Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21/03-2009, 19:46
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: Hvilken forumbruker ville du helst... del III

Sitat:
Opprinnelig postet av Njordi Vis post
Jeg ser for meg å spille Ars Magica med Matthijs. En saga med mye hermes politikk. Jeg er en Trianoma magus, Matthiijs spiller min streberske lærling.
Hvorfor? Fordi Ars er en av mine favoritt settinger. Fordi jeg aldri har spilt med Matthijs som medspiller, bare gm, (bortsett fra Arkipelago, sort of). Fordi dette kommer aldri til å skje.
Fader, det hørtes drit kult ut. Livet mitt begynner å bli fullt av veldig bra spilling som ikke skjer...
Gammel 21/03-2009, 19:57
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Fader, det hørtes drit kult ut. Livet mitt begynner å bli fullt av veldig bra spilling som ikke skjer...
Hmmm... kanskje jeg skal plugge Ars etter at vi er ferdige med HeroQuest, med mine egne forenklede cønflikt roolz. Jeg kunne slått meg sammen med Ole Peder og hans svevende ideer om norske sagn, mytevesner og middelalderhistorie.

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 21/03-2009, 20:32
matthijs sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Njordi Vis post
Hmmm... kanskje jeg skal plugge Ars
(kremt)
Gammel 22/03-2009, 00:05
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Tror jeg ville ønske å ha Ole Peder som min mentor, i et slags intellektuelt mentor-lærling forhold inspirert av Rosens navn og Star Wars. Vi skulle fylle en lang spilling (eller flere) med utallige småscener, slik han fant det for godt. De skulle spilles for å utforske improvisasjonens kleinkunst alene, og ikke for å inngå i noen form for stor fortelling eller annen meningsfull narrativ sammenheng. Og hver scene skulle følges opp med en lærerik ettertanke av ham, mens jeg satt taus og bare sugde opp innsikter fra spilling og tale.

Som mentor ville jeg gjerne ha Dina som min lærling, og da ville jeg gjerne være hennes rollespill-drillsersjant, som skulle forsøke å banke spilleder-vett inn i det gjenstridige kvinnehjertet hennes! Nemlig!

(eller jeg ville ha en hel gjeng med kunnskapstørste kvinner som mine lærlinger, og ville forsøke å lokke, lure og/eller utdanne dem til å lage fantastiske rollespill ...)

Sist endret av Tomas HV Mørkrid; 22/03-2009 kl 00:06
Svar med sitat
Gammel 22/03-2009, 01:03
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Sitat:
Opprinnelig postet av Tomas HV Mørkrid Vis post
Som mentor ville jeg gjerne ha Dina som min lærling, og da ville jeg gjerne være hennes rollespill-drillsersjant, som skulle forsøke å banke spilleder-vett inn i det gjenstridige kvinnehjertet hennes! Nemlig!
Selvsagt vil du det...
uregjerlig kvinnehjerte faktisk..
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde

Sist endret av lost and lonely; 22/03-2009 kl 01:13
Svar med sitat
Gammel 22/03-2009, 18:56
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Jeg ville spilt læremesteren til BT i en spesiell sverdmesterskole i Eartdawn. Problemet skulle være at BTs rolle var mye flinkere enn min med fekting og sånt, og rolle min ville trenert hans progresjon. Kanskej bare på grunn av et Odinkompleks, men det hadde vært stilig om det var noe kjipt mellom min rolle og lærlingerollens far eller mor(onkel?).

OBS!! Kan noen flytte de andre to trådene til dette forumet også?

http://www.n4f.no/forum/showthread.php?t=8377

http://www.n4f.no/forum/showthread.php?t=8368
Svar med sitat
Gammel 22/03-2009, 19:29
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Fire andre mentorgreier jeg kunne tenkt meg:

Unknown Armies: Jeg ville spilt en klin kokos Entropomancer (kaosmagiker) som mentoren i den Okkulte Undergrunnen til Michaels mundy ("mundane", ikke-magiker) som har "sett for mye". Jeg skulle tatt masse dritfarlige risikoer og skremt livskiten ut av lærlingen min, og prøvd å få ham til å begynne med samme typen magi. (Ser du, Michael, alt jeg spiller må ikke være Star Wars. )

Jeg kunne også tenkt meg å spille magikerlærling i et eller annet fantasyspill, med Martin som min vise, men distré mentor, som får lærlingen sin til å koke te og bære vann i stedet for å faktisk trylle. Dette frustrerer selvsagt lærlingen no end, men mesteren har en hemmelig plan bak det hele.

Hmm, åja, også Draug: Meg som den foreldreløse lærlingen til Matthijs' omreisende sigøynerspillemann! Vi skulle bli jaget fra bygd til bygd... og være litt skumle og spennende.

Og i Mouse Guard: Jeg vil spille en forsiktig og kanskje litt feig musevaktkaptein som prøver å holde Haakons iltre slåsskjempe-tenderpaw i tømme. Lærlingen skal selvsagt mene at mesteren er alt for feig, noe som forsåvidt er sant. Så skal vi til syvende og sist lære av hverandre.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere

Sist endret av Gru; 22/03-2009 kl 19:30
Svar med sitat
Gammel 22/03-2009, 19:48
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Jeg ville spilt med Magnar Müller. Han skulle spilt seg selv, og jeg skulle spilt 'a man'.
Svar med sitat
Gammel 23/03-2009, 00:30
Kjellen sin avatar
Kjellen Kjellen er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av BT Vis post
Jeg ville spilt med Magnar Müller. Han skulle spilt seg selv, og jeg skulle spilt 'a man'.
Litt som i ei viss famøs fanfic?

"Jeg skulle ønske jeg var deg." - Erlend S. Bruer

Litt ymse musikk
Svar med sitat
Gammel 24/03-2009, 11:41
matthijs sin avatar
Medlem

Jeg sa til Magnus at jeg ville spille med Kalifen som mentor i noe pølse-relatert. Jeg tror ikke han tok meg seriøst, men men.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:32.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia