Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 18/02-2009, 00:04
Bubonic sin avatar
Bubonic Bubonic er offline
Medlem

Standard Forkjølelse

er noe realt herk. 3 appelsiner, sanasol fra ca 1980, "grønn" te, kråkeføtter, flaggermusvinger, eyes of newt og kanskje en halv nesespray har blitt konsumert uten at det er noen bevist bedring. Ikke en gang kleenex med sånn derre lotion på har holdt nesa fri for det som best kan beskrives som gnagsåret over alle gnagsår heller. Det føles ut som om noen har kjørt en raggsokk inn i øret mitt, dratt med seg bihulene, fylt dem med en ullgenser, og dyttet dem tilbake inn.

Jeg skylder på all snøen. Som kjent gjør den seg alltid best på bilder.
Uansett, jeg trenger inspirasjon til en rask kur - jeg er åpen for alt. Heksekunst, eksorsime, sette en sprøyte i øyet, hvalspekk, kristendom, you name it! Hjelp en soldat i (snørr)krigen.
Svar med sitat
Gammel 18/02-2009, 00:25
Veronica sin avatar
Veronica Veronica er offline
Medlem

Standard Sv: Forkjølelse

For det første er det kun testicles of a newt som gjør susen.

Om du ikke har tilgang til akkurat det, anbefales antioksidanter, frisk luft, og varme omgivelser. Kiwi er den frukten som er rikest på C-vitamin; i tillegg er de juicekartongene (fra Nora?) med forskjellige typer frukt og bær ganske fulle av alt som er godt for kroppen (rikelig meg væske er generelt en god ting). En dag i senga hvor du bare slapper helt av kan være en god idé; pakk deg godt inn under dyna, og ha vinduet litt på gløtt slik at frisk luft kommer inn og ufrisk bakterieluft drar ut. Yoghurt og Biola har også noen snill-bakterier som tidvis kan være tilbøyelige til å hjelpe kroppen litt på vei, men dette er nok primært rettet mot mageproblemer. Den viktigste ingridiensen i en oppskrift for å bli kvitt forkjølelse, er imidlertid tid. Det finnes ingen snarveier her, dessverre. God bedring!

Hilsen søster Sæther
Gammel 18/02-2009, 00:42
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

"Av alle ting som ikke hjelper mot forskjølelse er konjakk det beste."

Høres ut som om du er for syk nå, men når forkjølelsen kommer og banker på pleide jeg i ungdommen å bare trene blodig hardt, gjerne i kulde (ikke for kaldt, riktignok) og bli kvitt alt med en god varm dusj/varmt bad og nye varme klær og tøfler, samt litt varmt drikke.

Forskjølelse er lettere å forebygge enn å kurere, men Curium 82?

Te med honning, mye søvn i en god varm seng, fred og ro.
Gammel 18/02-2009, 07:35
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Min fix:
- Kjøp sånne C-vitamin-tabletter som oppløses i vann. Ta firedobbel anbefalt dagsdose to ganger daglig. Forskning viser at dette sannsynligvis har null effekt, men det kjennes ganske riktig ut for meg uansett, så jeg gjør det likevel...
- Rens bihulene med saltvann et par ganger daglig. Det er veldig bra for å forebygge bihuleinfeksjoner. (Wikipedia-info m/links).
Gammel 18/02-2009, 08:39
Bubonic sin avatar
Medlem

Gode innspill. Jeg har tatt til meg litt av hvert og sitter med ullteppe på jobb, tygger i meg fire ganger så mange Repsils som anbefalt på esken, mens jeg skylder herligheten ned med både appelsinjus og kaffe. Til lunsj planlegges to paracet og dagens laks.
Svar med sitat
Gammel 18/02-2009, 09:39
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Som søster Sæther sier (oj, firedobbel S!) er det lurt med væske. Kaffe tørker deg ut og er generelt en dårligere idé når man er syk enn rent vann, juice, te, eller (faktisk) brus (unntatt cola eller andre koffeinholdige bruser).

Det finnes masse placebo-effekter, hver har vel sin, men det er f.eks. en myte at man skal unngå å oppholde seg utendørs o.l. - man bør få frisk luft, men bare pass på å ikke fryse, for da bruker kroppen din energien sin til å varme deg opp i stedet for å slåss mot basseluskene.

Honning er godt for sår hals, da - og en liten hikkas kan godt finne på å drepe noen av bakteriene som sitter i halsen, men ellers er det bare å vente til det går over, og gomle feberdempende hvis du absolutt MÅ på jobb.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 18/02-2009, 11:35
Bubonic sin avatar
Medlem

så langt har placebo-effektene berget meg igjennom halve dagen. Han som sitter ved siden av meg på jobben har forsøkt voodoo, og tilsynelatende har dette fungert. Jeg er riktignok nå i hans makt, da, men litt må man tåle. Senere blir det senga og youtube!
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:38.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia