Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29/12-2011, 19:28
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Standard Sv: Hva leser du nå?

Sitat:
Opprinnelig postet av krhip Vis post
Jeg er ikke så glad i tomhet i bøker. Jeg liker bøker som er så meningstette og komprimerte at du får vondt i kognisjonsevnen av dem.

Jeg gir opp dette åpenhetsprosjektet mitt og legger fra meg Murakami jeg, men jeg holder meg til en landsmann av ham og fortsetter på Mishimafetishen min med bok to i Sea of Fertility. http://en.wikipedia.org/wiki/Runaway_Horses

Forøvrig, og jeg beklager på forhånd, men jeg klarer ikke undertrykke pedanten i meg. Det er noen ting jeg bare får helt fnatt av å se folk skrive. Jeg er tross alt bibliotekar. Altså:

Det heter trilogi på norsk, eller trilogy på engelsk. Det er bare én eneste 'o' i det ordet.

Jada, jada, jeg er klar over at alle gjør feil. Inkludert meg, men jeg får helt spasmer når folk skriver triologi.
Jadajada, blir en del slike når man skriver fra smart tlf -bruk heller kreftene med å anbefale gode bøker

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 29/12-2011, 19:44
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av omega1no Vis post
Da får jeg lese The Passage etter The Strain, siden det er en trilogy den også og de to neste ikke er ferdig kan den vente.
The Passage, altså den første boka (som jeg har lest) står faktisk relativt godt på egne bein også. Selv om man aner en fortsettelse.

Sitat:
Opprinnelig postet av krhip
Jeg er ikke så glad i tomhet i bøker. Jeg liker bøker som er så meningstette og komprimerte at du får vondt i kognisjonsevnen av dem.
Bøker kan jo være meningstette selv om den meninga ikke står i spesifikk detalj. Jeg trenger ofte ikke en forfatter til å forklare meg hva meningen med bøkene hans/hennes er.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 29/12-2011, 23:52
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Bøker kan jo være meningstette selv om den meninga ikke står i spesifikk detalj. Jeg trenger ofte ikke en forfatter til å forklare meg hva meningen med bøkene hans/hennes er.
Det er jeg enig i. Best liker jeg bøker jeg ikke forstår så godt, og som forfatteren heller ikke forstår helt. Som regel ihvertfall. Mishima representerer et sterkt unntak der. (Når det gjelder den intensjonelle feilslutningen er det noe av det verste jeg vet. Hva slags mening forfatteren legger i en bok er egentlig helt irrelevant for den meningen boken formidler.)
Gammel 13/01-2012, 10:05
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Ole Peder Giæver Vis post
Anbefalt?
Ja, blir nok nødt til å anbefale The Great Gatsby.
Den overrasket meg litt ved å ikke være en sånn historie som jeg hadde forventet, den var liksom ikke så storslagen og grand i omfanget som jeg hadde lagd meg forventinger om. Det var liksom et smalere fokus og omhandlet færre personer enn jeg hadde sett for meg.
Men han skriver jo godt da. Språket er rikt og spankulerende samtidig som det er konsist.
Jeg tror det er en historie som kan leses på mange plan, jeg sliter ofte med å få med meg sånt, men det er liksom samfunns/klasse-kritikk samtidig som det er en kjærlighetshistorie på et vis og la di da. Ja... vil ikke si for mye.

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 13/01-2012, 16:49
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Leser første bok i The Strain triologien, og må si den finner jeg utrolig spennende!

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 13/01-2012, 17:53
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Den var bedre enn oppfølgeren.

Jeg leser Levi Henriksens Snø skal falle over snø som har falt. Så langt, så godt, selv om det er litt "typete".

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 14/01-2012, 14:20
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

FTW. Cory Doctorow. Online-spill, kapitalismekritikk, globalisering, virtual currency, sjølorganisering, anarki og sånt.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 14/01-2012 kl 14:21
Svar med sitat
Gammel 14/01-2012, 15:50
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Doctorows "Down and Out in Disneyland" har jo vært en viktig inspirasjonskilde til bl.a Freemarket for sin "+1"baserte økonomi. Har bare lest den og "Someone comes to town..." fikk aldri ordentlig begynt på "Eastern Standard Tribe" men da den kom føltes det veldig som om jeg levde i den. Nå lever jeg mer i CETribe som de fleste andre her i landet.
Gammel 14/01-2012, 20:49
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Har nå, basert på overstående anbefalinger, lastet ned tre av Doctorows romaner, og gleder meg til å konsumere dem på kindle'n.

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica

Sist endret av Njordi; 15/01-2012 kl 12:42
Svar med sitat
Gammel 15/01-2012, 12:30
Magnar Müller sin avatar
Magnar Müller Magnar Müller er offline
A new hope!

Standard Re: Hva leser du nå?

Jeg har nettopp lest ferdig Makers av Doctorow, minus epilogen, for jeg ga fullstendig faen i etterspillet til en fullstendig uinteressant historie med fullstendig uinteressante figurer. Kjøpte boka for å ha noe å lese på kveldene i Afrika denne jula og den skuffa virkelig. Samtidig som jeg slet meg gjennom den så jeg andre, blant annet Ole Peder, hylle forfatteren som den neste Gibson og bøkene hans som det neste cyberpunk og jeg bare satt og tenkte "Hæ? Snakker vi om samme forfatter her?". Men jeg skal gi FTW og Little Brother en sjanse allikevel. Ihvertfall FTW. Om ikke det funker tror jeg jeg avskriver Doctorow for all overskuelig fremtid.
Sist redigert av Magnar Müller; 1/04-2008 at 19:07.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:56.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia