Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 14/11-2008, 15:17
Uff sin avatar
Uff Uff er offline
Medlem

Standard Bortsett fra rollespill..

Hva driver dere med da?

Jeg er vel da mange ville kalt en sportsidiot.
Jeg elsker fotball. Satt med tårene i øyne da vålerenga kirke jallet utover ullevål etter at cupfinalen var over.

Langrenn,skiskyting,hopp,mma,volleyball ja stort sett nesten alt som kan kalles sport liker jeg.
Har sikkert mye med at jeg har drevet med mye sport selv.

Bøker,tv,bygåing(med øl og annet), matlaging med venner og trening er vel det som opptar min tid mest nå.

Pluss at jeg nettopp har blitt onkel
Svar med sitat
Gammel 14/11-2008, 15:23
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Sv: Bortsett fra rollespill..

Har reist en del, og kunne godt tenke meg å reise mer, langt av lei. Den lengste reisen hittill var en Sør-Amerikatur i fjor, som jeg kombinerte med frilansing. Er glad i å lese, sjøl om jeg tror det har vært en tendens til mer fag- enn skjønnlitteratur det siste året. Filosofi og historie er mine fag utover journalistikken. Tegneserier har jeg også et varmt forhold til, satt i Sproing-juryen en del år. Det hender jeg skriver noen skjønnlitterære snutter når jeg får ånden over meg. Ellers blir det mye kino, øl og ut på byen.

Det har en sjelden gang hendt jeg har vært på rypejakt, fisketur i Nord-Norge etc, skiturer og sånn, men noen friskus ville det vel være å ta litt hardt i å omtale meg som.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 14/11-2008 kl 15:23
Svar med sitat
Gammel 14/11-2008, 15:29
Kjellen sin avatar
Kjellen Kjellen er offline
Medlem

Enormt mykje gitarspeling, først og fremst. Men også fotballsparking for gøy, drikking av alkohol (gjerne kombinert med gitarspeling), dataspeling og andre ufornuftige ting. Har også ei bra volleyballkarriere bak meg. Gi meg ei fiskestang og ei øy i havgapet, så er eg nøgd, også.

"Jeg skulle ønske jeg var deg." - Erlend S. Bruer

Litt ymse musikk
Svar med sitat
Gammel 14/11-2008, 15:30
Uff sin avatar
Uff Uff er offline
Medlem

Ay Ay Ay..

Jeg glemte fisking.. Når jeg har tid til det så finnes det ikke en bedre måte for meg å slappe av på.
Svar med sitat
Gammel 14/11-2008, 16:22
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

Det går mye i fotball. Har spilt aktivt siden 1982, men kroppen begynner å si stopp, så trapper ned litt nå. Lidenskapelig Liverpool-supporter, så det hender seg det blir en tur over til balløya, eller ser kampene på TV/nett.

Data bruker jeg mye tid på, som en hobby jeg nå også får bruk for gjennom jobben (er lærer, kombinert med IT-ansvarlig på skolen).

Skriver en del. Mest dikt, men også noen noveller i ny og ne. Har et par påbegynte bøker som antakelig aldri blir ferdige. Da går det bedre med lesinga, selv om det stort sett går i engelskspråklig fantasy, dog ispedd en liten dose norsk krim.

Øl er jo et stikkord, som fort kan gå igjen i alle punktene overfor. Er også glad i ferdes i skogen, men synes ikke helt tida strekker til lenger, noe som har dempet frekvensen på turer. Da var vel det meste dekket? Glad i å se film, liker å tegne, prøve rå lære meg bassgitar - et par sånne småting spiller også inn.

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 14/11-2008, 16:23
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Jeg ser mye på TV-serier eller film. Jeg er ganske spesifikk i hva jeg foretrekker å se på, og følger gjerne en serie fra start til slutt.

Bøker, der er jeg også ganske kresen. Det går mye i skjønnlitteratur, men noen fagbøker må det også bli. Akkurat nå holder jeg på med La den rette komme inn av Jon Ajvide Lindqvist, The Harsh Cry of the Heron av Lian Hearn, When the Nines Roll Over av David Benioff, og Royal Assassin av Robin Hobb. Jepp, samtidig. Jeg leser mest i Lindqvist akkurat nå, da.

Tegneserier. Watchmen er jo en favoritt. Jeg leser Pondus og sånn også, da.

Andre ting jeg kan tenkes å drive med er smykkelaging, Xbox-spill, baking og matlaging, tegning, og skriving. Jeg skriver mye når ånden først er over meg - både fiksjon og fagrelaterte tekster, og poesi... og jeg holder bloggen min ved like. Jeg er nok ingen friskus, nei.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 14/11-2008, 16:33
Kjellen sin avatar
Kjellen Kjellen er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av andraax Vis post
det går mye i fotball. Har spilt aktivt siden 1982, men kroppen begynner å si stopp, så trapper ned litt nå. Lidenskapelig liverpool-supporter, så det hender seg det blir en tur over til balløya, eller ser kampene på tv/nett.
ynwa!

Kuyt supermann.jpg

"Jeg skulle ønske jeg var deg." - Erlend S. Bruer

Litt ymse musikk
Svar med sitat
Gammel 14/11-2008, 17:09
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Standard Bortsett fra rollespill..

jeg skriver av og til små fortellinger, ser på anime, leser manga, leser fantasy bøker, leser filosofi, psykologi på hobbybasis, leser pegasus, drar en del å handler tøy i London.. i allefall to turer i året.. forsøker å tegne en del, blir som regel den nye rollespillkarakterne min, eller andres karakterer riktig nok.. jeg drikker kaffe og te med venner.. er veldig glad i å bake kake...
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 14/11-2008, 19:08
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Utenom rollespill? Holdt på å si "fint lite", men...

Det blir mye familie. Kjøre barna til skole og barnehage, prate med dem når de kommer hjem, lage mat, snakke med kona om ditt og datt, planlegge hva som skal skje når av foreldremøter og bursdager og skoleturer og tjo og hei. Passer på å holde alle typer kjærlighet ved like. Mye slikt, gitt.

Ellers litt konsollspill - akkurat nå: Halo 3 på xbox. Mmmm. Jeg har begynt å se etter mulig cover hver gang jeg hører motordur bak meg.

Hører på musikk (akkurat nå: Nine Inch Nails, Kent). Leser bøker og tegneserier (akkurat nå: Eddie Campbell's "The Complete Alec", "The Book of Mistaikes", "Nostromo"). Ser på TV (favoritter: The Wire, Hellstrøm rydder opp).

Drikker øl av og til. Spiller squash hver uke.
Gammel 14/11-2008, 23:00
Simira Simira er offline
Medlem

Standard Re: Bortsett fra rollespill..

Utenom rollespill? Tja... hest (ikke aktiv for tiden), hund (foreløpig 1 stk), dansing (Lindy Hop på Bårdar), linux/OSS (litt aktiv i Ubuntu), laiv, reenactment (ikke aktiv for tiden), hus (er en hobby, right?).

Så mye sportsfriker her da! Hvor kommer de fra!?
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:20.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia