Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 3/01-2009, 16:39
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Standard Terningposer

Anbefal meg et sted i Oslo (eventuelt i Bergen) jeg kan kjøpe terningposer uten å måtte handle på internett.
(Jeg ønsker å berøre posen før jeg kjøper den nemlig.)

Krav:
- Må være av tøy.
- Holde relativt store mengder terninger.
- Ikke noe jævla hippiegreier.
- Silke er ikke aktuelt.
- Må ha snøring eller andre kule lukkemekanismer.

En ensfarget sort tøypose med snøring av fløyel hadde vært perfekt.

Anyone?
Gammel 3/01-2009, 16:52
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Standard Sv: Terningposer

Hva med å kjøpe en lærpung?

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 3/01-2009, 17:55
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Terningposer

Ta stoffet du vil ha, kutt det i to like store stykker alt etter som hvor stor pose du vil ha, hvis stykkene er på størrelse med DVD kovere så holder den ferdige posen ca 100 terninger. Sy posen sammen på de to lang sidene og en av kortsidene, bruk maskin eller sy over minst to ganger for hånd, gjerne tre. Den diden som får alle sømmene på seg blir vrangen på posen, la det være igjen ca en cm oppe mot den siden som ikke sys igjen, brett denne ned og sy slik at du nå har en pose med en åpen ende og to små stoff tuneller ved den åpene ender, vreng posen og trekk et silkebånd igjennom de åpene endene og viola, så har du en terning pose.

Du kan også strikke en terning pose, her er en terningpose som jeg har strikket, nå full av terninger. Den er bare strikket på tynn rett pinne og sydd sammen og fått et silke bånd til å lukkes med. Kulene på endene av båndene er laget i cernit.

Å lage en terningpose selv er enkelt, det er vel noe av det enkleste man kan gjøre med hånarbeide, alle kan få til noe som de synes er fint og det er endeløse variasjoner med forskellige typer stoff og materialer som man kan bruke.

If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 3/01-2009, 23:40
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Terningposer

Sitat:
Opprinnelig postet av Hagazussa Vis post
Å lage en terningpose selv er enkelt
Det var et skremmende godt tips, og så åpenbart at jeg ikke har klart å tenke på det selv. Hjelpe og trøste. Takk for tips. Jeg tror jeg skal følge opp.

Lær er ikke aktuelt. Jeg er vegetarianer. Vinyl kunne kanskje funket, men jeg tror det blir litt vel stivt. Tøy er the way to go. Lerret kunne kanskje funket, men jeg er usikker.
Gammel 4/01-2009, 00:20
Hagazussa sin avatar
Medlem

Hva slgs stoff er du ute etter, hva slags kvalitet og konsistens vil du ha på det? Og det finnes kunst læs vet du, min mor sin sofa ser akkurat ut som semsket skinn, men det er en form for kunstoff.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 4/01-2009, 19:03
Simira Simira er offline
Medlem

Terningpose har med tid og stunder blitt for upraktisk... Har man nok terninger er sorteringsbokser for skruere bedre. En liten femtilapp på Clas.
Gammel 4/01-2009, 19:10
Hagazussa sin avatar
Medlem

Der er jeg enig sorterings bokser gjør det enkelt å finne den terning typen man trenger i øyeblikket. Men slike bokser er mer tungvindt å ta med seg enn en terning pose da.
Svar med sitat
Gammel 4/01-2009, 20:17
Herman sin avatar
Herman Herman er offline
Medlem

Outland har til tider terningposer.
Svar med sitat
Gammel 4/01-2009, 21:11
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Nå fikk jeg plutselig inmari lyst til å sy meg en terningpose, ser for meg former på stoffet og snøringsløsninger og hele pakka.
dæven det er skummelt!

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 4/01-2009, 21:27
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Bokser er ikke dumt. Sikkert mye mer praktisk. Men det føles ikke helt riktig rett og slett.
(Likevel har jeg også noen terninger i bokser...)
Samboeren har sydd pose. Men nå finner jeg ikke terningene mine.
Ikke en eneste en! :O
Panikk og angst!

(De dukker sikkert opp. Noen av de terningene har jeg hatt i 20 år, så jeg vil ikke miste dem.)
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:24.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia