Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 25/01-2012, 18:55
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Standard Hva trigger din Nerdrage?

Jeg tror mange av oss har et eller annet som trigger nerdrage, selv om vi alle er enige om at nerdrage er ganske teit. Jeg har et distansert og uhøytidelig forhold til min egen, men den er der likevel.

Det er to ting som trigger min, og får meg til å si irrasjonelle ting:
1) Folk som synes de nye Star Wars-filmene har livets rett, eller som ikke mener at de ubesudlede originalfilmene er bedre enn de digitale nyversjonene.
2) Folk som omtaler Star Trek The Next Generation som Star Trek, eller synes TNG er bedre enn TOS. (Jeg har enda ikke truffet noen som liker Star Trek Enterprise, men om de finnes så tror jeg de ville trigget Homicidal Nerd Rage).

Jeg vet det er teit, men det skjer likevel.

Hva med deg?

Eller er du en av dem som lissom ikke har nerdrage?
Gammel 25/01-2012, 20:06
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: Hva trigger din Nerdrage?

Hahaha! Jeg trigger dine rages! (Jeg synes ikke de nye SW-filmene er så topp, da.)

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 25/01-2012, 20:06
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Jeg hørte på Ekko på P2 idag, hvor de tok for seg Star Wars (faktisk). Men det var en meget lemfeldig gjennomgang av historien i filmene som ble gitt av en bimbo ved navn Melody (faktisk), som greide å kile meg ganske bra på nerdrage muskelen. Hun nevnte bl.a. den lille, morsomme roboten D2R2
Ikke det at jeg ville giddet å skrive inn til nrk for noe sånt, men jeg fikk lyst.

Men av og til gjør det litt vondt når mine kjære, sære og hardt erværvede subkulturelle preferanser blir mainstream.

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 25/01-2012, 20:11
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Jeg blir ganske rasende av folk som er nedlatende til meg når jeg snakker om hobbyene mine. At folk misforstår, kan jeg skjønne. Men jeg hadde en kollega som spurte hva jeg gjorde på fritida, og da jeg sa rollespill, så sa han "Åja, det drev jeg også med... på barneskolen." Med underteksten "dette er ikke noe voksne holder på med". Da ble jeg provosert.

Svar med sitat
Gammel 25/01-2012, 20:27
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Folk som uttaler seg med skråsikkerhet om ting de har begrenset peiling på / ikke har giddet å researche. Forbeholdsløshet og mangel på nyanser generelt. Særlig hvis avsender har makt/status/autoritet/myndighet. Og SÆRLIG hvis denne makt/status/autoritet/myndighet er over meg.

Jfr. Raymond Johansens gjentatte MONGO utspill om at "det er vel en en grei spilleregel vi alle kan være enige om at man har et ansvar, ikke bare for hva vi sier [enig], men også for hvordan det oppfattes [NEEEEEEI!!! EPIC FAIL!! Sov du i exfac/exphil-timene? Få Ap til å påspandere deg et lynkurs i hermeneutikk, hva som helst. Det er ikke sånn kommunikasjon fungerer i et borgerlig, liberalt demokrati. Korporatative, autoritære fuc... mblgrmlml]

Se, nå fikk du meg til å nerdrage bare ved å spørre om det.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 25/01-2012 kl 20:28
Svar med sitat
Gammel 25/01-2012, 21:16
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Personlig synes jeg hermeneutikk og tolkningsteori burde være obligatorisk på videregående. Jeg blir også helt sprø når påstått oppegående folk ikke forstår helt elementære ting.... Også styrer de verden også gitt....
Gammel 25/01-2012, 21:18
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Hahaha! Jeg trigger dine rages! (Jeg synes ikke de nye SW-filmene er så topp, da.)
Det er godt man har litt distanse til sin egen nerdrage. Jeg er glad jeg ikke er 15 år lenger, da sånne ting faktisk var alvor (men da hadde ikke Lucas ødelagt verket sitt enda, og nesten ingen hadde hørt om Star Trek her i landet.)
Gammel 26/01-2012, 09:04
hobgoblin hobgoblin er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Jeg blir ganske rasende av folk som er nedlatende til meg når jeg snakker om hobbyene mine. At folk misforstår, kan jeg skjønne. Men jeg hadde en kollega som spurte hva jeg gjorde på fritida, og da jeg sa rollespill, så sa han "Åja, det drev jeg også med... på barneskolen." Med underteksten "dette er ikke noe voksne holder på med". Da ble jeg provosert.
Kan være han misforsto, siden rollespill blir også benyttet som merkelapp på ting som "Per later som han står i kassa, pål later som han skal kjøpe en vare".
Svar med sitat
Gammel 26/01-2012, 12:43
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av hobgoblin Vis post
Kan være han misforsto, siden rollespill blir også benyttet som merkelapp på ting som "Per later som han står i kassa, pål later som han skal kjøpe en vare".
For å klarifisere: Han misforsto overhodet ikke, det jeg gjenga her var bare et utsnitt av en lengre samtale.

Sist endret av Gru; 26/01-2012 kl 12:43
Svar med sitat
Gammel 26/01-2012, 13:18
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Når folk som ikke er nerder bruker ordet "nerd". Det liker jeg faktisk veldig dårlig.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:36.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia