Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 2/03-2012, 13:32
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Standard Brettspill om Stortinget

Jeg har visst begynt å mekke et brettspill om Stortinget. Skal skisse litt i helgen mens dere drikker dere fulle og har gruppesex og spiller rollespill i Holmcon. (Jeg skal ikke til Grimstad likevel.)

Det er et tostadiers spill.

Første stadium handler om å vinne valget (veldig abstrahert og forenklet) og danne regjering. Man får poeng for å delta i eller støtte en regjering.
Andre stadium, som er hovedbiten av spillet handler om å vinne flertall for sakene sine i Stortinget. Det er syv runder med forslag og avstemninger i hver Stortingsperiode.
Før man starter spillet trekker man kort som sier hvilken posisjon man skal forsøke å få gjennomslag for i hver runde, og forhandler med de andre partiene om saken. 2 poeng for fullt gjennomslag, 1 poeng for delvis gjennomslag.

Den som har flest poeng tilslutt vinner.

Spillet ser ut til å bli en blanding av Monopol og Diplomacy, med forhandlinger på gangen, littegranne ressursfordeling og med sjansekort som kan påvirke gangen (representanter som skifter parti underveis, fristilte mandater, mistillitsforslag osv).

Jeg skal poste mer siden.
Gammel 2/03-2012, 14:09
Magnus Jakobsson sin avatar
Magnus Jakobsson Magnus Jakobsson er offline
Medlem

Standard Sv: Brettspill om Stortinget

Jeg synes det høres morsomt ut!

Hvis du skal pønske på spill i helgen, hvorfor ikke gjøre det i Holmestrand?

Svar med sitat
Gammel 2/03-2012, 14:10
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Jeg skulle egentlig vært i Grimstad denne helgen, men det ble avlyst, og nå blir det litt kort varsel - spesielt for min stakkars sykemeldte samboer som da blir alene.
Gammel 7/03-2012, 14:30
Maleficium Maleficium er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av krhip Vis post
Jeg skulle egentlig vært i Grimstad denne helgen, men det ble avlyst, og nå blir det litt kort varsel - spesielt for min stakkars sykemeldte samboer som da blir alene.
Ville hun ikke vært alene om du var i Grimstad?

Spillet høres fett ut, Diplomacy er liksom litt kjedlig når du er støkk med et lusent Europakart. "First vi take Løvebakken"
Svar med sitat
Gammel 7/03-2012, 14:37
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Maleficium Vis post
Ville hun ikke vært alene om du var i Grimstad?

Spillet høres fett ut, Diplomacy er liksom litt kjedlig når du er støkk med et lusent Europakart. "First vi take Løvebakken"
Nei, hun skulle være med til Grimstad, men fordi hun ikke kunne så tar vi det en annen gang.

Jeg er klar til å fortelle litt mer om spillet etter denne uken. Grunnstammen er klar, men noen ting må hamres ut før det er klart til å pirkes i stykker og renses av nerdeilden som vil høyne det opp til neste nivå!
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:11.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia