: POD av pdf.

Igjen, det skal gå helt fint det bryter ikke noe retningslinjer.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 5/07-2011, 15:15
Hagazussa sin avatar
Medlem

Ok takker for informasjonen, da skal jeg nok få gjort dette om ikke alt for lenge, jeg liker å ha ting fysisk i hyllene mine heller enn å lese det på en skjerm.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:36.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia