Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 7/05-2004, 11:32
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gandalv
jo,klart.. en hver teknikk avhenger av at du er kjapp og sterk....kjappere enn motstanderen...
Med andre ord er nøkkelen til seier å være kjappere en motstanderen? Men det var ikke poenget mitt. Når dere nevner spesifikke teknikker, kan dere og beskrive hvordan den utføres, så vi som ikke trener samme kampsporten fortsatt kan henge med i tråden? Ellers må vi ha en egen tråd for hver kampsport.

Edit: Fordømt siteringsfeil.
I'm the truth from which you run, I'm the silencing machine,
I'm the end of all youre dreams.
Svar med sitat
Gammel 10/05-2004, 09:14
Tittan sin avatar
Tittan Tittan er offline
Medlem

Standard

Naeryo Chagi - Axe kick på engelsk. Du står i en kampstilling, løfter foten "rett opp" og trekker den ned mot bakken, kneet skal være strak og du skal treffe med hælen som en øks(i f.eks. kragebeinet). Dette sparket benyttes også til å sparke bort guarden til motstanderen din, slik at du kan gå inn med hendene for enten å slå eller legge vedkommende i bakken.

Håper dette i alle fall forklarer Naeryo Chagi
Svar med sitat
Gammel 10/05-2004, 09:38
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard

Ahh! Det satt ting inn i lys (fikk tre forskjellige teknikker når jeg søkte på google...)!

Men har ikke denne teknikken ett par svakheter som en dyktig motstander kan utnytte? Tenkerr spesifikt på om motstanderen kommer inn etter du har løftet foten men før du får senket helen.

Og er denne teknikken det samme som mangen kaller "Heel Drop"?
Svar med sitat
Gammel 10/05-2004, 10:02
Tittan sin avatar
Tittan Tittan er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Joshy
Men har ikke denne teknikken ett par svakheter som en dyktig motstander kan utnytte? Tenkerr spesifikt på om motstanderen kommer inn etter du har løftet foten men før du får senket helen.
Jo, som jeg sa tidligere i posten finnes det et uttall av måter å komme seg unna dette sparket på. Et par eksempler kan jeg nevne fort her:

Rygg ut av rekkevidden på foten. (Men, en virkelig dreven utøver vil klare å skippe etter, så da er du kanskje like langt?)
Gå fremover og klin deg inntill sparkeren. (Men pass deg fordi en dreven utøver kan forandre retning på sparket og plutselig sparke et svingspark mot hodet ditt istedenfor)
Blokkere sparket tidlig! (Legg merke til tidlig, da dette sparket er fryktelig kraftig. Hvis du får tak i foten til motstanderen kan du for eksempel punche inn i kneet, feie den andre foten, holde tak i den foten du fikk fatt i eller mange andre ting... (Tekken 3 - du tar tak i foten og hopper over motstanderen mens du holder tak... det ser vondt ut!)
Svar med sitat
Gammel 10/05-2004, 10:06
Leif Kjønnøy Leif Kjønnøy er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tittan
Blokkere sparket tidlig! (Legg merke til tidlig, da dette sparket er fryktelig kraftig. Hvis du får tak i foten til motstanderen kan du for eksempel punche inn i kneet, feie den andre foten, holde tak i den foten du fikk fatt i eller mange andre ting... (Tekken 3 - du tar tak i foten og hopper over motstanderen mens du holder tak... det ser vondt ut!)
Kjapt inn, lavt (gjennombrytende) rundspark mot innsiden av det andre beinet. Bam!
Gammel 10/05-2004, 10:27
Tittan sin avatar
Tittan Tittan er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Leif Kjønnøy
Sitat:
Opprinnelig postet av Tittan
Kjapt inn, lavt (gjennombrytende) rundspark mot innsiden av det andre beinet. Bam!
That would do the trick
Svar med sitat
Gammel 10/05-2004, 11:21
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard

Ok, da er vi på samme side, om ikke anna. Men tilbake til emnet; Vil du anse dette sparket som "trygt" å bruke i en ekte kamp?
Svar med sitat
Gammel 10/05-2004, 11:23
Tittan sin avatar
Tittan Tittan er offline
Medlem

Standard

Jeg ville aldri ha brukt dette sparket "på gata" da det (etter min mening)
1. tar for lang tid
2. er stor fare for å bomme
3. finnes så mye annet man kan gjøre istedet

i en taekwon-do konkurranse derimot, er dette et vanlig spark (mot guard, ikke kragebein...)
Svar med sitat
Gammel 10/05-2004, 12:10
Naroon Shimmerflow sin avatar
Naroon Shimmerflow Naroon Shimmerflow er offline
Medlem

Standard

Nå begynner jeg å like hva jeg leser. Kampsport utøvere som kan kritisere sin egen stil er de som kommer lengst. å se svakheter ved en teknikk er viktig for å kunne avgjøre når og hvor en skal bruke den.

-Kjetil Nordeng

-Durion Hawk i Jaktspillet
-North Hammerfeld i Ærens hånd
-Ethan McCoy i FOX VIII
Svar med sitat
Gammel 10/05-2004, 12:47
Regnbue sin avatar
Regnbue Regnbue er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Naroon Shimmerflow
Nå begynner jeg å like hva jeg leser. Kampsport utøvere som kan kritisere sin egen stil er de som kommer lengst. å se svakheter ved en teknikk er viktig for å kunne avgjøre når og hvor en skal bruke den.
Kalles dømmekraft, som jeg anser som mer viktig enn å kunne sparke villt i beste Hworang stil...
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
RPG på fylla Joshy Andre diskusjoner 23 13/01-2004 12:51

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:11.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia