Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Stengt tråd

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 16/02-2004, 15:43
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard

Hvem er du?
-- et bli-kjent eksperiment --
-- dypdykk i forumrollene --

Navn:
Alder:
Heimstavn:
Hva driver du med:
Hva spiller du:
Hvorfor spiller du:
Personlig gjenstand:
Hva var den siste boken du leste?:

(Dette dypt eksistensielle spørsmålet viste seg voldsomt populært på salige n.f.s.r, så jeg tenkte å freiste igjen.)
Gammel 16/02-2004, 15:52
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard

Navn: Ole Peder Giæver
Alder: 23
Heimstavn: Oslo
Hva driver du med: For tiden studerer jeg journalistikk på Høgskolen i Oslo. Jeg skriver rollespillet "Itras by" sammen med Martin Bull Gudmundsen, bidrar jevnlig til Imagonem, og freelancer litt i studentavisen Universitas. Mer: http://giaever.com/op
Hva spiller du: Itras by: Surrealistisk urbanfabel, Draug: Asbjørnsen & Moe-rollespillet, Shadowrun: gamlisrollespill.
Hvorfor spiller du: For å ha det gøy sammen med venner. *
Personlig gjenstand: Oppblåsbar "Sauron Pleasure Kit" (TM)
Hva var den siste boken du leste? Pattern recognition av William Gibson.

* og for å skape storslagen kunst! Rollespillets øvelse i kollektiv visualisering avføder nye virkeligheter. Vi får oppleve følelsesladde situasjoner i andre verdener, og andre ting vi ellers aldri ville blitt til del. Spillsituasjonen torpederer oss med bisarr symbolikk vi kun griper på et underbevisst nivå. Spillene inviterer oss til andres hoder, lar oss utforske myriaden av selv, og være Gud for en kveld: rollespill er magi.
Gammel 16/02-2004, 16:40
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard

Navn: Maja Kvendseth
Alder: 24 i år
Heimstavn: Trondheim
Hva driver du med: Studerer til å bli lærer på HiST-ALT (allmennlærerutdanninga), skriver rollespillsettinger, lager LAIV http://www.laiv.org/ , spiller rollespill *duh*, står i helsekø.
Hva spiller du: Horror in Space: Dårlig navn på en hjemmelaget og egen-GM'et setting som handler om jordboere som har kolonisert en annen planet, Angel: Uhøytidelig TV-drama-rollespill i the City of Angels, Call of Cthulhu: Skrekk og angst i gamle dager, D&D Forgotten Realms: Drama i d20 (gisp! Er det mulig!?), og dessuten disse spillene som ikke har blitt spilt på en stund - Fading Suns: Fantasy in space. Nuff said, 7th Sea: Swashbucling og drama på høyt plan, Draug: Norsk mytebasert spill som kan handle om hva som helst, kun begrenset av fantasien (og tilgangen på historisk bakgrunnsinfo), Star Wars d20: Space Opera!
Hvorfor spiller du: For å ha det gøy sammen med venner.*
Personlig gjenstand: Personlig? Gjenstand?
Hva var den siste boken du leste? Pitbull-Terje går amok. Tro det eller ei. Den står på pensum.

* Jeg tillater meg å herme etter denne trenden med knøttliten skrift i fotnotene. Håper jeg blir tilgitt. Jeg er enig med forrige poster Ole Peder i alt han skrev på denne plassen. Jeg mener dessuten også at en liten virkelighetsflukt aldri har skadet noen. Det som virkelig er farlig, er når folk begynner å flykte til virkeligheten... Da har det skjedd noe fundamentalt galt. Min mor pleier å spørre meg om vi rollespillere ikke blir isolerte fra virkeligheten ved å sitte sånn og late som om vi er noen andre enn vi er. Svaret mitt er nei. Hvorfor skal det være mindre sosialt å sitte og snakke med hverandre i en rollesituasjon, mens det er helt ok å ignorere hverandre fordi man ser på TV? Rollespill er en undervurdert sosial fellesaktivitet som krever hver persons fulle oppmerksomhet og bidrar til å styrke konsentrasjonen og innlevelsesevnen. Fortell meg gjerne hva som ikke er viktig med det!

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere

Sist endret av Gru; 13/11-2004 kl 09:55
Gammel 16/02-2004, 18:21
Leif Kjønnøy Leif Kjønnøy er offline
Medlem

Standard

Navn: Leif Kjønnøy.
Alder: Elder nerd (dvs. 31)
Heimstavn: Nordmøre opprinnelig, Trondheim siste ørten år.
Hva driver du med: Profesjonell nerd (datanisse). Studerer historie og klassiske fag (middelalderlatin dette semesteret) på fritida. Stresser ned ved hjelp av å slå og sparke folk i organiserte og vennskapelige former.
Hva spiller du: For tida Hârnmaster og litt Unknown Armies. Ellers går det ofte i GURPS, Call of Cthulhu, og en del d20-greier.
Hvorfor spiller du: Fordi jeg bare må.
Personlig gjenstand: Discman og en haug CDer med tvilsomt innhold.
Hva var den siste boken du leste?: Last Call av Tim Powers. Nei vent litt, det var visst Hardcase av Dan Simmons. Eller blander jeg sammen rekkefølgen igjen?
Gammel 16/02-2004, 18:21
Ole Ole er offline
Medlem

Standard

Navn:Ole Bergesen
Alder: Slutten av tyve-årene.
Heimstavn: Stavanger
Hva driver du med:Studerer jus/jobber.
Hva spiller du: Ars Magica, hjemmelaget SF, brettspill. Har prøvd det meste.
Hvorfor spiller du: For å ha det gøy*.
Personlig gjenstand: Ingen kommentar.
Hva var den siste boken du leste?: Do androids dream of electric sheep? (Filmen er bedre...)
For følelsen av makt, sjansen til å oppleve ting utenom det vanlige sammen med kjente, teste meg selv, gleden av å være utøvende kunstner.
Gammel 16/02-2004, 18:34
Sciurusaurus Rex sin avatar
Sciurusaurus Rex Sciurusaurus Rex er offline
Medlem

Standard

Navn: Håkon Skappel
Alder: 23,6 år
Heimstavn: Kristiansand
Hva driver du med: Studerer historie. På fritiden sysler jeg med div. rollespill-relaterte prosjekter (for tiden to stykker, det ene er å lage et norsk fantasy/horror rollespill-system, det andre er å utarbeide en vampyrlaiv-kampanje i Kristiansand)
Hva spiller du: For tiden er jeg strengt tatt ikke spiller i noe, men leder D&D. Hvis vi ser i løpet av det siste året, så spiller jeg D&D, Werewolf og Vampire, samt leder også Werewolf.
Hvorfor spiller du: Fordi jeg synes rollespill er utrolig givende, jeg får ha det morro mens jeg utforsker mitt eget og andres sinn, samt at det er en grei måte å samle venneflokken på, siden vi er rollespillere
Personlig gjenstand: Lightere. Så mange som mulig. Og lightergass.
Hva var den siste boken du leste?: Robert Jordan - Crossroads of Twilight (mer pliktlesing enn frivillig, men serien begynner faktisk å bli verdt å lese igjen, etter at bok 4 - 8 var fælt)
Gammel 16/02-2004, 19:48
deeweef deeweef er offline
Medlem

Standard

Navn: Dag Fossmo
Alder: 29
Heimstavn: Oslo (før det Trondheim og Skien)
Hva driver du med: Programmering og sånt. Fikler med rollespill.net, skriver litt for Shadowrun og er familiemann.
Hva spiller du: Shadowrun, Warhammer FRP og Call of Cthulhu. Blitt fint lite spilling det siste året, men har ambisjoner om å ta det opp igjen.
Hvorfor spiller du: For å ha en unnskyldning til å drikke mye Cola.
Personlig gjenstand: høh høh, han sa 'gjenstand', høh høh
Hva var den siste boken du leste?: Den siste jeg bynnte på var 'Timeline' (Michael Crichton), og den siste jeg avslutta var Cryptonomicon (Neal Stephenson)
Gammel 16/02-2004, 20:14
Inq. Hawk Inq. Hawk er offline
Medlem

Standard

Navn: Jonas Kristoffer Lassen
Alder: snart 24
Heimstavn: Haslum i Bærum
Hva driver du med: Kirketjener/Vaktmester/Barnehageonkel. På fritiden driver jeg med blankvåpenkamp, laiv og røde kors...
Hva spiller du: Vampire og Exalted er det jeg spilte sist, men jeg har spilt mye Call of Cthulhu, Elric og Cyberpunk.
Hvorfor spiller du: Fordi da kan leke i litteraturens mangfoldige verdener.... Jeg kan leke i en sammenheng hvor samfunnet ikke stempler meg som raring, og sender meg på skumle institusjoner....
Personlig gjenstand: En stor feit bok jeg ikke har lest før.
Hva var den siste boken du leste?: Den siste boken jeg leste var bok 1 i White Wolf sin Gehenna serie (den som handler om vampyrer), husker ikke hvem som skrev den.... Den er bra, og gav meg en fin leseropplevelse.... Men jeg kommer nok ikke til å spille i en Gehenna setting.....
Gammel 16/02-2004, 22:10
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard

Navn: Tomas HV Mørkrid
Alder: 41
Heimstavn: Oslo
Hva driver du med: skriver rollespill og roman, og lager kurs, og ser på video, og spiller fotball, og...
Hva spiller du: Fabula (Piratene, Sirkus, Ormens Tideverv), Warhammer, brettspill (Settlers, Robo Rally, ++), dataspill (EU, Civ og Warlords)
Hvorfor spiller du: gammel vane, moro, spennende, sosialt
Personlig gjenstand: penal, papir og rollespillmappene mine
Hva var den siste boken du leste?: "Monstrous Regiment" (Pratchett) - beklageligvis blekner alle slike krigsparodier ved siden av Vainö Linna's "Ukjent soldat", så for en gangs skyld holdt ikke Pratchett mål. "Ukjent soldat" er da også en eksepsjonell bok, full av kald komikk og tragedie fra den Finske vinterkrigen. Må lese den igjen snart!
Gammel 16/02-2004, 22:11
Sola^ sin avatar
Sola^ Sola^ er offline
Medlem

Standard

Navn: Solveig Eriksen
Alder: 20
Heimstavn: Kristiansand
Hva driver du med: Studerer engelsk årsstudium (later som iallfall), leser litt fantasy, syr litt, strikker litt, koper litt, ser litt på tv...ja...litt av kvart...
Hva spiller du: baryton, men har spelt tuba, piano, fotball og volleyball(ahaha). Speler for tida D&D. har spelt bittegranne warhammer rpg.
Hvorfor spiller du: moro, spise masse godterier, henge med folk.
Personlig gjenstand: symaskin
Hva var den siste boken du leste?: Wandering fire, Guy Gavriel Kay (holder på med the Fionavar tapestry).
Stengt tråd

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Hvor legger du mest vekt når du lager en verden Regnbue Spillskaping 14 13/06-2004 21:05
Hvem spiser hvem til frokost? Nemerath Andre diskusjoner 170 3/03-2004 09:20
Hvem er avataren min...? Exar Andre diskusjoner 10 29/02-2004 20:58

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:39.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia