Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15/04-2004, 11:09
Khorne Khorne er offline
Medlem

Standard

det beste, hvis en person kommer mot deg i en mørk bakgate er å brøle fyren alt du har rett opp i fjeset. totalt uventet
Sitat:
Sitat:
Exar skrev:
Uansett: Tull. Lave spark er helt fine å bruke i ekte kampsituasjoner.
Er ikke lave spark referert til som sweeps da?

sweeps er spark som er ment å sweepe vek beina på motstanderen
Sitat:
Dessuten er det ikke mye overaskelse i ett spark fra en TWD utøver

Jeg trodde du snakket om ekte slosskamp her? Hvordan vet du da hva fyren har trent?
enkelt. Det er han kisen som hopper 1 meter opp i lufta og tar et baklengs sirkelspark og treffer deg i hode
Gammel 15/04-2004, 11:59
Naroon Shimmerflow sin avatar
Naroon Shimmerflow Naroon Shimmerflow er offline
Medlem

Standard

Sitat:
enkelt. Det er han kisen som hopper 1 meter opp i lufta og tar et baklengs sirkelspark og treffer deg i hode
Håper virkelig du kødder når du sier dette Khorne, fordi et sånt spark ville ikke fungert på en som har trente kampsport, han ville se sparket komme og hatt mulighet til og reagere. enten ved å kontre eller trekke seg unna og å kontre etter han som sparket har landet, fordi det er da du er mest sårbar.

Og det er vel det vi diskuterer her, et evt slagsmål mellom to som har trent kampsport? hvis ikke så er hele diskusjonen helt på jordet fordi man kan ikke sammenligne en som aldri har trent og en som har trent i 5 år. det skjønner jo alle.

-Kjetil Nordeng

-Durion Hawk i Jaktspillet
-North Hammerfeld i Ærens hånd
-Ethan McCoy i FOX VIII
Svar med sitat
Gammel 15/04-2004, 16:58
Gandalv Gandalv er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Naroon Shimmerflow
Sitat:
Håper virkelig du kødder når du sier dette Khorne, fordi et sånt spark ville ikke fungert på en som har trente kampsport.(...)
Jeg tror det var ment som en kødd....
Gammel 15/04-2004, 20:11
Exar Exar er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Naroon Shimmerflow
Og det er vel det vi diskuterer her, et evt slagsmål mellom to som har trent kampsport?
JEG tenker mer på et evt slagsmål med en "fiende" som du ikke aner hvor mye har trent, eller hva.
Gammel 15/04-2004, 20:12
Naroon Shimmerflow sin avatar
Naroon Shimmerflow Naroon Shimmerflow er offline
Medlem

Standard

det var jo det jeg håpet også er litt treig i dag, sov ikke så mange timer på flyet tilbake til Afghanistan :?

-Kjetil Nordeng

-Durion Hawk i Jaktspillet
-North Hammerfeld i Ærens hånd
-Ethan McCoy i FOX VIII
Svar med sitat
Gammel 16/04-2004, 08:58
Khorne Khorne er offline
Medlem

Standard

Nei, faktisk kødda jeg ikke. driver med kamsport selv og en av de tingene vi skal lære (høyt oppe da selvsagt) er faktisk dette. vis man gjør det fort nok klarer ikke motstanderen å kontre
Gammel 17/04-2004, 21:20
Regnbue sin avatar
Regnbue Regnbue er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Joshy
Herregud for ett seriøsitetsnivå... Jeg har en hemmeling teknikk jeg vil bruke her, la meg demonstrere:

Tora, Hebi, Ryo; Grand Summoning Nujitsu!

Ett røyklag legger seg, og en moderator kommer til syne!
Moderasjon Komplett, summoning ender her, drar tilbake til "moderatorplanet."
Svar med sitat
Gammel 5/05-2004, 15:08
Tittan sin avatar
Tittan Tittan er offline
Medlem

Standard

Jeg velger å skrive en post om kampsport før jeg leser mer enn de postene på første side i tråden. Jeg tror jeg blir mer nøytral i hva jeg sier hvis jeg gjør det slik. Hvis jeg tar opp tema som er tatt opp før, så beklager jeg.

Nå har det seg slik at i januar 2001 åpnet et norsk forum for taekwon-do (www.kampforum.com) og etter litt om og men ble det åpnet for andre martial arts også. Per dags dato vil jeg påstå at det er Norges beste forum for martial arts, med følgende kampsystemer representert: Filipinsk Martial Arts ( Kali Sikaran, Doce Pares, Modern Arnis og andre Filipinske kamparter), Jujutsu, Karate, Krav Maga (israelsk), Kung Fu & Wushu, Mixed Martial Arst (K-1, NHB, Shootfighting osv), Taekwon-Do, den famøse Andre (hvor man diskuterer det som ikke er nevnt over) samt en egen selvforsvarstråd og en om martial arts i film/media. Helt fra starten i -01 har jeg sittet som admin på dette forumet.
Det vil si at i tillegg til å ha sort belte i Taekwon-Do (NTN, som er en slags ITF - uten å være ITF - lang historie) har en god oversikt over hva som trenes i Norge, hvordan det trenes og om det er "effektivt på gata."

Det mange ikke tenker på når de sammenligner martial arts er at konseptet bak den enkelte sporten er forskjellig fra gren til gren. Tradisjonelle asiatiske ting som TKD, Karate og slikt har som regel mest vekt på disiplin, mental trening og det å komme og holde seg i form. Krav Maga og Filipinske stiler derimot driver nesten 100% av tiden med ting som er rettet "mot gata". MMA (mixed ma) igjen er rettet mot konkurranse-ringen.

Jeg sier ikke at dette er hugget i stein. Nina Solheim for eksempel trener en "tradisjonell østlig" tkd, men hun skal til OL.

Jeg må bare kommentere en ting jeg så på forsiden til slutt:
Sitat:
Opprinnelig postet av Gandalv
for de som har trent TKD, tror dere ikke at viss en åpner en kamp med et naeryo chagi slik at motstanderen knekker kragebeinet, så vil det hemme motstanderen resten av kampen
Jo selvfølgelig. HVIS du får landet den. Jeg kan vise deg flere hundre måter å unngå et slikt spark hvis du vil... Fakta er at det fungerer best mot en annen tkd-utøver. En Krav Maga-utøver derimot ville ha hatt deg på bakken og dunket hodet ditt flere ganger i asfalten mens foten din fremdeles var på vei oppover...
Svar med sitat
Gammel 6/05-2004, 15:50
Gandalv Gandalv er offline
Medlem

Standard

jo,klart.. en hver teknikk avhenger av at du er kjapp og sterk....kjappere enn motstanderen...ellers takker jeg for tilbudet om å vise meg måter å unngå på, og skulle vi noensinne møtes så kan du godt få lov å vise meg .....
Gammel 6/05-2004, 22:59
EBG EBG er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Njordi
Noen av dere som har hørt om 'Imoa Shun-tang Kontao'? (tror det er riktig stavemåte)
Jeg trente det i Oslo i ett og et halvt år, inntil jeg måtte gi opp siden knærne mine ikke tålte all tiden i dype stanser. Du har nesten riktig stavelse - men i farten er jeg for trøtt til å trekke det opp fra minnet. Mener det er Imua Shantung Kun-Tao.

Forrige innlegg beskrev det egentlig veldig bra. Eneste jeg vil legge til på stående fot er at Kun-Taostilene stammer fra etniske kinesere i Indonesia. Mangelen på "flashy" teknikker kommer mye av bl.a. en gammel feide med en Silatskole og området skolen lå i. Å skulle slåss i glatte, gjørmete rismarker gir ikke mye rom for å hoppe vilt omkring. Stilen er svært basert på effektivitet, og går mye på å komme nærmest på kloss hold - også med høye og lave spark. Stilen har lånt fritt fra andre stiler når det måtte være nyttig, men gjerne modifisert en del - en del judo-kast, for eksempel, modifisert til å legge motstanderen i bakken ved føttene dine, heller enn å kaste ham vekk.

"Planteeter? Den spiste akkrat tre mann!!!"

"Ja... den har jo vært utdødd i seksti millioner år! Det er jo klart den er sulten!"

(Møte med en Brontosaur i en ikke fullt så seriøs CoC-spilling...)
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
RPG på fylla Joshy Andre diskusjoner 23 13/01-2004 12:51

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:01.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia